Steffo K
3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Men om hojen är ny så åk till stället där du köpte den så får de fixa problemet. Kan man inte släppa styret så är det rejält snett!
Garantin gick ut för 3 veckor sen… vilket företaget har varit supertydlig med och att den absolut inte varit så när dom sålde den… jag är en idiot som inte lämnade in den förra året… jag fattade inte att det var ett fel för jag var så stolt och blind över min hojMen om hojen är ny så åk till stället där du köpte den så får de fixa problemet. Kan man inte släppa styret så är det rejält snett!
Inte troligt. En hoj beter sig inte så där om inte nåt är fel. Förmodligen felmonterat.Garantin gick ut för 3 veckor sen… vilket företaget har varit supertydlig med och att den absolut inte varit så när dom sålde den… jag är en idiot som inte lämnade in den förra året… jag fattade inte att det var ett fel för jag var så stolt och blind över min hoj
ingen mekaniker ser vad som orsakar felet tydligt på den och säger samma som du.
min teori är att det är en kass hoj och att alla är likadana…
Ja jo men har du kikat så att distanserna öht sitter monterade?Står att den smala ska vara på drevsidan… då kan det inte bli bättre… om man gör rätt eftersom hjulet är förskjutet till vänster… den breda till vänster hade varit en lösning… synd
Var finns du i vårt avlånga land?Jag har 35 mil enkel resa. På en nästan moped.
Det är min första hoj, så jo absolut, jag kan ha kört på tvären
Körskollärare sa att jag skulle släppa styret, jag hävade att det var omöjligt. Men på körskolans gick det ypperligt….
tanken har slagit mig också... ska kolla det med. tänkte för en sekund att det kanske hänt under transporten hem när hjulet är fixerat och nån guppa osv...men då skulle det ju kunna hända när man kör i en guppa med så det är nog långsökt?Inte troligt. En hoj beter sig inte så där om inte nåt är fel. Förmodligen felmonterat.
Jag hade kollat framhjulet. Det kan vara utdraget i fel ordning så allt ligger i spänn.
Jo så kände jag också, men till deras försvar så reagerade jag också så hilma starkt på det plumpa bemötandet så jag var lika otrevlig tillbaka, blev superinfekterat. Efter många mejl så är vi förhoppningsvis sams och dom har erbjudit sig att kolla på den. Men kan jag lösa det hemma, om det är något enkelt , så gör jag ju givetvis hellre det med tanke på att det kommer ta en hel dag att åka dit.Hur var det nu med KTM och garanti hantering....... Hade vi inte en tråd om det?
Hade jag varit en mc verkstad så kan tycka att det är en liten sak att slänga ett öga på hur det ser ut. Att börja gorma om att garantin precis gått ut känns inge vidare.
Det är sådana här saker som gör att man får nöjda kunder som kommer tillbaka
Använder ett vattenpass med laser + ett par små kartonger numera. Tidigare som notrightrider.
Flataklocken?Vill bara säga för det första. Tack för att ni är så otroligt snälla och engagerar er i mitt problem. Jag uppskattar det verkligen. Trodde inte att att jag skulle få så mycket svar, ni är bäst.
Känns lite konstigt att berätta vart jag bor i ett öppet forum. Men bor nån exakt mitt i Sverige och inte är rädd för rullgrus och lite snö så får nån gärna skicka ett meddelande
Sen vill jag absolut inte slänga någon skit på säljaren för jag är säker på att dom inte har haft för avsikt att lura mig och efter massa diskussioner har dom som sagt erbjudit sig att titta på den om jag åker tillbaka till dom.
Tack för att ni lär mig massa nya saker!
Skriv närmaste större stad. Får du ex. napp från någon där så är det väl inte värre än att du åker dit "på tvären".Känns lite konstigt att berätta vart jag bor i ett öppet forum. Men bor nån exakt mitt i Sverige och inte är rädd för rullgrus och lite snö så får nån gärna skicka ett meddelande
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|