Jarle skrev:Jag läste dom frågorna när AK tog beviset, det var rätt kul
Jarle skrev:Dom verkade inte så seriösa heller dom som hade det,hon var där nån gång bara och slapp "köra upp"
Ja det är ju klar en bil är ju lite mer användbar men hade jag bott i Sveg nu som jag gjorde förra året hade jag nog köpt en skoter för det är lika roligt som Mc. mustang är fräcka bilar vill ha en shelby GT (du vet gone i 60 sek) den är feeet.Hinkas skrev:Jag gjorde det innan man behövde köra upp. Så det var tur att jag fick dispance. Hade jag väntat ett par månader till så hade jag behövt göra det, men nu slapp jag =).
Tyvärr så har jag ingen snöskoter längre bara . Sålde den och köpte en mustang istället
Jarle skrev:Jo, men man får faktiskt bara åka i 70km/h
Jarle skrev:Nu känner jag att jag är på väg att spamma sönder tråden här så jag får skriva ngt vettigt, åk till lofsdalen och hyr skoter där hur fint som helst och sedan åker du till våffelstugan och äter våffler. Annars är det fint att åka vill vålarna (heter det så hinkas?) ligger i närheten av sveg fast jag vet inte om det finns någon uthyrning i närheten
Jarle skrev:Nu känner jag att jag är på väg att spamma sönder tråden här så jag får skriva ngt vettigt, åk till lofsdalen och hyr skoter där hur fint som helst och sedan åker du till våffelstugan och äter våffler. Annars är det fint att åka vill vålarna (heter det så hinkas?) ligger i närheten av sveg fast jag vet inte om det finns någon uthyrning i närheten
Det finns en härlig sjö där oxå som man kan maxa skotern på, men inte fortare än sjuttioRammstein skrev:Precis, så att våffelJohan får lite våfflor sålda
Eller så åker man till Hästskodalen och leker. Fast då ska ni ha egna "snabba" skotrar
Jag vet inte vad som finns mitt i Åre by, men i utanför Järpen ca 1-1.5 mil från Åre by så finns Ehds Skoterservice, dom hyr ut skotrar. När jag hyrde för något år sedan så kostade det någonstans runt 750 kr för en dag exkl. soppa. Vid uthyrningen så kan man komma upp direkt på skoterspår som tar en upp på Åreskutan och fjällmarker runt skutan, så det är inga problem att hitta utrymme att köra på direkt.triple skrev:Ni som verkar ha koll, var hyr man en skoter i Åre då? Jag skall dit och vi vill absolut åka skoter också. Allt blir roligare med motor på!
Är det bara tunga slöa, skotrar man kan hyra eller är det liiite sportigare också
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |