Husköpsproblem.....

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jo det var ju så att betalade handpenning på huset och bestämde tillträdesdag den 1a Juni. planerna ändrades och blev av med våran lägenhet i slutet av April istället, vi kom överens med säljarna att vi skulle tillträda i slutet av April istället. Vi bestämde en dag (Imorgon) då vi ska skriva över huset och betala. Detta datum bestämdes för 2 veckor sedan. Igår ringer kärringen och säger att dom inte flyttstädat än...Hinner inte helt enkelt! Jag sa att dom får tills nästa Tors på sig men att vi skriver kontraktet i morgon som bestämt innan. Hon menade på att vi fick det ostädat eller att vi inte får det förrens avtalsenlig tid, vilket är omöjligt för oss IOM att vi blir av med lgh den sista April, med andra ord skita i vår övwerenskommelse om tidigare överskrinvning. Ska jag dra en hämd och så fort vi fått nycklarna säga att "Hoppas det är städat nu" och hänvisa till det som står om flyttstädning i kontraktet? Jag sa att hon kunde få tills nästa Tors på sig att städa, men jag tänker ju inte ge henne en nyckel till huset. Då får hon helt sonika infinna sig när vi är där. Tänk om hon säger innan kontraktsskrivningen att dom inte säljer tidigare om dom inte får ha tillgång tilln huset för att kunna städa? jag vill föri helvete inte ha en massa spring där när jag samtidigt ska renorvera....

Ska köra på hämden eller skita i det faktum att deras beslut ( Att ha kvar den tiden ut för att hinna städa) kunde göra så vi blev bostadslösda 1 månad.
Åhhhshhsshhs, så jävla svårt en del har att rodda ihop saker. Oseriösa säljare. Huset har stått tomt i 3 månader och dom har vetat om denna överskrivningstid i 2 veckor liksom...
Jävla stuligt är det.

Rolfs dotter

Bits bara ibland! ;o)
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
Alla på Racehouse! ;o)
Jag personligen vill gärna städa stället själv när man flyttar in så att man verkligen vet att allt är rent, så om någon städat innan eller ej spelar inte mig någon större roll. Däremot hade jag nog försökt ge säljarna en liten näsbränna angående att dom inte hållt vad dom lovat.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Rolfs dotter skrev:
2078917 Jag personligen vill gärna städa stället själv när man flyttar in så att man verkligen vet att allt är rent, så om någon städat innan eller ej spelar inte mig någon större roll. Däremot hade jag nog försökt ge säljarna en liten näsbränna angående att dom inte hållt vad dom lovat.
Städar själv gör man ju alltid men man vill ju gärna att dom tar det värsta.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Berätta att om det inte är städat så skickar du dit en firma och skickar räkningen till dom, det funkar!

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Är ju du som har bråttom, du får väl ta det ostädat eller vänta.
Säljaren sitter ju på triumfen då de inte har nåt att förlora.
Taskigt javisst, men livet är orättvist. (Varit med om liknande, frustrerande men man blir luttrad efter ett tag ;))

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Försök komma överens med säljaren om att ta dit en städfirma på säljarens bekostnad. Bör inte röra sig om mer än ca 5000 kr.

Hur städat vill du att det ska vara? Om du ändå ska renovera kanske det inte är så jättenoga. Du lär ju stöka till det en del ändå..

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Johan skrev:
2078932 Är ju du som har bråttom, du får väl ta det ostädat eller vänta.
Säljaren sitter ju på triumfen då de inte har nåt att förlora.
Taskigt javisst, men livet är orättvist. (Varit med om liknande, frustrerande men man blir luttrad efter ett tag ;))
Står det i avtal angånde städning och överlämning är det väl säljaren som sitter illa till?

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
HanneZ skrev:
2078929 Berätta att om det inte är städat så skickar du dit en firma och skickar räkningen till dom, det funkar!

Det är dessutom fullt lagligt.

// P

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Skrutten skrev:
2078933 Försök komma överens med säljaren om att ta dit en städfirma på säljarens bekostnad. Bör inte röra sig om mer än ca 5000 kr.

Hur städat vill du att det ska vara? Om du ändå ska renovera kanske det inte är så jättenoga. Du lär ju stöka till det en del ändå..
5 papp? Jag läste i tidningen häromdan att dom tagit 15000 för att städa en taxi.

Puttete skrev:
2078937 Det är dessutom fullt lagligt.

// P
Ofan, det låter mesigt. Dra till med ett hot i stället, lagliga knep biter sällan.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
HanneZ skrev:
2078936 Står det i avtal angånde städning och överlämning är det väl säljaren som sitter illa till?
Vid ordinarie överlämningstid ja, nu var det ju frågan om att få tillträde tidigare vilket är en ynnest från säljarens sida och borde kunna pruta bort städningen.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
twinner skrev:
2078910städprobz

....säg åt dem att de får städa badrum och kök.
Resten av rummen dammar man och skitar man ju ändå ner å de grövsta när man flyttar in. Jag hade ju ingen glädje av att den tidigare ägaren skurat golven när jag ändå kånkade in alla möbler med skorna kvar på fossingarna. Du lär ju inte stanna i hallen och plocka av dig skorna när du kommer intraskandes med en soffdjävel på ryggen.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
HanneZ skrev:
2078929 Berätta att om det inte är städat så skickar du dit en firma och skickar räkningen till dom, det funkar!
Nej.... Säg inget... Ta över stället och ta dit städfirman, sen så skickar du räkningen.... Dom blir tvugna att betala....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Stenkastare som du är förstår jag att det här med kommunikation känns läskigt men pröva att belys problemet och fråga om ni inte kan komma överens om en lösning. Köpeskillingen är väl på några hundra tusen i Kobäcken, så en räkning på 1% av det borde ni kunna lösa. I annat fall är du ändå inte mogen att bo i hus, så då kan du bo kvar i dítt hyreshus.

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
twinner skrev:
2078945 Hon svarade "Nej Tack" då behåller vi huset 1 månad till avtalstid. Då blir vi bostadslösa i månad.
Ställ lite diskreta frågor om deras hemförsäkring täcker brand etc... Nåt måste ta skruv, se till att inte hamna på band bara.

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
HanneZ skrev:
2078939Ofan, det låter mesigt. Dra till med ett hot i stället, lagliga knep biter sällan.

Lagliga saker funkar på människor som lever efter lagen. Hot, våld, utpressning, kidnappning, o.s.v. funkar på människor som lever utanför lagen.

// P

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Puttete skrev:
2078961 Lagliga saker funkar på människor som lever efter lagen. Hot, våld, utpressning, kidnappning, o.s.v. funkar på människor som lever utanför lagen.

// P

Darin och Mr.AFA kommer lösa det här på ett genialt sätt, det känner jag på mig. :)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Puttete skrev:
2078961 Lagliga saker funkar på människor som lever efter lagen. Hot, våld, utpressning, kidnappning, o.s.v. funkar på människor som lever utanför lagen.

// P
Säljaren har brutit ett muntligt kontrakt och är därmed en outlaw!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024