Jo det var ju så att betalade handpenning på huset och bestämde tillträdesdag den 1a Juni. planerna ändrades och blev av med våran lägenhet i slutet av April istället, vi kom överens med säljarna att vi skulle tillträda i slutet av April istället. Vi bestämde en dag (Imorgon) då vi ska skriva över huset och betala. Detta datum bestämdes för 2 veckor sedan. Igår ringer kärringen och säger att dom inte flyttstädat än...Hinner inte helt enkelt! Jag sa att dom får tills nästa Tors på sig men att vi skriver kontraktet i morgon som bestämt innan. Hon menade på att vi fick det ostädat eller att vi inte får det förrens avtalsenlig tid, vilket är omöjligt för oss IOM att vi blir av med lgh den sista April, med andra ord skita i vår övwerenskommelse om tidigare överskrinvning. Ska jag dra en hämd och så fort vi fått nycklarna säga att "Hoppas det är städat nu" och hänvisa till det som står om flyttstädning i kontraktet? Jag sa att hon kunde få tills nästa Tors på sig att städa, men jag tänker ju inte ge henne en nyckel till huset. Då får hon helt sonika infinna sig när vi är där. Tänk om hon säger innan kontraktsskrivningen att dom inte säljer tidigare om dom inte får ha tillgång tilln huset för att kunna städa? jag vill föri helvete inte ha en massa spring där när jag samtidigt ska renorvera....
Ska köra på hämden eller skita i det faktum att deras beslut ( Att ha kvar den tiden ut för att hinna städa) kunde göra så vi blev bostadslösda 1 månad.
Åhhhshhsshhs, så jävla svårt en del har att rodda ihop saker. Oseriösa säljare. Huset har stått tomt i 3 månader och dom har vetat om denna överskrivningstid i 2 veckor liksom...
Jävla stuligt är det.
Ska köra på hämden eller skita i det faktum att deras beslut ( Att ha kvar den tiden ut för att hinna städa) kunde göra så vi blev bostadslösda 1 månad.
Åhhhshhsshhs, så jävla svårt en del har att rodda ihop saker. Oseriösa säljare. Huset har stått tomt i 3 månader och dom har vetat om denna överskrivningstid i 2 veckor liksom...
Jävla stuligt är det.