Husqvarna SM 125 S

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
KÖP!
Ja har en -03ans Hva Sm125. Den går som f*n fast den är original (orginal = INTE LÄNGE TILL) och ni skulle höra ljudet...ja har aldrig hört skönare ljud i en 125a. Då det gäller effekten i huskyn så är den ostrypt ca 35hk och me SPES trimkrök o ljuddämpare + större förgasare uppemot 45hk. Tyvärr finns inga -03or att köpas i sverige men nu e vi ju inne på -04 så du kan ju hoppas på de bästa i allmänhet har huskys 125or vart svåra att få tag på...finns bara 7st. -03or i finland = 6 st + min :arsele :yoparty
 
Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Valle87 skrev:
KÖP!
Ja har en -03ans Hva Sm125. Den går som f*n fast den är original (orginal = INTE LÄNGE TILL) jag axar ifrån min kompis originala mito hur lätt som helst, och ni skulle höra ljudet...ja har aldrig hört skönare ljud i en 125a. Då det gäller effekten i huskyn så är den ostrypt ca 40hk och me SPES trimkrök o ljuddämpare uppemot 45hk. Tyvärr finns inga -03or att köpas i sverige men nu e vi ju inne på -04 så du kan ju hoppas på de bästa i allmänhet har huskys 125or vart svåra att få tag på...finns bara 7st. -03or i finland = 6 st + min :arsele :yoparty

Jo men det känns troligt att en gat-125a har fler hästar än crossmodellen. :rolleyes:

psst... min FZa har egentligen 340 hästar. ORGINAL! Bakhjular på 8onde växeln på halvgas. :huvet :brinnerup :rolleyes:
 
Last edited:

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
Som vanligt...
Ehehe känns lite konstigt att den orginala crossmodellen ska ha SPES avgassystem. :va
Men okej ja håller me 40hk e säkert överdrivet men de va uppgifter från importören.
 
Last edited:

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
För ett tag sen så ringde jag till Husqvarna i Sverige. Dom sa att priset på en 03a låg runt 48000kr. Det är ganska billigt ed tanke på vad man får för hoj.
En sak som jag tycker är jobbigt att den ser så jävla låg ut. En supermotard ska vara hög.

Titta på dom här bilderna.

2002, 04an ser nästan ut så här. Kolla in 04an på www.husqvarna.it.
husqvarna-sm125s-02-bikepics-048704.jpg

husqvarna-sm125s-02-bikepics-048707.jpg
 

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
Valle87 skrev:
Som vanligt...
Ehehe känns lite konstigt att den orginala crossmodellen ska ha SPES avgassystem. :va
Men okej ja håller me 40hk e säkert överdrivet men de va uppgifter från importören.


Valle: Vad kostar den i Finland. Är det separat oljeblandning? Är den lika låg som den ser ut?
 

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
I finland kostar den prutat o klart 5300€, ja tyvärr är den så låg som den ser ut men det går ju att åtgärda med en höjningssats eller redan om man byter ljuddämpare så ser den mycke högre ut eftersom orginal ljudämparn sticker ut bakom kåpan därbak. Jaa, separat oljeblandning! :)
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Tusan va fina dom där är! Det enda som ser lite fjuttigt ut är framskivan men det kan man leva med..


cRoC skrev:
Ser ju ut som en moppe :fakta
Det är dagens mopeder som ser ut som motorcyklar ;)
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Ojdå vad många finländare som har en Husse 125 SM.
4-5 st 2003:eek:r på bikepics med ägare i finlandssvenska orter :jisses
Varför, de är ju hutlöst dyra och ser ut som en mx 50!?

Min okontroversiella teori

Dessa personer har från början tänkt köpa en svart Mito, men tji fick de när de kom till återförsäljaren, Mito var slut i nästan hela Europa.
Eftersom Husse är i samma hus som Cagiva erbjöd sig försäljaren kunderna att istället ta en titt på Husqvarnas fräcka SM. Svart var den och den var säkert bättre lämpad för de finska vägarna.
Eftersom köparna var lata odågor så fick det bli en Husqvarna, det var bara en envis idiot som trotsade alla oskrivna lagar och for till Tyskland efter en egen Mito, undrar om jag gjorde rätt :D
 

