Hypotetisk fråga om krasch.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Han har säkert stulit hojen så jag slår ihjäl honom på plats. :mad:

Edit: Pundarjävel. :mad: :mad:

Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Nej, troligen inte, det hade lika kunnat vara en själv om några år. Dessutom skiter jag i om försäkringsbolaget förlorar någonting på det, det gör ingenting för mig. Och en enda olycka lär knappast förändra någon försäkringspremie, så nej, fan heller.

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
Rent hypotetiskt sätt, så kunde ju killen a missat en växel eller något, haft en otorlig effekt och av misstag slått runt då han egentligen bara ville göra en snabb omkörning, så försäkringen gäller och täker skadorna? =)

I övrigit tycker jag det är lite skvallrigt, upp till vara och en hur man vill gå vidare med situationen.

Rent hypotetiskt så är det ju bra att veta effekten på den hoj man kör, och vilken växel man kör med...KÖRSKOLA!?!?!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
ehh, har man helförsäkrat så spelar det väl ingen roll vem som är vållande? varför ska man ringa menar du?

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Trådskaparen: Har du aldrig gjort något misstag i trafiken? Rent hypotetiskt alltså...:D

Vart är världen på väg om hojåkare inte hjälper varandra utan tipsar försäkringsbolag istället? Tragiskt!

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Trådskaparen: Har du aldrig gjort något misstag i trafiken? Rent hypotetiskt alltså...:D

Vart är världen på väg om hojåkare inte hjälper varandra utan tipsar försäkringsbolag istället? Tragiskt!

Självklart har jag aldrig gjort misstag. Ehm.. Hypotetiskt alltså. :)

Kneedrag

Guest
Varför ska du ringa försäkringsbolaget för? Det är den som äger fordonet som anmäler skada om det behövs.
Sen om det är personskador med i bilden eller skador på andra bilar då ringer du 112 och hjälper till tills ambulans och polis anländer. Och lämnar din version till polisen om de vill ha vittnes uppgifter.

Låter mer som du vill jävlas med någon du inte gillar.

skaffa ett liv

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Låter mer som du vill jävlas med någon du inte gillar.

skaffa ett liv

..och du hajjar inte frågan.

Jag slängde upp tråden av rent intresse för hur folk skulle, eller inte skulle, göra då jag tycker det är intressant att se hur olika människor reagerar vid olika situationer.

Jag vet hur jag gjorde, för självklart är det inte en hypotetisk situation som Markus så glatt påpekar, och det var att stanna och fråga om killen mådde bra (vilket han gjorde som tur var) och sen åkte jag vidare då det var ett flertal bilar som stannat.

Jag har ett rätt bra liv, tack. Själv då?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker det är intressant om någon sade att den inte skulle anmäla detta men istället skulle kunna anmäla en s.k. skenförsäkring, som tur är har ingen nämnt det i den här tråden så man kanske har tur att de värsta moralisterna uteblivit? Jag minns bara från andra diskussioner att det brukar låta lite annorlunda då. :)

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Enda gången man skulle ringa de blå vore om fanskapet var full, hatar det!
Men eftersom den hypotetiska killen vart oskadd och omgivningen inte lidit någon förlust...skulle jag förmodligen garvat ihäl mig och frågat vad han hittade på marken eftersom han hade så förskräckligt bråttom att lägga sig ner. :)

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Aldrig? Aldrig någonsin? Om hans hoj hade krockat med en bil och skadat någon?

Phil:confused:

nej...upp till honom/henne o avgöra det...ingen backstabber här inte...U?

Skulle stanna och hjälpa honom oavsett vad jag var på väg till. Informera polis eller försäkringsbolaget om vad som hände? Inte en chans... Skulle de ringa och fråga skulle jag säga att jag inte såg någonting...

Håller helt o hållet med!!! :yoparty :tummenupp

Last edited:

Tommy.exe

Guest
Tycker synd om killen som klotade... och speciellt om det var nåt överpretantiöst rövhål som golade ner honom....

Usch vad naiv jag var å verkligen trodde det var en hypotetisk fråga *skäms*

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Skulle jag kört så? :)

Om han nu skulle stajla så var det ju grymt klantig att klota bland en massa bilar och borde inte ha ut nått på försäkringen,,,,,,,, MEN,,,,,,,,, om man nu tittar runt i trafiken så finns det ju mängder med klantarslen som krockar eller bara kör av vägen på de mest underliga sätt och ställen,,,,,,,,,,, varje krock i princip klant om man nu inte råkar ut för något tekniskt fel,,,,,,,,om man nu inte får tekniskt fel pga dåligt underhåll.

En man som som kört av vägen i snömodd sa till en reporter på tv : Jag vet inte vad som hände?????? Det är klantigt, när man inte ens vet varför man kört i diket. :gnissla

Men som sagt han var ju ett klantarsle som säkert lärt sig en läxa.:arsele :hihi :hihi

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Asså snälla!!! Rent hypotetiskt: Om en kille klotar framför mig (ingen annan kommer till skada) rusar jag för att hjälpa till bäst jag kan. Sedan har jag inte en JÄVLA TANKE PÅ ATT SÄTTA DIT HONOM. Är det inte tillräckligt att klota och riskera livet (sen om det var frivilligt eller inte har inget med det att göra).

Vart är samhället på väg!!????!!! :confused:
Sverige blir mer och mer fantastiskt? :huvet

Tror inte på fullaste allvar att det blir endast han som får försäkring att gå upp?
Snarast alla andra personskador. Laga hoj är inte så dyrtsom personskador.
Hade det inte (rent hypotetiskt, jag vet att det är lagstadgat) att fixa så att alla måste ha en obligatoriskt olycksfallsförsäkring vid sidam om hojförsäkringen ( då har man det skyddet vid sidan om men premien för hojjen blir inte så drastiskt? (det hade väl fungerat?)

bra skrivit om personskador...

folk tror ju att det är materiella skador som kostar.....nix!!!

på hoj är man oskyddad.....inget nytt....= stora personskador...

vad tror ni invaliditetsskador kostar att ersätta??????:va :va

Jag tycker det är intressant om någon sade att den inte skulle anmäla detta men istället skulle kunna anmäla en s.k. skenförsäkring, som tur är har ingen nämnt det i den här tråden så man kanske har tur att de värsta moralisterna uteblivit? Jag minns bara från andra diskussioner att det brukar låta lite annorlunda då. :)

är väl upp till honom.....

dock verkar ju nästan alla halvförsäkringshojar som drar i backen bli fightade eller racekåpade...

visst "vissa" blir säkert "stulna"....

men att sätta ditt killen för haffan... aldrig.... som att nån hoj-åkare inte åker vårdslöst nån gång i livet!!!!

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...