Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Tjäna har också en huspvarna 701 med ett akrapovic på och jag undrar ur du fick ut insatsen ur den mvh oscar

Själv borrade jag ut poppnitarna så man enkelt kommer åt.
Några har borrat ut ett hål i kolfibret och jobbat från det hållet.

På min var det inte mycket som behövdes för att få bukt med svetsloppan på muttern.

Jiar

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
YAMA 600XT HUSQVARNA 701
Tjäna har också en huspvarna 701 med ett akrapovic på och jag undrar ur du fick ut insatsen ur den mvh oscar

Det finns en jätte bra video på youtube där han förklarar steg för steg.. https://youtu.be/JSviZHEqe6U

Jag borra bort nitarna så kolfiber delen gick o dra ut efter många om o men, den är limmad så man får dra trixa vrida o vända en del. När allt är av är det bara förstöra muttern med vinkelslipp och dra ut dp-killern. Sen är det bara o montera ihop allt igen o nita osv

Tyvärr så är det lika drygt som det låter men det är så värt det :) var försiktigt med kolfiberdelen nu och lycka till

Last edited:

Shepard

Jorå, sååattheee..
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Aprilia RSV 1000R -03, KTM 690 Duke R supermono-räcer, CBR1000RR -08, Polini 6.2
Hallå i tråden! Var längesen jag var aktiv här på forumet men nu har jag en anledning att skriva. Köpte mig en 701 -17 i vintras. Har slängt på kraschpuckar, hasplåt och handguards nu under vintern, det som återstår att få på är de där förbannade fälgstripsen. Har ni några tips??

Rengöra fälg med Bräkleen, värma stripsen med hårfön sen dit med skiten??

PS! Ser att ni tidigare diskuterat "akra-paketet", har varit i kontakt med Stombergs Racing och han ska ha typ 10 000. Det som ingår är: Akrapovic "Slip on line", Air filter box, Air filter box cover, SLS cover, EVAP removal kit, Tailored engine mapping (vet ej om det är en box eller "kod", återkommer på den punkten).

Verkar som att delarna dyker upp hos handlare runt den 20e (så om en månad).

Kör lugnt! :banana

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hallå i tråden! Var längesen jag var aktiv här på forumet men nu har jag en anledning att skriva. Köpte mig en 701 -17 i vintras. Har slängt på kraschpuckar, hasplåt och handguards nu under vintern, det som återstår att få på är de där förbannade fälgstripsen. Har ni några tips??

Rengöra fälg med Bräkleen, värma stripsen med hårfön sen dit med skiten??

PS! Ser att ni tidigare diskuterat "akra-paketet", har varit i kontakt med Stombergs Racing och han ska ha typ 10 000. Det som ingår är: Akrapovic "Slip on line", Air filter box, Air filter box cover, SLS cover, EVAP removal kit, Tailored engine mapping (vet ej om det är en box eller "kod", återkommer på den punkten).

Verkar som att delarna dyker upp hos handlare runt den 20e (så om en månad).

Kör lugnt! :banana

Mappen läggs in i befintlig ECU

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mr Bigglesworth

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2016
Hoj
Ska beställa en Husqvarana 701-17
701 enduro 2017

Lycklig ägare till 701-17 Enduro nu. Med acra, luftburk och mappad. Går som skatan och lagom ljudkuliss. Brappar skönt men går också att smygköra och hålla lågt ljud vid låga varvtal. Fantastisk hoj, fantastiskt stark motor. Fen har inte gått 10 mil än, jag har inte fullgasat ens.

Apropå pakethållare så köpte jag med en sån men man måste borra plasten själv. Vidare tog jag handtagskydd, pakethållarväska, kylarskydd och abs dongel. Men har inte haft tid att skruva på ännu, får bli terapiarbete senare. Skippade blinget i form av dyra blå metalbitat.... Kanske sen. Men nästa upgrade, typ nästa somma blir nog ett set sm hjul. Så jag kan byta lite. Detfinns ett originalkit för 25' Det blir en fin sommar

Gren93

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2017
Hoj
Husqvarna 701
Tack för svaret! En fråga till vad använder du för popnit när du ska montera på den igen? Rostfritt vet jag men va för dimension på popniten ska jag använda?

Gren93

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2017
Hoj
Husqvarna 701
Tack för svaret! En fråga till vad använder du för popnit när du ska montera på den igen? Rostfritt vet jag men va för dimension på popniten ska jag använda?

SkogsFilip

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Husqvarna 701 Enduro-17
Husqvarna

Tjena hämtade en Enduro i lördags;)

E det någon som vet vart jag kan köpa någon slip-on för runt 2000-3000kr, tänkta dra till med acra helsystem vid 1000milservice men e ju en stund kvar och ljudet som är nu på den låter inget vidare!

någon som vet bra ställe för att köpa typ minibackspeglar?

Bifogat

• orginal - Copy.jpg
    orginal - Copy.jpg
    1.6 MB · Visningar: 138

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Tjena hämtade en Enduro i lördags;)

E det någon som vet vart jag kan köpa någon slip-on för runt 2000-3000kr, tänkta dra till med acra helsystem vid 1000milservice men e ju en stund kvar och ljudet som är nu på den låter inget vidare!

någon som vet bra ställe för att köpa typ minibackspeglar?
https://www.doubletakemirror.com
Enduro-modellen.
Lär överleva hojen.

SkogsFilip

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Husqvarna 701 Enduro-17
tacksam för sidan ska nog beställas 2st.
min kollega har Wings och den låter förjävla gött!, men hittar bara Wings för runt 5000kr, kanske har en till sida och dela med er av;) hittar bara den GPR slipon för 3100kr. e det någon som har någon sån eller?

PS GreenDragon vart har du köpt din hasplåt till 701an? e den lite brons färgad också eller e det bara bilden som gör de.

Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
tacksam för sidan ska nog beställas 2st.
min kollega har Wings och den låter förjävla gött!, men hittar bara Wings för runt 5000kr, kanske har en till sida och dela med er av;) hittar bara den GPR slipon för 3100kr. e det någon som har någon sån eller?

PS GreenDragon vart har du köpt din hasplåt till 701an? e den lite brons färgad också eller e det bara bilden som gör de.

Gå in på http://wings.si maila Gorazd! Så får du ett pris! En ljuddämpare från dom till 701:an kostar inte 5000kr!

Hasplåten på min är ren alu inte färgad. Märket på den är Flatland och jag har köpt den på ebay.

Mr Bigglesworth

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2016
Hoj
Ska beställa en Husqvarana 701-17
Hur sätter man på hållaren på väskan? På handtagen? Är det markerat var man borrar för handtagen?

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto

Hur sätter man på hållaren på väskan? På handtagen? Är det markerat var man borrar för handtagen?

Ja ovanpå handtagen, hålmarkeringar finns på insidan av plasten. Har du köpt originalväskan? Har en i stort sett ny med hållare till salu billigt annars!

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...