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
Din teori e bra men den stämmer tyvärr inte HELT in på mej. :tungan
Ja åkte ut till smedsby för att hitta en lämplig 125a, då fastnade jag för Cagivan och Huskyn som båda i stort sätt var slutsålda i hela Europa (7 exemplar av huskyn och 12 av cagivan i finland tror ja). Efter många om och men bestämde jag mej för Huskyn p.g.a. att den är mer lämpad för finländska vägar och landsbygd. Jag håller med om att Huskyn liknar ganska mycket på en moped och att man får myycket mera för pengarna om man köper en Cagiva. Men erkänn huskyn e ganska snärtig! Förresten min kompis köpte en röd cagiva samma dag som ja köpte huskyn, vilken känsla då vi kom hem cruisande på samma gång genom byn :D
 

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
Valle87 skrev:
Din teori e bra men den stämmer tyvärr inte HELT in på mej. :tungan
Ja åkte ut till smedsby för att hitta en lämplig 125a, då fastnade jag för Cagivan och Huskyn som båda i stort sätt var slutsålda i hela Europa (7 exemplar av huskyn och 12 av cagivan i finland tror ja). Efter många om och men bestämde jag mej för Huskyn p.g.a. att den är mer lämpad för finländska vägar och landsbygd. Jag håller med om att Huskyn liknar ganska mycket på en moped och att man får myycket mera för pengarna om man köper en Cagiva. Men erkänn huskyn e ganska snärtig! Förresten min kompis köpte en röd cagiva samma dag som ja köpte huskyn, vilken känsla då vi kom hem cruisande på samma gång genom byn :D

Hur är det egentligen med er finländare. Är det verkligen så enkelt för er att köpa hojar. Var får ni pengar ifrån med tanke på att era hojar kostar 50-65000kr?
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Valle87 skrev:
Din teori e bra men den stämmer tyvärr inte HELT in på mej. :tungan
Ja åkte ut till smedsby för att hitta en lämplig 125a, då fastnade jag för Cagivan och Huskyn som båda i stort sätt var slutsålda i hela Europa (7 exemplar av huskyn och 12 av cagivan i finland tror ja). Efter många om och men bestämde jag mej för Huskyn p.g.a. att den är mer lämpad för finländska vägar och landsbygd. Jag håller med om att Huskyn liknar ganska mycket på en moped och att man får myycket mera för pengarna om man köper en Cagiva. Men erkänn huskyn e ganska snärtig! Förresten min kompis köpte en röd cagiva samma dag som ja köpte huskyn, vilken känsla då vi kom hem cruisande på samma gång genom byn :D

landsbyggd!? Var bor du, Korsnäs eller Oravais!?
Ha, ha ganska kul det där med byepisoden egentligen, nå tyvärr är det nog så att jag lika gärna skulle ha kört en Husqvarna än svarta Miton, det var egentligen en slump att jag fastnade för Miton från början...

Ni har väl båda två maskinerna strypta eller?
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
EazyD skrev:
Hur är det egentligen med er finländare. Är det verkligen så enkelt för er att köpa hojar. Var får ni pengar ifrån med tanke på att era hojar kostar 50-65000kr?

Svenskfinland är den rikaste regionen i hela Finland och egenföretagsprocenten mycket stor här.
Det finns alltså oftast mycket pengar i rullning och de flesta skriver t.ex. sina vespor och 125:eek:r på sina företag, värdefallet i Finland är också betydande lägre än i t.ex. Sverige, t.ex. en 94:ans Nissan 200 SX gamla karossen sålde man i en tidning för motsvarande 150 000 kr, en 10 år gammal bil! Så slaget att köpa nytt här märks inte lika konkret som i Sverige...
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Valle87 skrev:
Ja bor i Korsnäs jo vi har no dom strypta ännu men Miton e för tillfället sönder monterad för "ostrypning" tror ja o Huskyn ska snart få ett alldeles nytt avgassystem. Nå hur e det me din mito då strypt?

Jepp, jag är "pussy" och kör strypt i väder och vind, motgång och medgång...
Nice, 2 st nya 125:eek:r till Korsnäs.
2003 kom det till närpes 3 st nya 125:eek:r en Rs 125, en NSR och en Mito, gissa vilken som har orsakat mest publicitet :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top