I valet och kvalet. R6, R1 eller GSXR?

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
ja kolla den .. å är den fin så är det ett säkert kort :tummenupp

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Ulvheden skrev:
2088464 Allt över 50´ för en R1 -00 är överpris!!
jag sålde min R1 -00 för 1,5år sedan, för 43´.
Den var förvisso inte helt i orginalskick!! :D

De flesta beg. hojar har ägare som övervärderar sina hojar något sjukt!
Ett par år gammal hoj som inte kostar mycket mindre än en rent ny fjolårs hoj som står hos handlaren. Kolla vad du kan få loss en R6 -05 om du hittar någon hos en handlare, jag köpte min gsx-r 600 -01 31100kr (74900 på mc-huset) billigare än motsvarende -02a fast båda 2 var sprillans nya!! Bättre det än att betala överpris för en gammal hoj! :tummenupp Alltid nice att vara förste man att slita på skiten!! :banana

Det roliga är att de får det sålt och det går fort, säljarens marknad nu tyvärr. En ny R6:a05 får man för ca 82000 och de pengarna har jag inte nu. Kan slanta upp max 70 men då blir det inget Sachsenring i sommar...

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
6:an om du funderar på o köra lite bana o mest bara vill ha roligt!
Vill du betala dyrare försäkring vad ball vid korvmojjen slanga osv.....
Köp dig en liters moppe!

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
hållundan skrev:
2088478 Det är aldrig säljarens marknad! Hur får ni ihop det?

Vad jag menar med det är att hojarna blir sålda för priser som är ganska höga jämfört mot vad motsvarande cykel kostar ny.
Visst är det köparna som slutligen bestämmer vad de vill betala men det verkar vara ett underskott på begagnade cyklar nu och därför får de flesta vad de begär, iaf de jag ringt och velat köpa.

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Det är alltid köparens marknad, gäller bara att vara kall!

när jag köpte min gixxer på mc-huset tyckte jag att jag fick till en bra affär ända tills en polare fått samma rabatt + slipon & bänkning på sin nya zx9r! :4skrika

gå in på mc-huset och prata, nu när den nya r6an kommit så lär du få ännu bättre pris! lär knappast ligga på över 80 iaf!! :tummenupp

ilstallione skrev:
2088475 Det roliga är att de får det sålt och det går fort, säljarens marknad nu tyvärr. En ny R6:a05 får man för ca 82000 och de pengarna har jag inte nu. Kan slanta upp max 70 men då blir det inget Sachsenring i sommar...

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Ulvheden skrev:
2088490 Det är alltid köparens marknad, gäller bara att vara kall!

när jag köpte min gixxer på mc-huset tyckte jag att jag fick till en bra affär ända tills en polare fått samma rabatt + slipon & bänkning på sin nya zx9r! :4skrika

gå in på mc-huset och prata, nu när den nya r6an kommit så lär du få ännu bättre pris! lär knappast ligga på över 80 iaf!! :tummenupp

Det är importfirmorna som begär 82 för nya 05:eek:r, har inte ens kollat vad MC-huset vill ha. När jag skulle köpa ZX7:a 96 ny så gick de inte ner en krona, var svalt intresserade av att ens prata och efter det har jag inte satt min fot där. Kanske hade säljaren en dålig dag eller nåt?
Vad tror ni man kan få en ny för?

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
Ulvheden skrev:
2088464 Allt över 50´ för en R1 -00 är överpris!!
jag sålde min R1 -00 för 1,5år sedan, för 43´.
Den var förvisso inte helt i orginalskick!! :D

De flesta beg. hojar har ägare som övervärderar sina hojar något sjukt!
Ett par år gammal hoj som inte kostar mycket mindre än en rent ny fjolårs hoj som står hos handlaren. Kolla vad du kan få loss en R6 -05 om du hittar någon hos en handlare, jag köpte min gsx-r 600 -01 31100kr (74900 på mc-huset) billigare än motsvarende -02a fast båda 2 var sprillans nya!! Bättre det än att betala överpris för en gammal hoj! :tummenupp Alltid nice att vara förste man att slita på skiten!! :banana

men snälla vakna upp, kanske bara du som är ute efter "skit hojjar"
en r1 98-00 i hyffsat skick blir svårt att hitta under 45 papp, mkt som spelar in på dom, dom har ett fruktansvärt vackert och modern´ yttre fast dom är 6-8 år gamla går bättre än dom första r1 spruthojjarna finns massa delar och,mkt bra i f-premier ni mer på gammel rettorna,

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
mojjsan skrev:
2088512 men snälla vakna upp, kanske bara du som är ute efter "skit hojjar"
en r1 98-00 i hyffsat skick blir svårt att hitta under 45 papp, mkt som spelar in på dom, dom har ett fruktansvärt vackert och modern´ yttre fast dom är 6-8 år gamla går bättre än dom första r1 spruthojjarna finns massa delar och,mkt bra i f-premier ni mer på gammel rettorna,
Men de är ändå inte värda 60 lök. Inte en chans.

Ulvheden

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Du kan ju tex kolla in den här på yamha center i Hbg.
sedan kan du ju alltid pruta ner den priset ännu mera, utgående modell!! :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/5045492.htm?ca=20_s

ser fin ut!! :yoparty

eller varför inte sån här, eller du måste ha kåphoj??

http://www.blocket.se/vi/6859844.htm?ca=20_s

ilstallione skrev:
2088501 Det är importfirmorna som begär 82 för nya 05:eek:r, har inte ens kollat vad MC-huset vill ha. När jag skulle köpa ZX7:a 96 ny så gick de inte ner en krona, var svalt intresserade av att ens prata och efter det har jag inte satt min fot där. Kanske hade säljaren en dålig dag eller nåt?

det är ditt val om du vill betala så mycket, jag gör det inte! :tuttar
pratar du sen om en -98 så skulle jag inte gett en spänn mer än 40´ :tungan

jag gav 40´ för min r1 -00 med 1600 mil på mätaren för 2år sedan!
det gäller bara att hitta rätt säljare!! :D

mojjsan skrev:
2088512 men snälla vakna upp, kanske bara du som är ute efter "skit hojjar"

Last edited:

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
Ulvheden skrev:
2088519 Du kan ju tex kolla in den här på yamha center i Hbg.
sedan kan du ju alltid pruta ner den priset ännu mera, utgående modell!! :tummenupp

man får oftast vad man betalar för...jag skulle då aldrig sälja min med allt godis som är på den för 40 papp haha skrattretande, det finns sämre r1´or som med alla andra hojjar och det finns bättre av alla modeller, man får lite vad man pyntar för...

Ulvheden

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
vadå... blev du ledsen nu när din hoj kanske inte är värd det du själv tycker den är värd?? :pannkyss

du får gärna tycka din r1 är 100ggr bättre än vad min var, det bekommer mig mindre!! :tungan

mojjsan skrev:
2088540 man får oftast vad man betalar för...jag skulle då aldrig sälja min med allt godis som är på den för 40 papp haha skrattretande, det finns sämre r1´or som med alla andra hojjar och det finns bättre av alla modeller, man får lite vad man pyntar för...

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
Ulvheden skrev:
2088552 vadå... blev du ledsen nu när din hoj kanske inte är värd det du själv tycker den är värd?? :pannkyss

du får gärna tycka din r1 är 100ggr bättre än vad min var, det bekommer mig mindre!! :tungan

verkar inte så eftersom du citerar mig,skillnad vad man vill betala för ngt och vad man får pynta för en hoj , ditt inlägg lät endast som en riktig avundsjuk kommentar,och sånna finns det gått om...

ps "r1 hemmalagad köpte du en skit hoj som du fick fixa till eller för 40" :) vad har du för hoj nu ? ta en stol o sitt ner i stället.

Last edited:

Ulvheden

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
köptankar, lutar åt gixxer 750 -06! vadå, vill du sitta bakpå?! :)

jag säger inte emot dig att du inte skulle sälja den för de pengarna, däremot så anser inte jag att en så gammal hoj är värd de pengarna!!

avundsjuk e nog det sista jag är, men spamma nu inte sönder tråden helt! det var faktiskt tips till killen här!!

mojjsan skrev:
2088566 verkar inte så eftersom du citerar mig,skillnad vad man vill betala för ngt och vad man får pynta för en hoj , ditt inlägg lät endast som en riktig avundsjuk kommentar,och sånna finns det gått om...

ps vad har du för hoj nu ? :)

vilka importfirmor är det?
det är iofs ett bra pris! som sagt, jag förespråkar en ny hoj om du ska upp med de pengarna! helt klart en nice skillnad att vara först att slita in hojen eller ta över "liket"!! :D

ilstallione skrev:
2088501 Det är importfirmorna som begär 82 för nya 05:eek:r, har inte ens kollat vad MC-huset vill ha. När jag skulle köpa ZX7:a 96 ny så gick de inte ner en krona, var svalt intresserade av att ens prata och efter det har jag inte satt min fot där. Kanske hade säljaren en dålig dag eller nåt?

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Ulvheden skrev:
2088519 Du kan ju tex kolla in den här på yamha center i Hbg.

Tror inte de prutar många kronor på en sån, kan max lägga 70 som sagt.

eller varför inte sån här, eller du måste ha kåphoj??

http://www.blocket.se/vi/6859844.htm?ca=20_s

Tänkte dra en sväng neråt Europa så kåpor vill jag nog ha.

Problemet är att just nu får folk det de begär, oavsett vem de är. Det är liksom fel årstid nu :)

Ulvheden

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
jo.. precis nu när säsongen drar igång så är priserna höga! har du lite is i magen och kan motstå värsta suget att köra så sjunker priserna igen en bit in på säsongen!! :tummenupp

själv har man precis blivit farsa så man får först se ifall det blir någon fritid över så man inte slänger pengarna i sjön!! :4skrika

ilstallione skrev:
2088581
Problemet är att just nu får folk det de begär, oavsett vem de är. Det är liksom fel årstid nu :)

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Ulvheden skrev:
2088575
vilka importfirmor är det?
det är iofs ett bra pris! som sagt, jag förespråkar en ny hoj om du ska upp med de pengarna! helt klart en nice skillnad att vara först att slita in hojen eller ta över "liket"!! :D

Nån som har annons på blocket begär 82 har jag för mig. Klart jag vill vara först på hojen, mina tre sista köpte jag nya och känslan är svårslagen. Dock var tanken med detta att jag först skulle lägga max 50 och testa på igen sen har det sakta stigit, nu är spargrisen tömd och jag har ca 70 på kontot som ska räcka till hoj, hjälm, lås och Sachsenring GP.

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
Ulvheden skrev:
2088575 köptankar, lutar åt gixxer 750 -06! vadå, vill du sitta bakpå?! :)

jag säger inte emot dig att du inte skulle sälja den för de pengarna, däremot så anser inte jag att en så gammal hoj är värd de pengarna!!

klart vi inte skall spamma sänder hans tråd men skriv lite av vad som stämmer i dag istället mot när du hade r1, men som sagt du kan inte dra alla hojjar av samma årmodell över en kant, i dag för runt 35-39 papp är ju nätt o jämt du får en r1 banhoj "men knackat ram nr" priserna har gått upp dom senare 2 åren på beg markanaden så är det bara..

Last edited:

Ulvheden

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hehe... det brukar börja med en prisnivå och sedan stiger den efterhand som man inte hittar det man söker!! själv tittade jag på begagnat priserna på gixxer 750 -04 och uppåt och det var skrattretande så någon begagnad blir det inte för min del när jag väl ska handla, möjligtvis en ny fjolårs modell hos någon handlare ifall jag inte får tummarna ur denna sommaren..... :huvet

ilstallione skrev:
2088588 Nån som har annons på blocket begär 82 har jag för mig. Klart jag vill vara först på hojen, mina tre sista köpte jag nya och känslan är svårslagen. Dock var tanken med detta att jag först skulle lägga max 50 och testa på igen sen har det sakta stigit, nu är spargrisen tömd och jag har ca 70 på kontot som ska räcka till hoj, hjälm, lås och Sachsenring GP.

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Ulvheden skrev:
2088597 hehe... det brukar börja med en prisnivå och sedan stiger den efterhand som man inte hittar det man söker!! själv tittade jag på begagnat priserna på gixxer 750 -04 och uppåt och det var skrattretande så någon begagnad blir det inte för min del när jag väl ska handla, möjligtvis en ny fjolårs modell hos någon handlare ifall jag inte får tummarna ur denna sommaren..... :huvet

http://www.blocket.se/vi/7543626.htm?ca=23_11_s

Ska vi kolla priset på två? :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept