Mr Bigglesworth
Ny medlem
Tuningkitet 3 är på gränsen på för högljutt för min smak (inkl db killer). Gillar dock ljudet men det får nog bli att köra med öronproppar framgent, om man inte ska fisköra, då är det hyfsat dämpat
Vad använder ni för olja? Enligt manualen och återförsäljaren så rekommenderas Bel-Ray EXS Synthetic Ester 4T 10W/50 vilket jag har använt sedan jag gjorde första servicen. Den oljan kostar 219 kr/liter. Frågan är om man kan använda Motorex Power Synt 4T 10W/50 som KTM rekommenderar till sin SMC-R. Frågar eftersom jag kan köpa denna olja mycket billigt, vi talar om mer halva priset, närmare bestämt 99 kr/liter.
Är det någon som fått dekalerna på fälgarna att sitta kvar till 100%?
Mina släppte i kanterna efter ett par hundra mil. Nu när jag ska ha nya sulor ryckte jag helt sonika av dem från fälgarna.
Hittade för övrigt en bra däckkrängare, han bad om ursäkt för att hans balanseringsvikter inte färgmatchade fälgarna. (Inte samma nyans av svart.)
Tyvärr inte... Mina har suttit på 150 mil och ett par tvättar nu men två av stripsen har börjat släppa. Känns surt att köpa ny fälgtejp med jämna mellanrum. Men man får se det positivt, omväxling förnöjer.
EDIT: Tips på var man köper fälgtejp?
Mitt bakdäck tog slut nu efter 300 mil så passade på att slita av dekalerna samtidigt. Såg hemska ut.
Det finns lite andra varianter nu annars, en tysk som gör kopia av original som ska sitta bättre. (Kontakta säljaren, står att de inte följer med. Men vet att han säljer)
http://www.ebay.co.uk/itm/Stickers-...hash=item41aa23750a:m:mC0N5GjcNeUJuM_W-JqRpaw
Detta är ju också en variant, siffrorna från ovan kit men gula. Tycker det såg rätt schysst ut.
http://www.ebay.co.uk/itm/132067961364?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Jag har beställt dessa som jag hoppas kommer under veckan.
http://www.independentracing.de/sho...sqvarna-felgenrandaufkleber-semi-custom3.html
Tjenare! vissa dagar börjar bättre än andra.
Åkte till Cross och Enduro som satte på mitt tuning kitt med acrapovic slipon och mappning. crashpuckar blev de ju också
View attachment 437902
View attachment 437903
Hur upplever du skillnaden mot original, jag hade tuningkitet på fr början. Fumderar dock på att återställa.
RKTIGT snyggt!! Enkelt att få på?
Nybliven 701 supermotardägare som har lite frågor.
Är den flerfärgade sadeln original? Jag har nämligen en svart som inte är lika snygg.
Efter lite spöregn så har jag fått vatten/kondens innanför displayen som gör det svårt att se vad displayen visar. Är detta ett vanligt fel på dessa?
Kommer köpa slipon, troligen Wings, det måste väl inte mappas om men det skadar väl inte heller? Något bra ställe att mappa hos i södra Stockholm?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|