Icemans sportkamerakit?

sandstream

Guest
På helgens mässa i Sollentuna visade iceman.se ett sportkamerakit som innehöll en "hjälmkamera" plus lite annat för 2.600:-
Visserligen dyrare än att köpa från England men det är ju aldrig fel att gynna ett svenskt företag som ser till att det finns en massa bra hojfilmer att köpa.

Nu till frågan: Någon som har hunnit testa deras kit och som kan berätta om det är bra eller inte?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jag köpte iofs min hjälmkamera på w-motoracing men det ser ut att vara samma.

Köp ,du lär nog inte ångra dig.
Se till att köpa fjärrstyrningen oxå, den underlättar en hel del om du har LANC ingång på kameran vill säga.

http://www.cambike.se/

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Jag köpte iofs min hjälmkamera på w-motoracing men det ser ut att vara samma.

Köp ,du lär nog inte ångra dig.
Se till att köpa fjärrstyrningen oxå, den underlättar en hel del om du har LANC ingång på kameran vill säga.

http://www.cambike.se/
Was de fas är LANC?
Vad gör fjärrstyrningen (fjärrstyr start och stopp på hjälmkameran)?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
sandstream skrev:
Was de fas är LANC?
Vad gör fjärrstyrningen (fjärrstyr start och stopp på hjälmkameran)?

LANC ingången är en ingång på kameran som möjligör fjärrstyrning.
När jag har filmat med hjälmkameran har jag oftast videokameran i cutsen eller i en ryggsäck.
Då har jag en knapp fasttejpad på tanken som jag kan starta/stänga av kamran med samt starta/stänga av inspelningen.

På första bilden ser du hur en LANC ingång ser ut(ganska liten med en blå cirkel runt sig).

Andra bilden visar hur "knappen" ser ut som du styr allt med.

Bifogat

• TRV33.jpg
    TRV33.jpg
    53.3 KB · Visningar: 196
  • knapp.jpg
    knapp.jpg
    4.5 KB · Visningar: 881

sandstream

Guest
Jag fick med något till kameran som ser ut som en avlång mikrofon med en REC-knapp på :)

sandstream

Guest
Japp, provad nyss och den fungerar.
Får väl slå in den i en kondom eller nåt så den klarar lite regn :D

Hur är det med vattenskyddet på hjälmkamerorna?
Klarar de en skur eller?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
sandstream skrev:
Japp, provad nyss och den fungerar.
Får väl slå in den i en kondom eller nåt så den klarar lite regn :D

Hur är det med vattenskyddet på hjälmkamerorna?
Klarar de en skur eller?

Har inte filmat i regn, men det ska väl inte va nått problem.

Sålänge du inte hade tänkt bada med den.. :D

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
den drar din...
sandstream skrev:
På helgens mässa i Sollentuna visade iceman.se ett sportkamerakit som innehöll en "hjälmkamera" plus lite annat för 2.600:-
Visserligen dyrare än att köpa från England men det är ju aldrig fel att gynna ett svenskt företag som ser till att det finns en massa bra hojfilmer att köpa.

Nu till frågan: Någon som har hunnit testa deras kit och som kan berätta om det är bra eller inte?

pratade med general agenten själv på mc mässan i sthlm. Han sa att dom klarar av att bli överkörda av en bil och är sjöljsäker man kan till och med ha den när man åker båt och en våg slår över båten. de e mycker pengar men de e värt varenda öre... :tummenupp

sandstream

Guest
fire_wheel skrev:
pratade med general agenten själv på mc mässan i sthlm. Han sa att dom klarar av att bli överkörda av en bil och är sjöljsäker man kan till och med ha den när man åker båt och en våg slår över båten. de e mycker pengar men de e värt varenda öre... :tummenupp
Jo, jag såg det sedan på produktbladet som jag fick: "Sköljsäker".

Har du en?
Är den bra?

Harrysson

Medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
FZ6S
CAMBIKE kameran verkar ha en upplösning motsvarande 380 linjer. W-motoracing säljer även en modell med 480 linjer. Någon som har nån erfarenhet om man ser någon större skillnad i bildkvalitén?

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
den drar din...
Harrysson skrev:
CAMBIKE kameran verkar ha en upplösning motsvarande 380 linjer. W-motoracing säljer även en modell med 480 linjer. Någon som har nån erfarenhet om man ser någon större skillnad i bildkvalitén?

De är INGEN skillnad på kamerorna då de inte e mörkt men när de e mörkt ede inte SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ stor skillnad

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
..

Jag köpte en sån på sollentuna mässan men man har jú inte hunnit prova den än. :huvet

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
fire_wheel skrev:
De är INGEN skillnad på kamerorna då de inte e mörkt men när de e mörkt ede inte SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ stor skillnad
Klart som fan att det är skillnad på 380 och 480 linjers upplösning. Ta din moppe och kör härifrån nu, hejdå!

2meter

Back to sidecar again
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
ART/LCR 03/04
Kan bara säga att vi har sådana på sidvagnen.Det blir perfa
Värt varenda krona.KÖP!!!!!
/2

Harrysson

Medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
FZ6S
fire_wheel skrev:
sgtpepper skrev:
Klart som fan att det är skillnad på 380 och 480 linjers upplösning. Ta din moppe och kör härifrån nu, hejdå!
W-motoracing har två varianter av 480 linjers kameran där den ena ser ner till 0.1 lux. Jag antar att fire_wheel menade skillnaden mellan dessa. Min fråga avser dock som tidigare om en glad amatör/proffswannabe klarar sig lika bra med 380 linjersmodellen eller man kommer att ångra sig efter första actionrullen?

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
P@trik skrev:
LANC ingången är en ingång på kameran som möjligör fjärrstyrning.
När jag har filmat med hjälmkameran har jag oftast videokameran i cutsen eller i en ryggsäck.
Då har jag en knapp fasttejpad på tanken som jag kan starta/stänga av kamran med samt starta/stänga av inspelningen.

På första bilden ser du hur en LANC ingång ser ut(ganska liten med en blå cirkel runt sig).

Andra bilden visar hur "knappen" ser ut som du styr allt med.

Har du 2st knappar eller sköter en knapp allt??? Jag menar om man kör i stand bye och inte rör kameran på 5-10min så stängs den ju av och man måste vrida av och på reglaget igen för att få liv i den! Går det att få kameran i "on" läget igen med fjärrstyrningen?

Vet att jag hade det problemet när jag filma med endast fjärrkontrollen, att man fick gå fram och stänga av/på när det gått förlänge imellan tagningarna.

Har en sån som bilden visar sony dcr-trv22e

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
PD skrev:
Har du 2st knappar eller sköter en knapp allt??? Jag menar om man kör i stand bye och inte rör kameran på 5-10min så stängs den ju av och man måste vrida av och på reglaget igen för att få liv i den! Går det att få kameran i "on" läget igen med fjärrstyrningen?

Vet att jag hade det problemet när jag filma med endast fjärrkontrollen, att man fick gå fram och stänga av/på när det gått förlänge imellan tagningarna.

Har en sån som bilden visar sony dcr-trv22e

Japp, du kan både starta och stänga av kameran med fjärrstyrningen och allt sköts med en knapp.

Som du ser på bilden så visar en lysdiod om kameran är i standby genom att lysa grönt.
När du spelar in så lyser den rött, och när kameran är avstängd lyser den inte alls.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...