Husaberg-tråden

Jensa0798

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Nykvarn
Hoj
KTM Duke 790 -2018
Stoppet är nog samma iaf.. okey jag får kolla med mör, det är ju nära och bra.
Dem kanske har någon billig backspegel man köpa också.. sen är det fan bara att boka besiktning!


Nej tyvär jag var inne hos mör i södertälje de gav mig en. Hör efter om de har nå fler, tror den skulle kosta 5:- eller nått. :D

Jag vet inte om det är samma förgasare på -05an som -06an?
 

T16_AeRo

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Ort
Kumla
Hoj
Husaberg Fe/FS450 -04
Tips på vilken sorts packningsilikon jag kan använda mellan blockhalvorna..? 450 -04:a
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Var beställer ni era reservdelar? Bor i Gbg-området och vet inte riktigt om jag tycker om Stibix i Borås, någon som har mycket erfarenhet från dem?
Vilka är billigast osv...
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Re: Husabergtråden

Lika svindyrt över allt?.. ^^

Inte riktigt... Kan varmt rekommendera ktmversand.de med frakt på 20€. Klart prisvärt alternativt men du behöver art nr för ktmprylar! Karlströms är annars suveräna att ha att göra med o webshopen är kalas med fiche! Sedan finns också Lelles MCs husawebshop men de har väl inte alltid erbjudit klanderfri kundservice...
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Har köpt mig en husaberg fs650e och ska snart besikta den men undrar vad ni andra har gjort inför besiktning. för som den står nu så e de Akrapovic helsystem med rätt bestyckning, när ja byter till original systemet kommer den då att få antingen för mycket luft eller för mycket bensin? Jag fick med en hel del grejer och i en låda så hitta jag en metall platta som troligtvis ska sitta under luftfiltret som nån slags strypning. Ska man sätta dit den plattan eller funkar det bara med original systemet?
Sedan har jag inger tändningslås på hojen att när man ska kolla lampor m.m så måste man starta hojen, är det något som besiktnings männen kan gnälla över?

Någon som kan posta en bild på en husaberg i besiktnings skick?

Besiktigade min förra veckan och gick genom utan anmärkning. Standard att tänka på är musöron, alla ljus, tuta (jag körde clowntuta), reggplåtsbelysning (vitt sken på plåt EJ bakåt), reflex under skylten, fungerande lampindikator för helljus. Jag safe'ade och tog bort min doma pipa o satte dit original samt förlängde reggplåten likt original så den tydligen var synlig bakåt (tror det är lutning på max 10 grader underkant o max 30 överkant?). Strypningarna sket jag i men han provkörde inte i kylan heller. Vinkla ner halvljuset max för det kan dem grina lite på. Som alltiid beror allt på hur nitisk gubben är men alltid säkrast att det finns så lite som möjligt att slå ner på. Mer chans till överseende om det bara är nån enstaka detalj att klaga på. Good luck!
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Var beställer ni era reservdelar? Bor i Gbg-området och vet inte riktigt om jag tycker om Stibix i Borås, någon som har mycket erfarenhet från dem?
Vilka är billigast osv...

Jag beställer det mesta hos Karlströms, går snabbt och smidigt oftast. Husabergdelar eller vad den heter som hamnar hos lelle har ganska schyssta sprängskissscheman om man letar artnummer osv. Är det dyrare prylar kan det vara värt att kolla tyska ebay. Cheers!
 

bellukka

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
va?
Hoj
YZF600R Thundercat -97 SÅLD, Husaberg FS 650 e -06
Någon som vet vad det kan vara för fel eftersom jag inte har kompression, är decompen felinställd? och hur ställer man in den rätt isf?

känns nämligen som att man kickar en moppe och så ska det inte vara:va
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Nu lever min gamla -08 igen efter 2 års väntan i garaget ;) Sakta men säkert så har den blivit hel igen så igår provåktes nya 380cc kittet och det känns bra, ska bara hitta en skog och åka lite i. '

Nu är frågan, jag har lite motarfälgar till min Fe, men bak tar kedestyraren i däcket och bromsskivan tar i piggen som håller fast okej. Tanken var att handla sig en motardsving och byta till, kan det vara rätt väg ?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Sving behöver du inte byta,jag har kört med 5" fälg utan problem.Bort med alubiten runt styraren och se till att ha skruvar som inte är längre än nödvändigt alt istoppade "från insidan" så funkar det.Bromsskivan sitter exakt lika på motardhjulet så där måste det vara något annat du strulat till.Fel distans?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Ja, jag spånade på nått sånt, får ge mig på det ikväll helt enkelt.

Bromsskivan känns mest för stor, men jag har säkert snemonterat nått, den sitter rätt i bredd tycker jag. Får gå ut en vända i garaget och prova igen ;)
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Sving behöver du inte byta,jag har kört med 5" fälg utan problem.Bort med alubiten runt styraren och se till att ha skruvar som inte är längre än nödvändigt alt istoppade "från insidan" så funkar det.Bromsskivan sitter exakt lika på motardhjulet så där måste det vara något annat du strulat till.Fel distans?

Såja, det satt en distans mellan nav och bromsskiva. Nu sitter fälgen som gjuten, inte med mycket plats över dock ;)

Vart får man tag på vettiga axeldistanser till en -08 fram och bak, visst sålde KTM ett färdigt kit ? Dom jag har funkar inte riktigt ;)
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Tja!

Har en fs650e 2006 motard.

Min ljuddämpare sjunger på sista versen...

Har sett att vissa ktm:er har annan bakplast och en pipa på var sida.
Finns det något sådant kit som passar husan någorlunda?
Eller blir det att plasta och svetsa ?

Kör lite på sturup bla med den, så den måste klara 95dB i förbifart med.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top