Husqvarna SM 125 S

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
gsxr
Mikael Cagiva skrev:
Svenskfinland är den rikaste regionen i hela Finland och egenföretagsprocenten mycket stor här.
Det finns alltså oftast mycket pengar i rullning och de flesta skriver t.ex. sina vespor och 125:eek:r på sina företag, värdefallet i Finland är också betydande lägre än i t.ex. Sverige, t.ex. en 94:ans Nissan 200 SX gamla karossen sålde man i en tidning för motsvarande 150 000 kr, en 10 år gammal bil! Så slaget att köpa nytt här märks inte lika konkret som i Sverige...

Du ska inte glömma skillnaden på vad bilen kostar vid nyköp i sverige och finland. Ja menar en t.ex. en ny BMW 525i (fullt utrustad) kostar i sverige ca 340 000 kr men i finland kostar den 55 000€, altså skatteprocenten... :)

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
gsxr
Mikael Cagiva skrev:
Nä, i Pjelax...
Finns det en till RS 125 som jag inte vet om?

Ja vet inte riktit om du räknar Töiby till närpes nu men iallafall så finns d en som kallas Rolle i Töiby, han har en RS125a.

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Valle87 skrev:
Ja vet inte riktit om du räknar Töiby till närpes nu men iallafall så finns d en som kallas Rolle i Töiby, han har en RS125a.

Jaa, han..Är han töibygg? Trodde han var från Pjelax, åhå... :)

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
gsxr
Töibybo e just va han e å ganska galen till på köpet skulle ja vilja påstå. Han har no krascht flera gånger redan varav jag den ena gången såg på. Han skulle "dra ringar" på gruset å så välte MCn å man hörde SKraaatcH. Synd. :huvet

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Valle87 skrev:
Töibybo e just va han e å ganska galen till på köpet skulle ja vilja påstå. Han har no krascht flera gånger redan varav jag den ena gången såg på. Han skulle "dra ringar" på gruset å så välte MCn å man hörde SKraaatcH. Synd. :huvet
Tack och lov att det inte bara är jag som tycker att pojken saknar någon spärr, nåväl får väl komma på någon tvångsvisit upp till Korsnäs i sommar och se hur mycket bättre ni är på att köra lättviktare...

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
gsxr
Mikael Cagiva skrev:
Tack och lov att det inte bara är jag som tycker att pojken saknar någon spärr, nåväl får väl komma på någon tvångsvisit upp till Korsnäs i sommar och se hur mycket bättre ni är på att köra lättviktare...
Heh om vi är! Jaa kom bara. Du vet säkert vem de e då du ser en svart Husqvarna SM å jag vet antagligen också vem de e då ja ser en svart Mito de e ju inte alla dagar man ser en sån skönhet! :tummenupp

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
gsxr
Ja det är en crossmotor i den. Ja har ingen aning om man kan köpa den i sverige men om man kan så går det säkert bra vid närmaste Husqvarna försäljare! :tummenupp

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
okej cross motor det blir ett jädrans meckande då... köra 20 timmar å sen byta kolv hmm. hoppas den kommer till sverige. står mellan huskyn å aprilia mx.. får se vad det blir

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
0nicke0 skrev:
okej köra 20 timmar å sen byta kolv hmm.

Där har du fel... bara om man tävlar....Jag vet dom som har kört cross med samma kolv i flera år.... (amatörer då)

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
gsxr
Hm jag tror att Huskyn är ett bättre val om du vill ha kul iaf. Mx e väl 4takt?
Njaa de har inte vart så mycke skruvande hittills, kanske beror på att de e annan växelåda än på crossen!

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
okej det här var intressant att höra alla snacka max 10 tim.. nu ligger huskyn på plus å den är säkert mycket roligare än mx hk tex.. men men får se hur det blir med den saken.. den kanske inte kommer till Sverige.. eller gör den det?

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
GG e fan snyggare en polare till mig ska ha en.. jag vill inte ha samma hoj som polarna kul att komma på lite olika :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln