Där är en del att ge på. Tanken är lite att jag kortar hjulbasen lite om det går på.Om du får på +2 med original kedja beror på hur långt bak bakhjulet är justerat i dagsläget men det är tight. Lättare att ta -1 fram och vid nästa drivpaketsbyte lägga nedväxlingen på bakdrevet
Där är en del att ge på. Tanken är lite att jag kortar hjulbasen lite om det går på.
Värt att prova.
Vart handlar ni drev någonstans?
Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Maila som gäller, tyvärr endast omslipning av originalämme ja. För dålig efterfrågan för att ta fram en råämneskam vad jag förstod.
Finns det några diagnosverktyg till dessa? Fungerar OBDII-adaptrar med rätt dongle fortfarande? Dvs. kan man läsa av basic-data, nolla service osv med OBDII fortfarande?
Hur mycket kostade en omslipning av kam?
Finns det några diagnosverktyg till dessa? Fungerar OBDII-adaptrar med rätt dongle fortfarande? Dvs. kan man läsa av basic-data, nolla service osv med OBDII fortfarande?
Skriv ett mail till honom, jag minns inte riktigt just nu.
https://danielcrowerracing.com/contact.html
Håller kammen / motorn ihop än? Hur många timmar/mil har du kört sedan vässningen och är de mest hård bankörning?
Håller kammen / motorn ihop än? Hur många timmar/mil har du kört sedan vässningen och är de mest hård bankörning?
Den går hur fint som helst! Åkte på att byta topppackning ganska direkt efter första körningen i våras, men det är jättevanligt på dessa. Den tryckte ur sig komp i kylsystemet, ny packning och riktplanade toppen för ny fin packningsyta. Vid bytet hade den gått 1131mil/147h.
Jag har bara fått ihop ca 15h detta år. Men det är BARA bankörning och några race i supermono. Så i nuvarande stund har motorn gått ca 160h totalt.
Jag ska riva den i vinter i förebyggande syfte, planen är att samtidigt skrämma fram lite mer effekt.
Ok de låter bra så långt
Jag har glömt fråga om du höjde kompförhållandet något och kör på e85 eller racesoppa?
Blev du tvungen slipa ur ventilfickor på kolven eller är de bara dunka i den omslipade kammen?
Vågar man fråga i den här tråden om man ska satsa på en 701 eller en 690 eller får man stryk då? Jag har förstått att de i stora drag är samma hoj men finns det väsentliga skillnader? Är det stor skillnad i utbud av tillbehör och reservdelar?
Jag är sugen på en enduro men även köpa motardhjul till den samt endurodubbat till det mörkare halvåret. Eller är det bättre att köpa en sm och skaffa endurohjul till den?
Något som gör mig lite villrådig är vad som skiljer mellan årsmodellerna mellan 690 och 701 samt vilken version (sm/enduro) som uppdaterats när och med vad. Finns det någon bra översikt eller orkar någon vänlig själ dra historiken i stora drag mellan 701 och 690? Jag har provat söka men min google-fu fallerade mig å det grövsta.
Edit: kan tillägga att jag inte tänkt köra någon grisenduro i surhål och sån skit, snarare finsmiska grusvägar och annan glidarenduro.
Vågar man fråga i den här tråden om man ska satsa på en 701 eller en 690 eller får man stryk då? Jag har förstått att de i stora drag är samma hoj men finns det väsentliga skillnader? Är det stor skillnad i utbud av tillbehör och reservdelar?
Jag är sugen på en enduro men även köpa motardhjul till den samt endurodubbat till det mörkare halvåret. Eller är det bättre att köpa en sm och skaffa endurohjul till den?
Något som gör mig lite villrådig är vad som skiljer mellan årsmodellerna mellan 690 och 701 samt vilken version (sm/enduro) som uppdaterats när och med vad. Finns det någon bra översikt eller orkar någon vänlig själ dra historiken i stora drag mellan 701 och 690? Jag har provat söka men min google-fu fallerade mig å det grövsta.
Edit: kan tillägga att jag inte tänkt köra någon grisenduro i surhål och sån skit, snarare finsmiska grusvägar och annan glidarenduro.
Tittar du på nya eller begagnade maskiner?
Oavsett modell så är det lättare att SM-konvertera en Enduro än tvärtom.
690 Enduro är samma hoj 2014-2018. 2019 kom en helt ny generation med mer elektronik (TC, kurv-ABS, QS), samt den uppdaterade motorn som sitter i 701 sedan 2017.
701 årsmodell 2016 är i stora drag en 690 med lite längre fjädringsväg. Det sitter alltså den "gamla" motorn i dessa hojar.
701 2017 och framåt har den nya motorn. 2018 gjordes några smärre justeringar i auto-dekompen och i växellådan. 2019 ersattes 4CS-gaffeln med Xplor.
Reservdelar och tillbehör är likvärdiga mellan modellerna, och i många fall är det samma delar till båda hojarna.
Tusen tack för fullödigt svar!
Nytt eller beggat har nog mer berott på vad som är uppdaterat när på hojarna. Det är ingen helig graal för mig att köpa nytt eller beggat och på det du skriver låter det som att en 701 2017 och framåt är mest bang for the buck, eller i alla fall det billigaste sättet att få den nya motorn. Elektroniken är inget självändamål i sig för mig.
Låter som det är en 701 enduro 2017 och framåt som gäller då.
Mest som en kul grej men har någon provat flat track-hjul (19") på en sådan här hoj? Naturligtvis med frambromsen kvar. Jag har haft både enduro och motarder förut och det kan vara kul med något annorlunda tänkte jag Dessutom tycker jag det är sjukt snyggt.
Ja, har du inget behov av elektronikpaketet i nya 690 så är en 701 2017 eller senare mest pang för pengen, allt annat lika.
Visst är det så att -17 inte har det där vredet under sadeln som styr gasreponsen?
Nej, det finns bara på -16. Vredet försvann ihop med den nya motorn och de nya miljökraven.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |