Idag tog jag med momentnyckeln hem från jobbet.
(Hur kan han klara sig så länge utan en sådan
)
Polaren skickades på uppdrag till Axel Starks Maskinaffär då dom oftast har allt du behöver i lager.
Typ M14x1.25 mutter.
För att säkra mig ännu mer så köpte jag Nord-Lock brickor med så nu ska inte muttrarna lossa.
Så därför låste jag dom med Lokseal gänglåsning utöver det..
Momentnyckeln behövde jag för att efterdra Svänghjulet.
Det ska efterdras efter 5 min, 30 min och 120 min.
Skulle det lossna så börjar det rotera på axeln och då blir tändningen inte glad.
Det finns nämligen ingen kil.
Jag passade även på att göra en packning till plastkåpan då den droppar lite olja.
Sen till sist så åkte det lite större framdrevet på.
16 istället för 13.
Det ska ge en ökning på nästan 30km/h på sista växeln vilket verkligen behövs idag.
Imorgon hoppas jag att jag får sno en stump 520 kedje-bit så jag får prova nya utväxlingen.
Då kan jag även sätta på mindre lågfartsmunstycke och se hur det fungerar.
Är det någon som vet när det är dags att öka på Huvudmunstycket när jag minskat på Lågfart.
När jag sätter på #40 imorgon så har jag gått ner tre storlekar från standard.
Det fick bli lite Husqvarnavåfflor med.