Skulle ni rekommendera att man köper Enduro-versionen framför Supermoto? Jag kör en del landsväg, grusväg, lite skogsvägar men ingen "riktig" enduro-körning i det avseendet.
Har lurat på konvertering till SM av Enduro och vad jag lyckas begripa är det enklare att gå Enduro -> SM snarare än tvärtom?
- - - Updated - - -
Skulle ni rekommendera att man köper Enduro-versionen framför Supermoto? Jag kör en del landsväg, grusväg, lite skogsvägar men ingen "riktig" enduro-körning i det avseendet.
Har lurat på konvertering till SM av Enduro och vad jag lyckas begripa är det enklare att gå Enduro -> SM snarare än tvärtom?
Enduro-versionen är mycket riktigt lättare att konvertera till SM än tvärtom. Har du planer på att köpa en 701 med dubbla uppsättningar hjul skulle jag gå på en Enduro alla dagar i veckan.
Jag kör själv en Enduro och är helnöjd än så länge. Beroende på däck och fjädringsinställningar så gör den inte bort sig på landsväg. Så länge det inte är bomba helvete-tempo på gata eller bana så skulle jag tro att en Enduro på asfalt är en bättre kompromiss än en SM är offroad.