Lite OT men vad rör det sig om för hoj?
Bobber bygge på en yamaha xv1600 wildstar. From hell kan tilläggas, för helvete vad den jävlats med mig.
Men men....ska inte klaga. Snart klar. Bara lite montering och elen kvar.
Lite OT men vad rör det sig om för hoj?
Fy fan vad jag hade varit knäckt.. Nu fattas det bara att du hittar fjädern också
Jag sumpade den fjädern, samt en bricka och en liten o-ring när jag rengjorde förgasarna. Dessa tillhörde 3 separata renoveringssatser vilket skulle kosta mig 1400:-. Tog fjädern från en penna, brickan gratis från en skruv/mutter grossist samt o-ringen från en grossist för gummitätningar. Den var så billig att jag var tvungen att köpa 10st för 20 spänn. 1400:- blev 20:- exkl bensinpengar
Men den solskenshistorien så hamnade du precis på min lista. Du ska lida lika mycket som oss andra i det här livet
Men jag tänkte ifall det verkligen till 100% funkar med vilken liten fjäder som helst. Tänkte ifall den varken får vara för mjuk eller hård?
Otur??? Hade de klockat dig på 2 km till så hade du inte behövt BRY dig om fjädern på hela sommaren.
Snacka om tur!
Det är inte så noga, det viktigaste är att fjädern har kraften att trycka tillbaka trotteln.
"""Det här säger mig att antagligen har jag varit massmördare i mitt förra liv...eller så ska livet vara ett straff. Fuck my life! """
Jag tror mer på att du kommer att bli massmördare nu!
Det har den absolut..tänkte mer om den satt för hårt. Kändes hyfsat hård när jag försökte trycka tillbaka nålen.
Hade förövrigt en sprillans bic penna i min byxficka this whooooole time!
Hellre att den är lite för hård än för lös då risken finns att man får gashäng. Och en sak att tänka på är att små lösa delar såsom nålar, fjädrar osv oftast finns att hitta på ebay billigt. Svenska återförsäljare tar tyvärr allt för mycket pröjs för det mesta.
Hade du inte skrivit "på jobbet" så kunde man tro att det berodde på för många garage-öl.......Har även skruvat en par timmar på en bil på jobbet (kommer inte ihåg felet nu), och inser när jag väl är inne vid själva felet att jag har skruvat på fel bil...och givetvis var det även där fastrostade grejer som gick sönder och krävde en massa tid för att fixa till....
Hade du inte skrivit "på jobbet" så kunde man tro att det berodde på för många garage-öl...
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|