Jag heter Lasse skrev:Jag har valt bort RACE och sedan IB de senaste 13 åren.
Ni som inte tror mig, sluta grina och fortsätt betala för IB.
Så din licens är billigare då?
Vad kör du för ngt?
Jag heter Lasse skrev:Jag har valt bort RACE och sedan IB de senaste 13 åren.
Ni som inte tror mig, sluta grina och fortsätt betala för IB.
Depåbitchen skrev:Så din licens är billigare då?
Vad kör du för ngt?
Hur går du tillväga när du avsäger dig IB och hur mycket billigare blir det?Jag heter Lasse skrev:Ja, den är billigare.
Har nu enduro och backlicens. Hade rr-licens 2003 och 2004.
Jörgen Player Special skrev:Jag ringde Svemo och fick till svar att man kan avsäga sig prenumerationen - så nu är iaf min licens 400kr billigare.. Tack svemo!![]()
/Jörgen
Du menar att om jag inte vill betala mina 3200kr för licensen, utan istället 2800kr, så går det? Fast iofs, när det ändå är så att det inte finns något annat än IB just nu, så får man väl ta och acceptera den där kostnaden ändå.Jörgen Player Special skrev:Jag ringde Svemo och fick till svar att man kan avsäga sig prenumerationen - så nu är iaf min licens 400kr billigare.. Tack svemo!![]()
/Jörgen
Jag heter Lasse skrev:Anledningen till att jag inte prenumerar på IB är att jag läser farsans IB.
Man måste ju tänka på naturen och inte slösa på papper.![]()
Swedie skrev:Du menar att om jag inte vill betala mina 3200kr för licensen, utan istället 2800kr, så går det? Fast iofs, när det ändå är så att det inte finns något annat än IB just nu, så får man väl ta och acceptera den där kostnaden ändå.
detta kan vi släppa ett tag, omförhandling under 2007 inför 2008.
Svemos kontrakt med skittidningen IB (som jag inte fått på ett par månader) har tydligen förlängts till 2011.
den omförhandling som skulle ägt rum under -07 ska redan ha ägt rum bakom stängda dörrar, och här sitter vi med en sparkdräckts-blaska för överskådlig framtid.
Nånn som har mer info?
![]()
dom har ju supit bort mina senaste nummer,som dom brukar göra, så jag har inte läst det själv,men..Så detta var ren skitsnack.Taget från Revelator`s inlägg.
"Beträffande IB som fortsatt ”officiellt organ” så kommer frågan att tas upp både vid distrikts- och förbundsmöten. Dessutom kommer en omfattande enkät att göras tillgänglig för samtliga prenumeranter där alla ges en möjlighet att uttrycka sin åsikt innan det är dags att skriva om eller avsluta innevarande avtal. Det vill säga någon gång under hösten/vintern -06."
i nummer 1, sid 4 i slutklämmen där ska det stå:
"det finns ett avtal som löper till 2011. vi tycker det är positivt att ib är en förbundstidning och det är bra att avtalet förlängdes!"
Läser ju aldrig skiten,men har kollat och det stämmer.![]()
Svemos kontrakt med skittidningen IB (som jag inte fått på ett par månader) har tydligen förlängts till 2011.
den omförhandling som skulle ägt rum under -07 ska redan ha ägt rum bakom stängda dörrar, och här sitter vi med en sparkdräckts-blaska för överskådlig framtid.
Nånn som har mer info?
![]()
Måste vara fel då verkställande utskottet endast haft detta på sitt bord
PROTOKOLL VU 4/2004
2004-09-29
TELEFONMÖTE VU 4/2004
Tid 2004-09-29
Närvarande
Sture Fredell, ordförande
Stig Klemetz, vice ordförande
Per Westling, GS
Ärende: Val av förbundstidning/officiellt organ enligt protokoll STY
11/2004, punkt 136.
VU har noggrant analyserat inkomna offerter och beslutat välja IB Motorsport
som officiellt organ för förbundet under en treårs period fr o m 2005.
Vid protokollet Ordförande
Per Westling 2004-09-29 Sture Fredell
Vice ordförande
Stig Klemetz
finns där inget annat protokoll så är det detta som gäller
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |