Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Sneglar på 701:an som resehoj, små drömmer lite om Afrika, kraftigt förkyld i soffan.

Fick nys om TET o blev ganska pepp. http://www.transeurotrail.org/

Tycker detta verkar va en bra lösning för extra soppa, inte jättemycket extra, men oftast tillräckligt.
http://www.radegarage.com/parts/husqvarna-701-auxilliary-tank/

Nomad har gjort en del "rally-prylar" som verkar schysst.
https://www.nomad-adv.com/701-enduro.html

När det talas eftermarknadssystem verkar fokus ligga på massa effekt o brutalt ljud. Den där mellanregistereffekten vill ja ju ha men framför allt lägre vikt o helst inte så mycket ljud.

Här är några som reser jorden runt på 701:an! http://www.motomorgana.com/

Hojta om du ser något liknande bygge till salu!

Någon med liknande tankar idéer? :fyllisar

Kolla in Omega, sen är det bara att kränga iväg en njure och slanta upp. :lol

http://omegafibre.net/husquvarna-701/

http://www.rottweilerperformance.com/blog/
 
Kolla in Omega, sen är det bara att kränga iväg en njure och slanta upp. :lol

http://omegafibre.net/husquvarna-701/

http://www.rottweilerperformance.com/blog/

Snajsigt, sidan är sparad, massa bra tips o trix!

Min tanke är Nomad-torn, radegarage-tanken ja länka till ovan. Hembyggd ram för mjuka avlånga väskor, för att få fram och ned dem. Lättare ljuddämpare o någon map eller bänkning på det. Kanske styvare bak-fjäder mtp packning.

Sadel, hasplåt, handtagsvärme, huuu, det slutar aldrig... Vore bra o få tag på en hoj med viss utrustning.
 
Snajsigt, sidan är sparad, massa bra tips o trix!

Min tanke är Nomad-torn, radegarage-tanken ja länka till ovan. Hembyggd ram för mjuka avlånga väskor, för att få fram och ned dem. Lättare ljuddämpare o någon map eller bänkning på det. Kanske styvare bak-fjäder mtp packning.

Sadel, hasplåt, handtagsvärme, huuu, det slutar aldrig... Vore bra o få tag på en hoj med viss utrustning.

Haha ja det gäller att ha budget för att fortsätta handla efter man köpt hojen, det går inte att hålla sig undan! :rofl

Trimningen är det ju 2 alt. som gäller.

Förutsatt att du köper en 2017!

1. Husqvarnas tuning kit
2. Powercommander, valfritt slipon, evo1 lock till luftburken eller rade garages filterstup som du måste ha om du skaffar deras tank.

Blir väl ungefär samma pris på båda, sista setupen blir dyrare i slutändan om man får den mappad i bänk. Färdiga mappar funkar väl skapligt, men få den induviduellt mappad är ju alltid att rek.

Mest effekt får man ju i mellanregistret, det är det som märks. Det lilla som toppeffekten höjs märks mest på pappret.
 
När vi nu är inne på extrautrustning har jag en fråga.

Finns det någon återförsäljare av Rottweiler performance i europa, eller i riket rent utav? De har väldigt snofsiga backspeglar bla.
 
Tekmo racing grenröret på och ny filtersetup med ett "fikafack" istället för luftburken. :fyllisar Får väl se till våren vad det levererar.

EAIdA7s.jpg


eEVw1JM.jpg


Har upptäckt ett annat problem efter prat med lite folk som trimmade vidare, original spridaren klarar inte av mer än 80-81hk (motoreffekt). Då ligger duty-cycle på 100% så måste ha större spridare för att klämma ut det sista..

Redan med slipon+filtermod typ rottweiler verkar man bottna spridaren. Samma storlek på 2014-2016 LC4an som den nyare.
 
Folk som trimmat seriöst brukar montera en andra spridare.

Har du koll på vilka eller vart man kan hitta mer info om ämnet?

Då behövs helt nytt sprut, finns det ens något som fungerar ihop med standard e-gas system? Isf åker man ju även på att ordna nytt spjällhus m.m.

Vill ha det skapligt simpelt att återställa hojen inför bes. m.m så det blir en power commander 5 tillsammans med en större spridare för mig. Inte optimalt men verkar ju fungera bra.
 
Då behövs helt nytt sprut, finns det ens något som fungerar ihop med standard e-gas system? Isf åker man ju även på att ordna nytt spjällhus m.m.

Vill ha det skapligt simpelt att återställa hojen inför bes. m.m så det blir en power commander 5 tillsammans med en större spridare för mig. Inte optimalt men verkar ju fungera bra.

Jag är intresserad av vilken spridare du väljer. Kommer också skaffa en PC5 snart.
Har någon här hört något om huruvida Husqy kommer släppa en lite hetare Kam till 701an?
 
Då behövs helt nytt sprut, finns det ens något som fungerar ihop med standard e-gas system? Isf åker man ju även på att ordna nytt spjällhus m.m.

Vill ha det skapligt simpelt att återställa hojen inför bes. m.m så det blir en power commander 5 tillsammans med en större spridare för mig. Inte optimalt men verkar ju fungera bra.

Vet faktiskt inte men drive by wire är ju något som stöds av många eftermarknadssprut. GET ECU finns ju med stöd för både dbw och en extra spridare. Sen tänker jag väl lite att man ändå vill ha en större TB om man trimmar ordentligt.

Finns där större sprindare att köpa som passar bolton?
 
Var beställer ni era OEM delar från?
 
Vet faktiskt inte men drive by wire är ju något som stöds av många eftermarknadssprut. GET ECU finns ju med stöd för både dbw och en extra spridare. Sen tänker jag väl lite att man ändå vill ha en större TB om man trimmar ordentligt.

Finns där större sprindare att köpa som passar bolton?

Börjar såhär iaf, får väl sälja av pc5an om det spårar ur i framtiden.

Detta är spridaren jag hittat:
https://www.fiveomotorsport.com/keihin-hayabusa-gsxr-husaberg-zx10

Ska plocka av min original i helgen och måtta lite, ser ut att vara lika.

En liten kapning i ämnet...

Vart F*N får jag tag i nya Contiattack SM EVO ? :(

Evo är ju inte släppt ännu! :D Kommer Q2 2018 enligt conti. Lite för sent för mig.. Så jag ska shoppa ett par gamla contiattack innan det blir nya evo..

Var beställer ni era OEM delar från?

Sulas har tillbehören och reservdelar/sprängskisser online, men tyvärr nästan inget hemma på lager. Är det små enkla grejer som finns även på 690 m.m så brukar jag slå samma artikelnummer på ktmshop.se. Har de delen hemma har man det hemma på en dag.
 
Börjar såhär iaf, får väl sälja av pc5an om det spårar ur i framtiden.

Detta är spridaren jag hittat:
https://www.fiveomotorsport.com/keihin-hayabusa-gsxr-husaberg-zx10

Ska plocka av min original i helgen och måtta lite, ser ut att vara lika.

Spännande.... För det fanns inte när jag pysslade med sprut KTM för något år sedan. Då är det ju en utmärkt variant att stoppa i spridare som flödar mer och korta öppetiderna. Förutsatt att de inte blir för stora så man får svårt att få tillräckligt kort öppetid på tomgång.
 
Börjar såhär iaf, får väl sälja av pc5an om det spårar ur i framtiden.

Detta är spridaren jag hittat:
https://www.fiveomotorsport.com/keihin-hayabusa-gsxr-husaberg-zx10

Ska plocka av min original i helgen och måtta lite, ser ut att vara lika.



Evo är ju inte släppt ännu! :D Kommer Q2 2018 enligt conti. Lite för sent för mig.. Så jag ska shoppa ett par gamla contiattack innan det blir nya evo..



Sulas har tillbehören och reservdelar/sprängskisser online, men tyvärr nästan inget hemma på lager. Är det små enkla grejer som finns även på 690 m.m så brukar jag slå samma artikelnummer på ktmshop.se. Har de delen hemma har man det hemma på en dag.

Har du pratat med Hans på workshops? Han är expert på att trimma dom motorerna. Dumt att uppfinna hjulet två ggr :tungan
 
Hejsan!

Handlade mig en 701a motard i december och hämtade den nu efter nyår..

Fått lite inspiration i tråden redan på t.ex. skyltbelysnings lösningen nån lagt upp.

Tog bort orginal speglarna, hur har ni löst med hållarna där? En bult med samma gänga bara eller låta det vara som de är? Tänker de kan bli vatten ner i.

Tänkte skaffa mig en hasplåt, kollar lite på mad mechs workshops hasplåtar men blir inte riktigt klok på hur man beställer från dem.

Även lite sugen på andra dekaler eller iaf komplettera med nåt mer då jag tycker tankdelen känns väldigt vit på sidorna. Vart hittar man de bäst? Ebay?

Funderar även på om man ska byta handtagsskydden till nåt annat med mer båge?

För övrigt är jag mest sugen på att ut o prova den. :-)
56deebf5d1cf0ea2d91c77a11c653aa8.jpg
c5f21debe79662ed8f8f15b55e6e9af6.jpg


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top