Ibland är livet tungt

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Som boende vid frifartsväg på landet förlorar vi minst en katt varje år, oftast flera... Eftersom det alltid varit så för oss, att katterna oftast inte blir mer än två år, så reagerar man inte så mycket längre, der kommer ju nya till våren :crash

För två år sen kom det in en gubbe och va sur för att spoilern på hans pärla fick sig en smäll när han körde ihjäl en av våra katter, vi tyckte sådär synd om honom :kocko

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Blicka framåt till dagen ni kanske vill skaffa en ny kisse...
Dom är ju halvsöta....:)

Bifogat

• n560881380_191389_5.jpg
    n560881380_191389_5.jpg
    43.6 KB · Visningar: 42
Last edited:

maroxx

Guest
Katter is the shit, jag mår skit bara jag ser en katt(eller andra djur för den delen) dö i en film t.ex. dom är bara för söta för att fara illa eller hur? begriper mig inte på folk som kan misshandla en katt till döds(hände i vårat bostadsområde för många år sen, några barn/ungdomar)... hur kan man se en katt, plåga den till döds och sedan leva med sig själv? obegripligt, om jag såg det med egna ögon skulle jag fan slå ner djurplågarna

Vi har också katter, finns nog inget skönare djur

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Den ena katten var alltså frisk?
Tog ni beslutet att ta bort båda så den ena inte skulle vara ensam?

Svar ja, på inrådan av vet.

Det finns även indikationer på att vår 11 månaders son är allergisk så det påverkade beslutet.

Vi har även en hund som fått flytta hem till min frus föräldrar pga allergirisken.

Jag tror /hoppas på nåt efter detta jag hittade en text som jag finner ro i när jag läser om sånt här:

REGNBÅGSBRON

Man kan ju hoppas att det stämmer :)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Blicka framåt till dagen ni kanske vill skaffa en ny kisse...
Dom är ju halvsöta....:)

För mig var tiden efter svår även om man hade skaffat en ny kisse. Tillbringade några dagar med att fixa i ordning bilder och göra ett bildkollage för att minnas de fina stunderna istället för att tänka på det tragiska som hände. Efter ett år har även en ny "lillebror" (uppvuxna från samma ställa) hämtats och han och nuvarande är oskiljaktiga
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=230938&d=1208623498 men det går nog inte en dag utan att vi tänker på Rossi :(

Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Tack alla för de värmande orden. Tårarna kommer då och då, speciellt nu till kvällen.

Tankarna drar iväg, tänk om, ifall jag bara.. osv men jag vet någonstans att det blev bäst så här.

Ena katten var som sagt sjuk, riktigt vad han led av vet vi inte men han rasade våldsamt i vikt. Det var bara skinn och ben kvar och han vägde inte ens 3 kilo.

Usch, minnesbilderna från besöket idag kommer att sitta etsade på min hornhinna för alltid tror jag. Vi var med under hela proceduren och det var inte kul att se men det skänker mig tröst att de fick ha husse och matte med sig hela tiden.

Jag tror egentligen inte på Gud osv men just nu önskar jag att de kommit till ett underbart ställe och att vi ses någon gång igen.

Det gör så förbannat ont.

T.o.m den orange/svart randiga sugmalen Zigge, kommer upp som ett kärt minne i diskussion hos mig ibland. Här har kommit och gått husdjur genom åren och jag kan inte tycka att det är mer än rätt att ge en befrielse om det finns en smärta och ett lidande bakom.

För mig är det som vilken sorgeprocess som helst. Jag är inte heller religöst troende, men jag tror på att något som lämnar jorden, föder plats åt något nytt och har det bättre vart de nu än befinner sig.

Så när det känns rätt, ta med dig minnen och som djurvän ta till dig nya vänner som behöver ett hem och kärlek.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Detta är det absolut jobbigaste trådlyft jag gjort.

Idag fick den siste av våra tassbeklädda familjemedlemmar somna in. Malignt Lymfom hade angripit och det fanns ingen annan utväg. 3,5 år fick Dogglas bli.

Älskad av alla och hatad av ingen är ett epitet som passar denna gladlynte vovve. Älskade barn och andra hundar.

Sov gott min älskade vän och hälsa Tarzan och Jane. :gråta

Bifogat

• dogge.JPG
    dogge.JPG
    47.2 KB · Visningar: 47

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Detta är det absolut jobbigaste trådlyft jag gjort.

Idag fick den siste av våra tassbeklädda familjemedlemmar somna in. Malignt Lymfom hade angripit och det fanns ingen annan utväg. 3,5 år fick Dogglas bli.

Älskad av alla och hatad av ingen är ett epitet som passar denna gladlynte vovve. Älskade barn och andra hundar.

Sov gott min älskade vän och hälsa Tarzan och Jane. :gråta

Fan va tråkigt :gråta

Hudik

Guest
Faan, det här var inte nån rolig tråd. :(

Lider med dej :( Vet hur den känns :gråta

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
det har tagit ett tag att gå igenom tråden och många tårar har färdats ner för min kind då tankarna åkte tillbaka till en kall dag i mars förra året då min bästa vän fick somna in, bilden då han ligger på britsen och jag hör hur han slutar att andas kommer alltid finnas med mig. helvete va jag saknar honom

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
....sänkte ner en vän i jorden för några år sen...fan vilken härlig dag det var
...att behöva se hans mor i ögonen efteråt..förgyllde bara dagen!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R

Vad FAN skriver du egentligen?

Var det det bästa som hände dig att din vän begravdes?

Sånt kan man ju inte skojja om....

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge

hoppas jag missuppfattat det du skrev, annars finns det medecin och hjälp att få.....

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Ja fy, min lille kattunge dog för ett tag sedan. Även fast vi inte fick känna varadra så länge känns det fortfarande tungt att tänka på det.:(

Loso.jpg

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Vad FAN skriver du egentligen?

Var det det bästa som hände dig att din vän begravdes?

Sånt kan man ju inte skojja om....

Fattar du väl?
sänk spänningen ffs...

hoppas jag missuppfattat det du skrev, annars finns det medecin och hjälp att få.....

hjälpen fungerade inte och medecinerna ställde till det mer än det rätade ut skit:5sure

Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Du måste ju ha den tröttaste humor jag någonsin stött på :näsblod

...och du måste vara dum nog för att tro att jag bryr mig om vad du tycker...

..gå ett par steg i folks adidas innan du öppnar det rövhålet du kallar för mun...
uppfattat??:jäs
fint!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection