Video Hyfsat rapp moppe, den som ändå vore 15 igen

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Vadå ingen Crescent F50? För att det inte är en originalmotor i ramen? För det är en Crescent F50 som körs...:)

img0466gp.jpg

img0464qq.jpg

img9772dd.jpg

Skulle vara kul och veta bromsträckan 100-0kmh:D

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Vi som trimmar moppar brukar gå efter det så kallade stockholmsreglementet. Och så länge man utgår ifrån mopedblock (Ska ha sålts som 50cc moped) är det moped. I min ögon iallafall.

Att slänga i en crossmotor är ingen vits, ingen match alls. Går ju fort original! Är mer match att få bra fart i en mopedmotor!

Jag går efter västeråsreglementet och där har moppar 50cc :D Grymt bygge iaf men det vore ännu grymmare med en vass originalmotor. http://www.streetfire.net/video/50cc-zundapp-vs-golf-from-swedenludvika_50118.htm :Bugar

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Det första jag tänkte på är hur man får stop :rolleyes:

Min gamla MT5:a fick jag att göra ca 115km/h uppmätt från en gammal Honda Accord (var säkerligen lite felvisning).

Men jag mins att bromsarna bleknade lite även på den efter några vändor på kurviga vägar.

Emilgreen

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
GSXR1000k3 VTR1000 Firestorm
Jo asså man kan ju inte sitta o sova o de farterna!
Flakan e uppmätt me gps, vindstilla! Man kan ju kolla över framvagnen lite då o då för de har ju hänt att broms/styrstag gått av! De vill man inte i närmare 100!

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Bra drag i moppen (även om även jag föredrar 50cc av ortodoxa skäl)!
Det ska finnas någon gammal motortrimmare i södra Sverige som skrämt upp sin Honda MB5 (50cc originalcylinder) i farter över 130km/h om jag minns rätt.

Vassa tvåtaktare är så ballt så man blir knottrig!

Rexxy

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Kawasaki ZX9R -98. Honda NSR125R - 91. Yamaha RD350 YPVS -84. Yamaha XJ6-14.
Jag går efter västeråsreglementet och där har moppar 50cc :D Grymt bygge iaf men det vore ännu grymmare med en vass originalmotor. http://www.streetfire.net/video/50cc-zundapp-vs-golf-from-swedenludvika_50118.htm :Bugar

Jag bor i Västerås, och vad jag vet finns inte det reglementet här!:rolleyes:

Har kört dragrace med hojen nu också. (Aros Open i Johannisberg Västerås). Fick en tid på 10.58sek, vilket jag ska förbättra!

Ska bygga en 50cc Am6 (Med originalcylinder) någon gång. :)

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Köpte en ljusblå Peugeot Ludix idag på blocket,en tant utanför stan sålde.Den hade gått 10mil och jag prutade ner den till 2000(den startade inte så jag sa att den förmodligen skurit) puttade i nytt batteri,rengjorde förgasaren och vips,gick som en klocka.Tog sedan av variatorstoppet och blindtarmen på blåset.Resultat 80blås på en standardmoppe,fullt tillräckligt för pendling. :banana

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM