Vem har sagt att det ska rädda liv?Arctic#1 skrev:Hmm livraddande at ha mammas nummer inprogramerat i telefonen?? ha ha tror detta måste vara nåt av det fjolligaste jag hørt om på lange...sorry folks detta raddar tyvarr INTE ditt liv...
Arctic#1 skrev:Hmm livraddande at ha mammas nummer inprogramerat i telefonen?? ha ha tror detta måste vara nåt av det fjolligaste jag hørt om på lange...sorry folks detta raddar tyvarr INTE ditt liv...
sandstream skrev:Vem har sagt att det ska rädda liv?
Ja, men läser du hela inlägget så ser du vad det avslutas med och det är nog hela poängen med ICE:Arctic#1 skrev:Førsta inlagg:" ICE i mobilen kan rädda liv" ?
Jag ar inte så jævla ball, men jag har några kunnskaper om akutmedisin. Jag kan inte se Många tilfallen dar några få uppgifter i en mobil telefon ska kunna gjøra nogon stor skillnad.
Arctic#1 skrev:Hmm livraddande at ha mammas nummer inprogramerat i telefonen?? ha ha tror detta måste vara nåt av det fjolligaste jag hørt om på lange...sorry folks detta raddar tyvarr INTE ditt liv...
sandstream skrev:Ja, men läser du hela inlägget så ser du vad det avslutas med och det är nog hela poängen med ICE:
"-Det är smart och enkelt och kostar ingenting. Se det som att du har en försäkring som du i bästa fall aldrig behöver utnyttja men händer något allvarligt har du förberett dej för att öka din trygghet, säger han. "
FearleZz skrev::kocko
Det är väll skitbra, det är ju bara positivt om nu folk börjar använda detta. Tycker du verkar vara en lustigkurre med en skruvad verklighetsuppfattning.
/Mvh FearleZz
Arctic#1 skrev:Jodå det kostar ju ingenting så det kan val inte skada,men nogon stor nytta tror jag inte på.
Ja ja du får tycka som du vil.......
precis vad jag tänkte! hur många skriver ut allas namn? nästan alla har "hem" "mamma" "pappa" "älsklingen" "syrran" eller nått liknande... ICE låter rätt onödigtPejo skrev:Ett alternativ är att ha ett mobilnr inprogrammerat med namnet "Hem" eller "Mamma". Det är också en god hjälp, och dessutom på svenska.
Att komma i kontakt med en anhörig kan vara livsviktigt ja! du kan vara allergisk mot något läkemedel, diabetiker, ha astma o.s.v. som inte räddningspersonalen har en aning om!!Arctic#1 skrev:Førsta inlagg:" ICE i mobilen kan rädda liv" ?
Jag ar inte så jævla ball, men jag har några kunnskaper om akutmedisin. Jag kan inte se Många tilfallen dar några få uppgifter i en mobil telefon ska kunna gjøra nogon stor skillnad.
kajlyl skrev:precis vad jag tänkte! hur många skriver ut allas namn? nästan alla har "hem" "mamma" "pappa" "älsklingen" "syrran" eller nått liknande... ICE låter rätt onödigt
Pejo skrev:Fråga en vanlig svensk polis, som står med en spyendes full fjortonåring under armen, vad han letar efter för namn i telefonlistan på fjortisens nalle: Är det mamma eller IEC ?
Vad letar ambulanspersonalen efter - "IEC" eller "hem" ?
IEC låter i sverige som en efterapning av någonting (bra) från utomlands. En försvenskning och en massiv informationskampanj så det blir lika allmänt känt som 112 så blir det nog bra - tills dess är det ganska onödigt.
+46 räcker.storcken89 skrev:Edit:
Man kan ju ha 0046 inskrivet i numret från början, gör ju ändå ingen skillnad om man ringer här hemma. Men en jävla skillnad om man ska telefonera från Kazakstan.
sandstream skrev:+46 räcker.
Jag har alla mina nummer med +46 i början, underlättar när man är utomlands
Pejo skrev:Fråga en vanlig svensk polis, som står med en spyendes full fjortonåring under armen, vad han letar efter för namn i telefonlistan på fjortisens nalle: Är det mamma eller IEC ?
Vad letar ambulanspersonalen efter - "IEC" eller "hem" ?
IEC låter i sverige som en efterapning av någonting (bra) från utomlands. En försvenskning och en massiv informationskampanj så det blir lika allmänt känt som 112 så blir det nog bra - tills dess är det ganska onödigt.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|