Three O'Clock
I´m so far behind, I think I´m first =D
Härligt med en människa som har koll på precis varje detalj i sitt liv som är redo för varje tänkbart scenario
Så är det absolut inte men "preparations make up for lack of experience.
Länken i första inlägget fungerar inte så jag utgår efter tidigare saxat inlägg som ifrågasätter ifall det känns rätt/rättvist att den fiktiva personen inte får ut någon ersättning när personen i fråga inte själv tagit ansvar för att kolla upp så dess försäkring gäller.
Att bli omkullkörd av någon annan suger rätt hårt men oavsett om det beror på hjärnsläpp eller mekaniska fel är det en risk som i allt annat i sporten. Vad som är ett desto surare äpple att bita i är när den fiktiva personen inte har koll på sin egen försäkring.
Så tolkar jag i alla fall texten. Inte fasen ger du väl dig in i något med uppenbara risker utan att ha rätt försäkring?
Tror du att det inte finns idioter på roadracingbanorna? Idioter och hjärnsläpp finns överallt och alla kan få dem. Jag är fullt medveten om att jag sitter illa till ifall jag plötsligt blir prejad av t.e.x. en lastbil på gatan som gör en undanmanöver, om någon bakom mig tappar bromsarna inför första böjen, jag ger mig inte ut på en bana om jag inte redan bestämt att jag lever med risken om att skit kan hända och eventuellt träffa en fläkt med. Vi lever och överväger risker mot njutningar varje dag, speciellt på motorcykel.
Ingen kan väl köra hoj på bana och tro att inget dumt eller allvarligt kan hända och därför inte kollar upp sin försäkring.
Detta handlar om inlägget jag tidigare svarade på, inte länken so jag iaf inte kommer fram på.