Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Alex_ask

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2017
Hoj
lite olika
De va en konstig jämförelse 67 häst på en cylinder aa jo fast dom går ju ut med 74hk på en cylinder orginal minus förlust runt 10% så hamnar vi på 67 innan kittet och nya mappen det är därför jag tycker att siffrorna verkar låga och jag har även tittat på andra som mappat i exakt samma dynojet som fått betydligt högre siffror, Jag är väl medveten om att man inte kan stirra sig blind på siffror och hur det ofta inte överensstämmer med andra men det verkar endå se ut som att min mättning ligger ganska långt i underkant eller är det bara jag som tycker de?

Kona betyder den konformade db killern som man ibland får med som en extra.

Alex_ask

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2017
Hoj
lite olika
Så om det är nån annan som har kört sin i dynojet så vore det intressant och se vad ni fick för resultat

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Min gamla ktm 690 smcr 12 med acra helsystem. Acramapp Kn luftfilter och öppet luftfilterlock levererar 69 hk på bakhjulet i dynojet :arsele

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ni kan inte jämföra siffror, om de inte kommer ut ur samma bromsbänk, samma dag helst.
Det är bara före och efter som är till nån nytta!

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Husqvarna 701 Supermoto

Beställde precis en ny 701 SM för avhämtning imorgon. Trist att Wings har semesterstängt till 16/8 och sen levtid utöver det .

Nåväl, nu har jag monterat på handskydd, hälskydd och plockat bort klisterlapparna från den sprillans nya hojen. Sitter gula sidoreflexer på gaffelbenen där wp-dekalerna ska sitta? Vad gör ni där? Rycka bort reflexerna och sätta dit dekalerna? Fick göra hojen klar själv. Handlaren hann inte med .

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Last edited:

Eddan701

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2017
Hoj
2016 Husqvarna 701 SM
Någon som vet om det går bra att köra med A2-mapp och Akrapovic slip-on? Husqvarna 701 -16

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Fastnade på några coola bilder från helgens bankörning med KTM club scandinavia. Den gjorde sig riktigt bra på storbana med. :tummenupp

20729752_1866270140056628_3353076200597295342_n.jpg

20727896_1866269246723384_6965732799401046263_n.jpg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
mms_20170811_163400.jpg

Bidrar med en bild från gelleråsen. Tveklöst den hoj som passar mig bäst på bana.

Man ser iaf snabb ut på stillbild. :)

Mr Bigglesworth

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2016
Hoj
Ska beställa en Husqvarana 701-17
Har någon reflekterat över varför de heter 701? En förklaring är kanske att det liknar namnet på Hockeylaget HV 71? Någon som refererar till sin Husqvarna som en Håå Vee?

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
Tycker min nya 701 är lite låg på kylarvätska och fläkten går igång utan allt för hård körning. Någon som upplevt detta?

VLindberg

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2017
Hoj
HUSQVARNA 701
Hej!

Jag har precis blivit ägare till en 701:a Supermoto. Köpte hojen när den gått 38 mil och nu börjar jag närma mig 90 plågsamma inkörningsmil :tummenupp. Innan jag köpte 701:an hade jag en Fz1 och hittills har jag inte ångrat bytet en sekund och jag tycker hojen är helt fantastisk! Dock har precis startmotorn lagt av. Relät under sadeln "klickar" till när jag trycker på startknappen. Jag har laddad batteriet så det är uteslutet..

Har ni någon idé om vad som kan ha hänt..? Känns ju otroligt segt att detta sker efter 90 mil.

Riktigt kul att läsa tråden och se alla snygga bilder ni postat! :yoparty

Shepard

Jorå, sååattheee..
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Aprilia RSV 1000R -03, KTM 690 Duke R supermono-räcer, CBR1000RR -08, Polini 6.2
Hej!

Jag har precis blivit ägare till en 701:a Supermoto. Köpte hojen när den gått 38 mil och nu börjar jag närma mig 90 plågsamma inkörningsmil :tummenupp. Innan jag köpte 701:an hade jag en Fz1 och hittills har jag inte ångrat bytet en sekund och jag tycker hojen är helt fantastisk! Dock har precis startmotorn lagt av. Relät under sadeln "klickar" till när jag trycker på startknappen. Jag har laddad batteriet så det är uteslutet..

Har ni någon idé om vad som kan ha hänt..? Känns ju otroligt segt att detta sker efter 90 mil.

Galet att startmotorn skulle lägga av redan efter 90 mil?? Lämna in och får det fixat.

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Hoj
WR450F 2004
Hej!!! Äger i dag en 701 Enduro, 2017 med ett sett original motard fälgar. Men har bytat till en FE 501, 2018. Är det någon som vet ifall moto fälgarna passar mellan 701 och 501 med distanser hjälp.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej!

Du kan inte utesluta batteriet innan du har mätt spänningen på rätt sätt. Är för trött för att förklara hur du gör detta men Google är din vän.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Hej!

Kolla alla kablar som går till startmotorn och batteri de kan sitta löst. Mät även batteriet ---

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto

Idag blev det en ledkonvertering av huskyn från Cyclops. Noterade att Rottweiler performance hade modellanpassat för 701 så jag tänkte prova. Jag skruvade ned strålkastaren för att inte blända mötande. Lampan funkar fint. Lyser som satan och fungerar med både halv/helljus. Väldigt snabb och enkel installation. Enda minuset är parkeringslampan som sitter via skarv mot org kablage vilket man inte återanvänder med kitet. Så denna skarvning kommer jag flytta över för att få den lampöppningen tät. Sjuk lumen på denna .
Monterade även de där små runda styrspeglarna från doubletake mirror. Så enkla att få dit och man märker ju dem knappt och behåller motardstuket!

Tänkte rasta henne på Arlanda test track på lördag 9/9 med smc och steg4. Ingen som har liknande planer?

Last edited:

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Hoj
Japan
Kan någon delge lite info om de 3 olika sadlarna jag sett på 701or.

En styck svart?! Satt på tidiga 2017 modeller men har sett dem i butik fortfarande.
En rätt "mörk" gul-vit-blå sadel i någon gummiliknande historia. Recall på denna???! (jag har den nu)
Och en skrikig blå-gul sadel. Samma yta som den svarta. Typ stipplat gummi?! Ska tydligen vara en utbytessadel mot den nämd ovan??!?!?! :död:fyllisar

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...