hyra snöskoter?

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Jag läste dom frågorna när AK tog beviset, det var rätt kul :rofl

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jarle skrev:
Jag läste dom frågorna när AK tog beviset, det var rätt kul :rofl

Ja inte var det speciellt svårt att ta det... Jag fick dispance (hur det nu stavas) när jag skulle skriva, så jag var bara 14år då =). Hade inte pluggat speciellt mycket alls, men klarade det galant ändå =).

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Dom verkade inte så seriösa heller dom som hade det,hon var där nån gång bara och slapp "köra upp"

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jarle skrev:
Dom verkade inte så seriösa heller dom som hade det,hon var där nån gång bara och slapp "köra upp"

Jag gjorde det innan man behövde köra upp. Så det var tur att jag fick dispance. Hade jag väntat ett par månader till så hade jag behövt göra det, men nu slapp jag =).
Tyvärr så har jag ingen snöskoter längre bara :( . Sålde den och köpte en mustang istället :yoparty

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Hinkas skrev:
Jag gjorde det innan man behövde köra upp. Så det var tur att jag fick dispance. Hade jag väntat ett par månader till så hade jag behövt göra det, men nu slapp jag =).
Tyvärr så har jag ingen snöskoter längre bara :( . Sålde den och köpte en mustang istället :yoparty
Ja det är ju klar en bil är ju lite mer användbar men hade jag bott i Sveg nu som jag gjorde förra året hade jag nog köpt en skoter för det är lika roligt som Mc. mustang är fräcka bilar vill ha en shelby GT (du vet gone i 60 sek) den är feeet.

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Nu känner jag att jag är på väg att spamma sönder tråden här så jag får skriva ngt vettigt, åk till lofsdalen och hyr skoter där hur fint som helst och sedan åker du till våffelstugan och äter våffler. Annars är det fint att åka vill vålarna (heter det så hinkas?) ligger i närheten av sveg fast jag vet inte om det finns någon uthyrning i närheten :va

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
Jarle skrev:
Nu känner jag att jag är på väg att spamma sönder tråden här så jag får skriva ngt vettigt, åk till lofsdalen och hyr skoter där hur fint som helst och sedan åker du till våffelstugan och äter våffler. Annars är det fint att åka vill vålarna (heter det så hinkas?) ligger i närheten av sveg fast jag vet inte om det finns någon uthyrning i närheten :va

värkar helt okej att åka till lofsdalen, våfflor i våffelstuga smakar alltid gott när man e ute hela dagen :tummenupp
jag ska höra med dom andra så får vi se var vi hamnar :)

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jarle skrev:

Precis, så att våffelJohan får lite våfflor sålda ;)

Eller så åker man till Hästskodalen och leker. Fast då ska ni ha egna "snabba" skotrar :tummenupp

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Rammstein skrev:
Precis, så att våffelJohan får lite våfflor sålda ;)

Eller så åker man till Hästskodalen och leker. Fast då ska ni ha egna "snabba" skotrar :tummenupp
Det finns en härlig sjö där oxå som man kan maxa skotern på, men inte fortare än sjuttio :gnissla

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
triple skrev:
Ni som verkar ha koll, var hyr man en skoter i Åre då? Jag skall dit och vi vill absolut åka skoter också. Allt blir roligare med motor på!

Är det bara tunga slöa, skotrar man kan hyra eller är det liiite sportigare också
Jag vet inte vad som finns mitt i Åre by, men i utanför Järpen ca 1-1.5 mil från Åre by så finns Ehds Skoterservice, dom hyr ut skotrar. När jag hyrde för något år sedan så kostade det någonstans runt 750 kr för en dag exkl. soppa. Vid uthyrningen så kan man komma upp direkt på skoterspår som tar en upp på Åreskutan och fjällmarker runt skutan, så det är inga problem att hitta utrymme att köra på direkt.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...