H3dlund
Sporthojsnörd
Tackar! Provade en KTM 690 SMC-R förra året och föll direkt för hojtypen och körstilen. Köper Husqvarna mest för att jag gillar designen och grafiken på hojen bättre. Det enda jag inte gillar är instrumentpanelen, eller rättare sagt avsaknaden av den samt att den är batteridriven.
Bra länk där angående oljan.
Att servicekostnaderna skiljer sig åt beroende vart man bor och servar vet jag, ville bara kolla och se om priserna jag fick på något sätt var onödigt höga.
Är lite osäker på tuning-kitet eftersom man måste(?) borra ut db-killern. Kollar på Rottweiler som dels är billigare, ger mer effekt (12.10 hk & 12.71 Nm). Man behöver heller inte bänka hojen för man får med mappen om man köper PC5 av dom. Det är också fritt fram att välja ljuddämpare.
Tittar också på Cyclops H4 LED för bättre ljus.
Instrumentpanelen är lite B ja, men den har det man behöver.
Toppeffekten på tuning-kit vs Rottweiler med pc5 kommer du inte ens känna av, skiljer kanske 2hk på maxeffekt.
Effektökningen du nämner är i mellanregistret, även där är inte skillnaden jättestor. Jag fick liknande siffror med tuningkitet, MEN med en pc5 kommer man få så mycket finare gång och kan klämma ut det där lilla sista. Prisvärt? Njae.. Kul? Ja..
Ska man åka på färdig mapp från någon annan skulle jag köra den i bänk och kolla avgasvärden, när man ändå gör det så är det lika bra man gör en egen mapp när man ändå är igång. Det är klart värt det!
Det swepace pratar om, rottweilers fueling dongle. Man tar bort lambdasonden och ersätter med en plugg med några motstånd i som simurerar ett visst lambdavärde. Hojen går då lite fetare i det register som lambdasonden styr original. Dvs den kommer gå lite mjukare på låga varv/delgas. Ganska ryckiga original.