Har de senaste åren bara haft o göra med motostar. Köpte min nu i vintras så inte hunnit köra den mer än på gårdsplanen när de skulle ta ett foto när jag hämtade den.AxxL och Bennybira; Låt säga att jag är intresserad av en 701sm (då jag saknar min förra motard alldeles för mycket) vart ska jag vända mig? Motostar eller JE68? Har fått bra känsla från båda handlarna, kanske lite bättre från Motostar.
Mer generellt då, hur funkar hojen med exempelvis bara slipon för gött ljud? Eller är det hela köret för 10-11k som måste till? Blir ändå en bit över 100k körklart då menar jag. Hittade en del småsaker på min förra hoj (köptes begagnad) som jag inte trivdes med så i mitt fall måste det nog bli flång nytt. För sinnesfriden.
AxxL och Bennybira; Låt säga att jag är intresserad av en 701sm (då jag saknar min förra motard alldeles för mycket) vart ska jag vända mig? Motostar eller JE68? Har fått bra känsla från båda handlarna, kanske lite bättre från Motostar.
Mer generellt då, hur funkar hojen med exempelvis bara slipon för gött ljud? Eller är det hela köret för 10-11k som måste till? Blir ändå en bit över 100k körklart då menar jag. Hittade en del småsaker på min förra hoj (köptes begagnad) som jag inte trivdes med så i mitt fall måste det nog bli flång nytt. För sinnesfriden.
Många överdriver hur obekväma motarder är. Nu har jag inte kört ngn långrunda med 701 men den vibrerar mindre än min Xmoto och sadeln är likvärdig.Hur länge står jag ut på en stånka?
Konstig fråga kanske, men jag har bara haft encylindrigt en enda gång och det var på 80-talet, en Honda XR 600R.
Den bekantskapen blev inte lång, bröt ett ben i foten på kicken
Jag är inte främmande för att prova en Husky 701:a en säsong, frågan är om man tröttnar fort på den?
Slutat med långresor, nu blir det slingerbulten, Boge och Taxinge typ.
Håller röven, håller hojen, hur fort går en dylik?
Nja, det vore nog att ta i.Kör du laglydigt och långsamt så är det inte så kul/skönt.
Vad kostar hojen att försäkra för er?
Jag läste precis vad jag skrev och det verkar som att jag är världens fartdemon.Nja, det vore nog att ta i.
Hur länge står jag ut på en stånka?
AxxL och Bennybira; Låt säga att jag är intresserad av en 701sm (då jag saknar min förra motard alldeles för mycket) vart ska jag vända mig? Motostar eller JE68?
Betalar straxt under 4000 per år, helförsäkring.
Vilket försäkringsbolag?
Hur gammal är du om man får fråga?
Hittar inget under 9100kr per år (Svedea)
Gjensidige, kk sedan 95 utan avbrott och är över 40.
Haft de tidigare och behövt nyttja vagnskadan. Bra att ha att göra med, iaf när jag var ödmjuk och realistisk i mina krav mot skaderegleraren.
Ok, tack för svar.
Ringde och hörde med dem, 15000kr per år för mig.
Kanske spelar in att jag haft dem sedan över 15 år och flera hojar?
15 kakor per år är saftigt. Gissar att du är sub-40.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|