Martin
Don't call it a comeback
Den dagen du sitter med en infektion av t ex campylobacter eller EHEC är du nog inte lika tuff.Precis lite skit rensar magen, vi kommer ju bli ömtåliga som satan o inte tåla minsta lilla bakterie i framtiden.
Den dagen du sitter med en infektion av t ex campylobacter eller EHEC är du nog inte lika tuff.Precis lite skit rensar magen, vi kommer ju bli ömtåliga som satan o inte tåla minsta lilla bakterie i framtiden.
Tur man knappt äter kött pga delar kök me en drös veganer som eldar upp sej som helsike när man gör det...
Va roligt Jag hade ätit kött morron middag och kväll bara för att retas.
synd att det inte går att få tag i valkött i Sverige...
skulle du kunna dräpa en val?
eller en säl?
Näe...
Möjligen, men inte en val, jag har svårt att tro att en sån bjässe går att slå ihjäl med yxa....
Jag har nämligen inte bättre utrustning än så för att ta ihjäl djur.
Varför skulle du dräpa den/dom då?
Du frågade inte om jag skulle vilja, du frågade om jag skulle kunna, det är en jävla skillnad!
Varför skulle du dräpa den/dom då?
Någon mikrobiolog här? Jag är inte renodlad. Hur många fler baciller hinner växa till sej vid 8 grader och X dagar i stället för 1? har för mej att bakterietillväxten_per_tidsenhet/förvaringstempen är ett tredjeexponentiellt samband (upp till en brytpunkt varefter det störtar förstås) och och bakterieantalet/tiden linjär väl? Och vad innebär det för hälsorisker om man antar att man kunden steker det sen vid en 80-90 grader...
Toxiner som vissa bakterier bildar är också värmeresistenta.Vi hade en genomgång angående bakterier och parasiter med våran hygienofficer, och det jag tycker mig minnas är att har man fått upp det hela i 60 eller 70 grader så dör bakterierva) och parasiter lite senare. Det som var problemet var sporer tydligen, då dessa skulle kunna utstå temperaturer på upp mot 120 grader (?). Jag tänker inte lämna några garantier för att det är så, men det är det jag får fram ur minnet nu. Om man lyssnade ordentligt på hans genomgång vågade man inte äta något de närmsta dagarna, hua
eller en säl?
Det är såklart lite skillnad på ett företag som säljer livsmedel vs. hemmaköket. Man förväntar sig att få en produkt som håller utlovad kvalité och att dom inte bryter mot lagarna.Är man för ren av sig så blir det bara motsatt effekt, du blir sjuk på grund av att det är för rent.
JaJag har jobbat på pizzeria och sett hur det slarvas med hanteringen (pizzasallad är vidrigast) men jag äter där ändå.
Vad är strulet med pizzasallad?
Vad är strulet med pizzasallad?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA