Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Han har säkert stulit hojen så jag slår ihjäl honom på plats.
Edit: Pundarjävel.
Edit: Pundarjävel.
Last edited:
Rent hypotetiskt sätt, så kunde ju killen a missat en växel eller något, haft en otorlig effekt och av misstag slått runt då han egentligen bara ville göra en snabb omkörning, så försäkringen gäller och täker skadorna? =)
I övrigit tycker jag det är lite skvallrigt, upp till vara och en hur man vill gå vidare med situationen.
Trådskaparen: Har du aldrig gjort något misstag i trafiken? Rent hypotetiskt alltså...
Vart är världen på väg om hojåkare inte hjälper varandra utan tipsar försäkringsbolag istället? Tragiskt!
ehh, har man helförsäkrat så spelar det väl ingen roll vem som är vållande? varför ska man ringa menar du?
Låter mer som du vill jävlas med någon du inte gillar.
skaffa ett liv
Aldrig? Aldrig någonsin? Om hans hoj hade krockat med en bil och skadat någon?
Phil
Skulle stanna och hjälpa honom oavsett vad jag var på väg till. Informera polis eller försäkringsbolaget om vad som hände? Inte en chans... Skulle de ringa och fråga skulle jag säga att jag inte såg någonting...
Skulle jag kört så?
Asså snälla!!! Rent hypotetiskt: Om en kille klotar framför mig (ingen annan kommer till skada) rusar jag för att hjälpa till bäst jag kan. Sedan har jag inte en JÄVLA TANKE PÅ ATT SÄTTA DIT HONOM. Är det inte tillräckligt att klota och riskera livet (sen om det var frivilligt eller inte har inget med det att göra).
Vart är samhället på väg!!????!!!
Sverige blir mer och mer fantastiskt?
Tror inte på fullaste allvar att det blir endast han som får försäkring att gå upp?
Snarast alla andra personskador. Laga hoj är inte så dyrtsom personskador.
Hade det inte (rent hypotetiskt, jag vet att det är lagstadgat) att fixa så att alla måste ha en obligatoriskt olycksfallsförsäkring vid sidam om hojförsäkringen ( då har man det skyddet vid sidan om men premien för hojjen blir inte så drastiskt? (det hade väl fungerat?)
Jag tycker det är intressant om någon sade att den inte skulle anmäla detta men istället skulle kunna anmäla en s.k. skenförsäkring, som tur är har ingen nämnt det i den här tråden så man kanske har tur att de värsta moralisterna uteblivit? Jag minns bara från andra diskussioner att det brukar låta lite annorlunda då.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|