Hej på er.
Jag har läst tråden med stort intresse då jag söker en året runt -"do it all"-hoj. Bor på landet (Grödinge) men behöver kunna köra till stan (Tjockholm, alltså lite motorväg) likväl som jag behöver kunna komma ut i skogen för att kolla spridare och foderstationer eller bara åka till Ica och köpa mjölk. Har tidigare funderat på den betydligt mindre CRF250L:en men är rädd att "växa ur den" för snabbt. Vill ha offroadegenskaper med en lv-reg och glesa serviceintervall. Den ska även köras på vintern, typ med dubbade TKC80, och ska därför inte vara alldeles för tung om man går omkull. 701:an är ju sparsmakad i instrumentering och liknande, och det gör mig ingenting. Bara mindre saker som kan gå sönder. Så, låter det som 701 Enrudo är rätt hoj för mig?
I så fall; på vilket sätt är det negativt att köpa en från 2016 istället för 2017, 2018. Läst tråden och förstått att det inte finns någon omkopplare på dom senare men inte riktigt förstått vad som är så dåligt med 2016-motorn att det skulle vara en dealbreaker. Eller har jag missat något?
Tacksam för svar.