hyosung gt 650

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Försäkring??

En del säger att bromsar och sådant är sunkiga, jag tycker dom tar rätt bra, mer än tillräckligt för att kunna bromsa på kort sträcka så, sedan får man väl också tänkte på det som en sade här, 39k för fabriksny 04'a. Det är ju inte direkt så man gråter blod när man köper den. Sedan att det dessutom är försäkringsklass 3 så blir den ju grymt billig att försäkra.

///
Försäkringsklass 3?
Hur mycket kostar den att försäkra då?
Klass 6 har en annan fått höra att den ska ligga i och då blir priset 29 000:-
 

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
kawa69 skrev:
///
Försäkringsklass 3?
Hur mycket kostar den att försäkra då?
Klass 6 har en annan fått höra att den ska ligga i och då blir priset 29 000:-

Vet inte vad som olika försäkringsklasserna innebär men jag som är snart 26 år fyllda och haft körkortet i 10 månader betalar på IF 437kr/mån i halvförsäkring med en avställningskostnad på 35kr/mån. Helförsäkring på IF skulle jag få betala 14000/år cirka med samma avställningskostnad. Så tycker inte det va tokbilligt men jämförelsevis så är det nog ett pris man kan leva med. Nu med halvförsäkring kommer man ju bara betala runt 2500 om året vilket inte svider speciellt hårt ens för en student som jag.. :tungan Dock var IF det billigaste av alla jag ringde, bil o mc sport hade skapligt pris men då gäller ingen avställning och man själv får endast köra hojjen. Men där låg priset på cirka 8000/år/helförs. Trygghansa bl a. skulle ha runt 28000/år så gäller att man ringer runt till alla o kollar lite... :3freak
 
Last edited:

Raceman

Ny medlem
Gick med
24 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Husaberg 650
st1gmata skrev:
2205676 Vet inte vad som olika försäkringsklasserna innebär men jag som är snart 26 år fyllda och haft körkortet i 10 månader betalar på IF 437kr/mån i halvförsäkring med en avställningskostnad på 35kr/mån. Helförsäkring på IF skulle jag få betala 14000/år cirka med samma avställningskostnad. Så tycker inte det va tokbilligt men jämförelsevis så är det nog ett pris man kan leva med. Nu med halvförsäkring kommer man ju bara betala runt 2500 om året vilket inte svider speciellt hårt ens för en student som jag.. :tungan Dock var IF det billigaste av alla jag ringde, bil o mc sport hade skapligt pris men då gäller ingen avställning och man själv får endast köra hojjen. Men där låg priset på cirka 8000/år/helförs. Trygghansa bl a. skulle ha runt 28000/år så gäller att man ringer runt till alla o kollar lite... :3freak


Jag 29år haft körkort i 6 år betalar 1445:-/år halvförsäkring på bilsport & mc. Jag har basförsäkring Årsförsäkring som dom flesta bolag har.
 

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
Är det nån som vet var man kan beställa delar till Hyosung för ett skapligt pris, nån internet sida exempelvis? funderar på o beställa en ny undertail innan man börja skära o såga i orginalet..thx
 

Paul-Jkpg

Paul
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Jkpg
Hoj
gv650
Frank GT650 skrev:
2223636 Jag sågade min undertail eftersom en ny kostade 212:- men det fanns nya på http://www.hyosung-motors.com/ där fanns det även en sjyst bukspoiler.. Polarn beställde och det tog bara 1 vecka innan prylarna kom.

jaså? så det är bara att beställa hem därifrån då? Inga strul med betalning eller nåt m.ao?!?
 

Frank GT650

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Gt 650
Näe han hade inga problem med leveransen. Däremot så va bukspoilern inte helt hundra i passformen.. Fick fila lite
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Har provat en sån här hoj, och är jäkligt imponerad. Är väldigt sugen på att köpa. En liten fråga bara, hur mår dom efter >1000 mil maskinellt? Är det sämre kvalitet än Japs-hojar?

Finns det några packväskor som passar fästena under bönpallen? Och så är det ju några fästen på sidorna om bönpallen. Jag brukar toura mycket, och packväskor är ett krav.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top