Ulvheden skrev:2088464Allt över 50´ för en R1 -00 är överpris!!
jag sålde min R1 -00 för 1,5år sedan, för 43´.
Den var förvisso inte helt i orginalskick!!
De flesta beg. hojar har ägare som övervärderar sina hojar något sjukt!
Ett par år gammal hoj som inte kostar mycket mindre än en rent ny fjolårs hoj som står hos handlaren. Kolla vad du kan få loss en R6 -05 om du hittar någon hos en handlare, jag köpte min gsx-r 600 -01 31100kr (74900 på mc-huset) billigare än motsvarende -02a fast båda 2 var sprillans nya!! Bättre det än att betala överpris för en gammal hoj! Alltid nice att vara förste man att slita på skiten!!
hållundan skrev:2088478Det är aldrig säljarens marknad! Hur får ni ihop det?
ilstallione skrev:2088475Det roliga är att de får det sålt och det går fort, säljarens marknad nu tyvärr. En ny R6:a05 får man för ca 82000 och de pengarna har jag inte nu. Kan slanta upp max 70 men då blir det inget Sachsenring i sommar...
Ulvheden skrev:2088490Det är alltid köparens marknad, gäller bara att vara kall!
när jag köpte min gixxer på mc-huset tyckte jag att jag fick till en bra affär ända tills en polare fått samma rabatt + slipon & bänkning på sin nya zx9r!
gå in på mc-huset och prata, nu när den nya r6an kommit så lär du få ännu bättre pris! lär knappast ligga på över 80 iaf!!
Ulvheden skrev:2088464Allt över 50´ för en R1 -00 är överpris!!
jag sålde min R1 -00 för 1,5år sedan, för 43´.
Den var förvisso inte helt i orginalskick!!
De flesta beg. hojar har ägare som övervärderar sina hojar något sjukt!
Ett par år gammal hoj som inte kostar mycket mindre än en rent ny fjolårs hoj som står hos handlaren. Kolla vad du kan få loss en R6 -05 om du hittar någon hos en handlare, jag köpte min gsx-r 600 -01 31100kr (74900 på mc-huset) billigare än motsvarende -02a fast båda 2 var sprillans nya!! Bättre det än att betala överpris för en gammal hoj! Alltid nice att vara förste man att slita på skiten!!
Men de är ändå inte värda 60 lök. Inte en chans.mojjsan skrev:2088512men snälla vakna upp, kanske bara du som är ute efter "skit hojjar"
en r1 98-00 i hyffsat skick blir svårt att hitta under 45 papp, mkt som spelar in på dom, dom har ett fruktansvärt vackert och modern´ yttre fast dom är 6-8 år gamla går bättre än dom första r1 spruthojjarna finns massa delar och,mkt bra i f-premier ni mer på gammel rettorna,
ilstallione skrev:2088501Det är importfirmorna som begär 82 för nya 05r, har inte ens kollat vad MC-huset vill ha. När jag skulle köpa ZX7:a 96 ny så gick de inte ner en krona, var svalt intresserade av att ens prata och efter det har jag inte satt min fot där. Kanske hade säljaren en dålig dag eller nåt?
Vad tror ni man kan få en ny för?
mojjsan skrev:2088512men snälla vakna upp, kanske bara du som är ute efter "skit hojjar"
en r1 98-00 i hyffsat skick blir svårt att hitta under 45 papp, mkt som spelar in på dom, dom har ett fruktansvärt vackert och modern´ yttre fast dom är 6-8 år gamla går bättre än dom första r1 spruthojjarna finns massa delar och,mkt bra i f-premier ni mer på gammel rettorna,
Ulvheden skrev:2088519Du kan ju tex kolla in den här på yamha center i Hbg.
sedan kan du ju alltid pruta ner den priset ännu mera, utgående modell!!
http://www.blocket.se/vi/5045492.htm?ca=20_s
ser fin ut!!
det är ditt val om du vill betala så mycket, jag gör det inte!
pratar du sen om en -98 så skulle jag inte gett en spänn mer än 40´
jag gav 40´ för min r1 -00 med 1600 mil på mätaren för 2år sedan!
det gäller bara att hitta rätt säljare!!
mojjsan skrev:2088540man får oftast vad man betalar för...jag skulle då aldrig sälja min med allt godis som är på den för 40 papp haha skrattretande, det finns sämre r1´or som med alla andra hojjar och det finns bättre av alla modeller, man får lite vad man pyntar för...
Ulvheden skrev:2088552vadå... blev du ledsen nu när din hoj kanske inte är värd det du själv tycker den är värd??
du får gärna tycka din r1 är 100ggr bättre än vad min var, det bekommer mig mindre!!
mojjsan skrev:2088566verkar inte så eftersom du citerar mig,skillnad vad man vill betala för ngt och vad man får pynta för en hoj , ditt inlägg lät endast som en riktig avundsjuk kommentar,och sånna finns det gått om...
ps vad har du för hoj nu ?
ilstallione skrev:2088501Det är importfirmorna som begär 82 för nya 05r, har inte ens kollat vad MC-huset vill ha. När jag skulle köpa ZX7:a 96 ny så gick de inte ner en krona, var svalt intresserade av att ens prata och efter det har jag inte satt min fot där. Kanske hade säljaren en dålig dag eller nåt?
Vad tror ni man kan få en ny för?
Ulvheden skrev:2088519Du kan ju tex kolla in den här på yamha center i Hbg.
sedan kan du ju alltid pruta ner den priset ännu mera, utgående modell!!
http://www.blocket.se/vi/5045492.htm?ca=20_s
ser fin ut!!
det är ditt val om du vill betala så mycket, jag gör det inte!
pratar du sen om en -98 så skulle jag inte gett en spänn mer än 40´
jag gav 40´ för min r1 -00 med 1600 mil på mätaren för 2år sedan!
det gäller bara att hitta rätt säljare!!
ilstallione skrev:2088581
Problemet är att just nu får folk det de begär, oavsett vem de är. Det är liksom fel årstid nu
Ulvheden skrev:2088575
vilka importfirmor är det?
det är iofs ett bra pris! som sagt, jag förespråkar en ny hoj om du ska upp med de pengarna! helt klart en nice skillnad att vara först att slita in hojen eller ta över "liket"!!
Ulvheden skrev:2088575köptankar, lutar åt gixxer 750 -06! vadå, vill du sitta bakpå?!
jag säger inte emot dig att du inte skulle sälja den för de pengarna, däremot så anser inte jag att en så gammal hoj är värd de pengarna!!
ilstallione skrev:2088588Nån som har annons på blocket begär 82 har jag för mig. Klart jag vill vara först på hojen, mina tre sista köpte jag nya och känslan är svårslagen. Dock var tanken med detta att jag först skulle lägga max 50 och testa på igen sen har det sakta stigit, nu är spargrisen tömd och jag har ca 70 på kontot som ska räcka till hoj, hjälm, lås och Sachsenring GP.
Ulvheden skrev:2088597hehe... det brukar börja med en prisnivå och sedan stiger den efterhand som man inte hittar det man söker!! själv tittade jag på begagnat priserna på gixxer 750 -04 och uppåt och det var skrattretande så någon begagnad blir det inte för min del när jag väl ska handla, möjligtvis en ny fjolårs modell hos någon handlare ifall jag inte får tummarna ur denna sommaren.....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|