DieselSverige
Gudomlig sporthojare
Appappapp....inte så förhastad nu, det finns flera olika sätt att komma fram till vad som är rätt och mitt i...Flataklocken?
Allt annat är inte mitt i Sverige.
Sveriges geografiska mittpunkt – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Till trådskaparen:
Oavsett var du befinner dig i landet så finns det en mekaniker inom inte alltför långt avstånd.
Bilmek som kör hoj, motorcykelhandlare, någon på den lokala crossbanan osv.
Att svänga förbi och växla ett par ord ger dig lokala kontakter som kan vara bra att ha.
Det värsta som kan hända är att någon säger nej eller ska ha en massa pengar för att hjälpa dig. Och då vet du det till nästa gång.
Och tänk på att det kostar dig en slant att ta dig de 35 milen till där du köpte hojen, det skadar inte att försöka få kontakt med en kunnig person eller verkstad på närmare håll.
Kanske en gummiverkstad har någon som kan tänka sig att slänga en kik på det hela, någon som kanske kränger däck...eller helt enkelt en okänd hojåkare som du råkar träffa på macken.
"-Hej, du, jag är ny på det här med hoj och jag har funderat över en sak, har du en minut..."
När det gäller var vi finns i landet räcker det, som i mitt fall, att ange "ett par mil från Linköping i Östergötland". Mer exakt än så behöver det ju inte vara.
Tack för att du återkommer i tråden, det finns en del nya medlemmar som ställer en fråga och sedan bara försvinner.
Det blir lite trist.
Välkommen till Sporthoj, där du alltid får svar, men inte alltid det svar du bad om...