huskur mot bakfylla

FreddaGädda

Guest
När man varit ute och hinkat alkohol så gör jag så att innan sängen tar jag en brustablett vitaminer, en mineraltablett, en tunga salt och minst två glas vatten. Sen när man väl vaknat funkar kosttillskott modell gainer väldigt bra :tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bobbo V skrev:
Jag har en teori.. Bakfylla är en blandning av 3 saker. 1. Förgiftning 2. Vätskebrist 3. Saltbrist. Lösningen: Förgiftning - Mjölk! Vätskebrist - Drick Vatten! Saltbrist - Ät något salt!

OBS! Jag har inte testat det här själv eftersom att jag aldrig blir bakfull, så jag kan inte säga om det funkar. Det är som sagt bara en teori.

/BV


Glöm inte sömnbristen heller
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
husmorsbästa tips: Ta ett nytt rör Treo brustabletter. Tag ur två st brustabletter, fyll röret med vatten nästan upp till kanten. När det slutat bubbla - svep :öl
















:rolleyes:
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Mark skrev:
husmorsbästa tips: Ta ett nytt rör Treo brustabletter. Tag ur två st brustabletter, fyll röret med vatten nästan upp till kanten. När det slutat bubbla - svep :öl

ga ekligt :zpy
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
gå ut en lååång promenad med jycken, drick vatten & skaffa en flickvän som fixar lite aktiviteter dagen efter.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Muskedunder skrev:
När man varit ute och hinkat alkohol så gör jag så att innan sängen tar jag en brustablett vitaminer, en mineraltablett,

Mjo...det är säkert skitbra...men man ska ju KOMMA IHÅG att göra det oxå. Det är när man behöver det som mest som man kommer ihåg det minst... :va eller nåt.

Resorb funkar till viss del... men är man tillräckligt "förgiftad" så lovar man sig själv att bli nykterist.

Tjing för att inte dricka mer alkohol på denna sida midsommar. Tackar..tackar..!! :3freak
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Lartes skrev:
gå ut en lååång promenad med jycken, drick vatten & skaffa en flickvän som fixar lite aktiviteter dagen efter.

skaffar man flickvänn kommer man aldrig mer bli så full att man blir bakis. kvinnor har en förmåga att ta flaskan ifrån en innan man blir klapp kanon
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
r matte skrev:
skaffar man flickvänn kommer man aldrig mer bli så full att man blir bakis. kvinnor har en förmåga att ta flaskan ifrån en innan man blir klapp kanon


Jag lyckades igår....
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Mark skrev:
Säker på att du fortfarnade har en flickvän då? :rolleyes:


I hope so...
Jo det har jag, dessutom är hon sjuksyster så hon tar hand om mig när jag e bakis, ger mig medecin å sånt :Bugar
 

aRock

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
nu: ciao snart: R1 :)
hehe lär väl inte va nån som läser detta konstiga inlägg...

tråden är ju inaktiv, en aning sådär, men:

tycker resorb-instruktionen är intressant - undrar vad det finns för anledning till att det står just 120 ml och ett normalstort dricksglas för 1 resp. 2 brustabletter. Känns som att man bara skriver så om det finns en viktig anledning - brukar ju annars stå typ "ta ett glas vatten" men här är det ju både supernoggrant och diffust! Eller så var bara instruktionsförfattaren själv kanske i behov av resorb när han/hon/det skrev det ;)
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Jo då, denna produkt är alltid lika aktuell!
Inte minst nu i Midsommartider.
Resorb finns numera även med Svart Vinbärssmak! Yummy!

Hon på apoteket frågade om jag skulle åka utomlands sist men jag förklarade att bakfylla är en stor anledning till goda försäljningssiffror av denna produkt!

Företaget i fråga som gör dem borde ju skriva på förpackningen att det är bra för att lindra även i detta avseende men det är väl säkert någon PK-idiot som skulle klaga då...

Står dock numera ett tillägg om att det är bra vid uttorkande tuffa träningstillfällen, förr stod det väl endast vid diarré?

Utmärkt produkt men som sagt är det enda problemet att komma ihåg att ta det innan sänggående under fylla...
 
Last edited:

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Annars så finns det ett tips som jag tycker funkar rätt bra.
Det kräver att man har ett badkar.

1 : dra på vattnet i lagom temperatur.
2 : sänk ned duschmunstycket så långt ned du kan.
3 : vrid på vattnet med ganska högt tryck
4 : Lägg dig och sov i badkaret.

När man vaknar är man förvisso russinformad i skinnet, men man mår mycket bättre.
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Mina två eurocent:
Jag ersätter alltid de sista drinkarna med rent och kallt vatten. Gärna mineralvatten för att få lite salter. När jag kommit hem äter jag några brödskivor (brukar bli vete- eller rågkaka från Polarbröd) och dricker vatten eller Oboy.

Sen det bästa är väl att förebygga själva baksmällan genom att vara snäll mot kroppen. Dricka vatten under hela kvällen, hålla ett lugnt tempo och lyssna på kroppens signaler. Börjar allting snurra så brukar det vara en bra idé att sluta dricka.:tummenupp
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Snabbmat is the shit mot bakfylla!!!
Den obligatoriska Donken eller BK-burgaren på väg hem, sen ett par glas vatten innan sänggåendet. Dagen efter är bra att börja med ett glas vatten för att sedan gå ner o käka frukost på BK/Donken. O då menar jag ingen fjantig frukostmeny utan gärna en trippelwhopper-meal eller nåt.
Brukar funka kanon:tummenupp

Eventuellt funkar det även med kebab...
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Fick rekomendationer att ta huvudvärkstablett innan sänggående igår. Så jag drack en viss mängd vatten och svalde en nämnd tablett- jag var inte alls sliten i morse när jag vaknade! :)
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw

Sen det bästa är väl att förebygga själva baksmällan genom att vara snäll mot kroppen. Dricka vatten under hela kvällen, hålla ett lugnt tempo och lyssna på kroppens signaler. Börjar allting snurra så brukar det vara en bra idé att sluta dricka.:tummenupp
Ghey!

Eventuellt funkar det även med kebab...
Det kan funka om man får i sig det, men det är en skitdålig idé att käka kebab på väg hem från krogen för då spiller man halva kebaben på kläderna. Hamburgare med massa pålägg har också en förmåga att hoppa ur brödet och sätta sig på tröjan istället.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top