Idag är jag förbannad därför att...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det är ju helt jävla otroligt att min astra fullastad med taktegel och blyplåt med en 1.6liters sugmotor från (förra) sekelskiftet går så otroligt mycket bättre än moderna bilar med 2.5liters överladdade motorer.

A-cc-e-l-e-r-a-t-i-o-n-sfält, era satans såskoppar!

Måste ju kosta samhället hutlösa summor varje år för att vårda hjärnblödningspatienter som en direkt följd av trafikanter med nedsatt kognitiv förmåga.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
FinMekanik VS Jag

1 - 0

20150421-170244.jpg

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
Honda CBR600RR -06
Har åkt på droppfot på vänsterfoten så nu går jag som en invalid och kan inte växla hojen ordentligt, börjar bli en sport att få i nästa växel.. Någon som har nått tips på hur man blir av med eländet?

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Stod och väntade på tunnelbanan med en kaffe i handen, plötsligt befinner jag mig i luften och
slår ner i perrongen landar på höger armbågen. WTF
Reser mig och undrar vad som hänt, där står en permobil med utvecklingsstörd person som säger ursäkta mig
flera gånger, men jag kunde inte göra det så jag sa ingenting, var nog lite chockad.
Undrar om han gjorde det med flit, det var tomt med folk på perrongen just där jag stod och han körde på mig
bakifrån, grrrrrrrrrrr

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
En ny trend hos vissa hundägare ute i naturreservatet bredvid.

Om man nu är duktig och tar med platpåsar till hundbajset, varför i helvete tar man sedan och dumpar sagda plastpåse med innehåll utefter stigen? :mad: Tror man det finns någon bajspatrull som går runt och plockar upp påsarna? Hade ju för fan varit bättre att låta hundbajset ligga kvar i sådana fall, bajs bryts säkerligen ner snabbare än plastpåsar.... :dummer

Verkar vara ett nytt fenomen som sprider sig snabbt, tidigare år har jag knappt sett påsarna, nu har jag redan sett ett tiotal påsar i helt olika färger och på olika platser.:gnissla

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Om man nu är duktig och tar med platpåsar till hundbajset, varför i helvete tar man sedan och dumpar sagda plastpåse med innehåll utefter stigen? :mad: Tror man det finns någon bajspatrull som går runt och plockar upp påsarna? Hade ju för fan varit bättre att låta hundbajset ligga kvar i sådana fall, bajs bryts säkerligen ner snabbare än plastpåsar.... :dummer

Verkar vara ett nytt fenomen som sprider sig snabbt, tidigare år har jag knappt sett påsarna, nu har jag redan sett ett tiotal påsar i helt olika färger och på olika platser.:gnissla

Ibland lägger folk ifrån sig påsen när hunden har den stora oförskämdheten att skita redan när promenaden påbörjas, för att sedan plocka med sig den på vägen tillbaka.

Gissa hur jag fick reda på det...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ibland lägger folk ifrån sig påsen när hunden har den stora oförskämdheten att skita redan när promenaden påbörjas, för att sedan plocka med sig den på vägen tillbaka.

Gissa hur jag fick reda på det...

Jag misstänker att det inte är helt ovanligt att hundägaren sedan "glömmer bort" att ta med påsen. :glömdet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har åkt hoj på jobb ett par veckor nu, en idag, ca 100m bort sade det "poowafff!". Vasst metallföremål i bakdäcket :huvet

Tredje hojdäcket, som tillsammans med 4-5 bildäck och ett cyckeldäck som fått sätta livet till på bara några år, alltid vid jobbet... :3freak

Edit: Mc-jackan trillade i bitar också, desintegrerade när jag to'n av kroken... :(

OCH DET ÄR HELG, jobbhelg, så det finns inget hopp om att få något av detta fixat innan tidigast måndag kväll. :(

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Stod och väntade på tunnelbanan med en kaffe i handen, plötsligt befinner jag mig i luften och
slår ner i perrongen landar på höger armbågen. WTF
Reser mig och undrar vad som hänt, där står en permobil med utvecklingsstörd person som säger ursäkta mig
flera gånger, men jag kunde inte göra det så jag sa ingenting, var nog lite chockad.
Undrar om han gjorde det med flit, det var tomt med folk på perrongen just där jag stod och han körde på mig
bakifrån, grrrrrrrrrrr

Om det inte var några vittnen där, var gjorde du av permobilen sedan?

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj

Ta bajset och följ efter dom för att se vart dom bor. Sen kör du det gamla hederliga bajs-i-brinnande-påse-skämtet och hoppas att dom inte har nån brandsläckare.

Kanske lite äckligt att förflytta bajset från plastpåse till papperspåse men det lär ju vara värt besväret när du ser hundägaren hoppa i bajs :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ta bajset och följ efter dom för att se vart dom bor. Sen kör du det gamla hederliga bajs-i-brinnande-påse-skämtet och hoppas att dom inte har nån brandsläckare.

Kanske lite äckligt att förflytta bajset från plastpåse till papperspåse men det lär ju vara värt besväret när du ser hundägaren hoppa i bajs :D

Det är väl inga problem, en påse över handen och sen är det ju bara att plocka direkt från källan och lägga i papp-påsen. :D

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det är ju helt jävla otroligt att min astra fullastad med taktegel och blyplåt med en 1.6liters sugmotor från (förra) sekelskiftet går så otroligt mycket bättre än moderna bilar med 2.5liters överladdade motorer.

A-cc-e-l-e-r-a-t-i-o-n-sfält, era satans såskoppar!

Måste ju kosta samhället hutlösa summor varje år för att vårda hjärnblödningspatienter som en direkt följd av trafikanter med nedsatt kognitiv förmåga.
Precis.
Fattar inte hur så många lyckas ta körkort utan att förstå det är gaspedalen längst till höger.

Ser dessutom ofta idioter som inte lyckas ta sej upp i motorvägshastighet längs påfarten, då inser att hastighetsskillnaden är för stor för att åka ut i körfältet och väljer att stanna helt i slutet av påfarten i väntan på en lucka...
Detta trots att väggrenen fortsätter och i det fallet kan och bör utnyttjas för acceleration. "Nej det går ju inte, då måste jag köra över heldraget!". Idioterna inser inte att det är mer trafiksäkert att fortsätta accelerera i väggrenen än att vika in från stillastående på körfältet.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring