Jag hänger inte riktigt med, ska allt, blinkers, bak och bromsljus anslutas i den svarta kontakten? I sånt fall borde väl motsvarande kontaktstycke som passar i kobtakten på hoj sitta kvar i lyktan du tar bort? Jag skulle i sånt fall skarva kablarna men antingen nån typ av kontakter om man vill ha möjligheten att byta i framtiden eller skarvhylsor. Tycker dock du borde ha tre kontakter, en till bak, bromsljus och sen två till blinkers.
Tycker kontakterna ser ut ganska samma som på Triumph kanske det går att hitta lösa kontakter man söker runt då jag vet att det sålts till Triumph, troligtvis kan man nog hitta dessa kontaktdon om man bara vet vad dom heter.
Att multimeter är svårt är ju en myt, ställer man i den på VDC så kan man mäta sig fram att man har spänning i hojen. En fördel med multimeter är att det är svårt att mäta så man tex kortsluter och bränner upp nåt, förmodligen är det svårt att elda upp nåt med en modern testmejseln men med äldre testmejslar kunde man göra dumheter.
Man får börja att söka respektive kabel till bakljus, bromsljus, höger och vänster blinkers som kommer ut från elsystemet till baklyktan. Svart kabel på multimetern till jord, tex motor, ram eller säkrast minus på batteriet. Sen får man slå på lysen, blinkers och bromsa en funktion i taget och mäta VDC och ta röd kabel på multimetern till respektive kabel för att se vilken kabel som går till vad. Om du inte ska använda den gamla lyktan kan du ju klippa av kablarna från den och mäta på respektive kabel för att se var dessa går sen skarvar du ihop kablarna med orginallyktans kablage.
Vet en formmedlem som i princip dragit om hela elsystemet på en hoj utan några förkunskaper efter det har han nog en hel del kunskaper om el för att själv göra enklare felsökningar. Detta är nog betydligt enklare än att montera voltregulator och batteri på en Honda?