Hur är det med sportavgas utan dbkiller på dessa?
Samma snack om att behöva mappa om som på 690? Eller det är bara att köra?
Mest svar om "nya" motorn jag letar efter. så 2017 års.m.
Det är inte akrat på bild som säljs i det paketet.
KTM/Hva som mappar yes.
Vanligast är nog en 15 minuters inställning från kall motor när du öppnar upp för mer flöde.
Nån som har koll om bagageracket med korvlådor till 690n passar på 701? Ser ut som 701 saknar handtagen bak som 690 har, där skruvar man överdelen på väskfästena.
Tror det är original men kan vara touratech grejer.
Har förresten beställt en 701 enduro och får hämta i Mars förhoppningsvis
Hur mycket kan det skilja egentligen? Fästena är ju i handtaget samt ramen vid fotpinnarna..Det kommer med handtag när du köper hojen, du får montera dom själv.
Rack för korvlådor finns, tyvärr passar inte 690 racken.
15 minutaren har inget med nollställning av ECU att göra, det är så ECU lär in dom nya värderna med air/fuel.
På 990 behövde man nolla ECU/dra batteriet dock.
Tuningkitet kan man vänta på om man vill, jag ladda in mappen då den tar bort SAS och evapcanister funktionerna. Bara plocka av och slänga skrotet sen.
Sen är mappen även för öppnare filter och avgas vilket jag har.
Akra med katalysator kom redan på 16' modellen, den kör jag fast utan DB killer.
Kollar du med rottweiler så behöver du inte mappa för att du öppnat luftburken och öppet avgas. Dom har dynotestat.
Vill du få ut mer så rekommendera dom dock pcv.
Nja.. Detta är ur 701 -16 verkstadsmanual, på KTM 690 14-16 står det precis samma sak (även duke 690 -16 med nya motorn). Denna magiska 15 minutaren gäller bara KTM 690 2008-2013.
Man måste koppla upp sig med diagnostikvertyget för att det ska göra nån nytta på dessa, annars har ni puttrat på tomgång i onödan.
Ska ni shopppa originaltillbehör rek. jag Sulas mc! Dom har nästan alla tillbehörsgrejerna till dessa hemma på lager! Webshop också, så bara klicka hem rubbet.
På tal om kraschpuckar så monterade jag på dessa igår från R&G.
View attachment 435133View attachment 435134View attachment 435135
Jag har nu letat i ett par timmar efter samma blåa bobbins/depåstödlyft sakerna som du har, var har du hittat dessa? Nån länk att ge? Hittar inte dessa på Sulas
Ebay! Men minns inte riktigt, köpte hem 2 olika modeller. Tror dessa här som sitter på fick med skruv med fel gängstigning, så tog skruvarna från andra kitet. Men kostar inte många kronor med 2 nya skruv.
http://www.ebay.com/itm/10mm-Blue-S...ash=item2ef167360a:g:SDAAAOSwXeJXfNH4&vxp=mtr
Tack så mycket! Borde vara samma bak sving som till en 690 smc-r? Ser då identisk ut, var M10 bult på den iallafall. Hoppas hojjen dyker upp snart!! -17 beställd med Evo paketet+mappning, ska bli sinnesjukt kul i sommar
Jo det är samma sving som på 690n, M10 är det. Men om det är 1,25 eller 1,5 gänga minns jag ej. Det märks.
Perfekt! Då får du rapportera när du fått den vilken ljuddämpare man faktiskt får med till tuning-kitet. Sugen på det jag med.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |