I valet och kvalet. R6, R1 eller GSXR?

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Det är nog ett ganska smart drag! :tummenupp

själv så grusade man allt vad inköp av ny hoj heter nu i helgen, fick kamremsras dieselkärran som jag pendlar med.... :4skrika så nu åker man på fet reperationskostnad, lär väl bli till att byta motorn så det lär kännas i "lädret" :huvet fast när man långpendlar så har man inte så mycket val, att ta andra bilen (bensinare) till jobbet kostar mig dubbelt upp per mil! :död

så det var denna hojsommaren för min del... som det ser ut nu iaf!! suck.... :huvet

ilstallione skrev:
2088946 Kanske skulle vänta ett par veckor och se, kommer ändå inte att köra några kvalitetsmil nu. Är bara så jävla sugen på att handla...

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Jag var nöjd ägare till 750 -00 under några månader. "Nöjdheten" gick dock över när jag provkörde en R1 -98. Oj, en så fruktansvärt mycket roligare cykel!
Sålde 750 till underpris och blev supernöjd ägare till en r1 -00.
Har kört allt från hyfsat snabb bankörning till touring med dessa båda cyklar och hur jag än vrider och vänder kommer jag inte på några orsaker till att köpa Suzuki.

Kvalitetsbiten vill jag egentligen inte uttala mig om då mina båda cyklar gick klanderfritt så länge jag ägde dem. Men det finns gamla trådar om 750 -00 och problem med kopplingskorgen vet jag. Till historien hör att på min 750 rasade kopplingen några månader efter att jag sålt den med endast ca 1700 mil på mätaren...

Valet mellan R6 och R1 är svårare men avgörs av vart du ska köra tycker jag. R6 om du i första hand kör bana, annars R1.

Gustav

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Gustav skrev:
2092514Informativ och hjälpsam text
Gustav

Det är väl ungefär så mina kompisar sammanfattade det hela igår över obligatoriska påskfyllan.
Just nu står R1:eek:rna väldigt högt så jag ska se om priserna rör sig lite eller om det ska till 60000 för att få en 00:a i vettigt skick.
Jäkligt sugen på en R6 03:a också, verkar som att de är de enda hojarna som faktiskt har lite inbördes konkurens om priset.

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
eller en sån här

köp en sån här.ska visst va det värsta nu. :7petaimporterad från tyskland,nya däck mm.vasst system.

Bifogat

• nya kawwan.jpg
    nya kawwan.jpg
    39.1 KB · Visningar: 42
Last edited:

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
t.FOGGY skrev: