Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De har antagligen tagit körkortet i Stockholmsområdet :)

Det du beskriver är praxis här, ibland blir man förvirrad när man stöter på någon mer i högerfilen men det händer så sällan så det är inget stort problem...

Att många gör fel betyder inte att det blir rätt :fakta

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Batteriet i bussen dött när jag skulle köra iväg nu på morgonen :huvet Lyckades inte få igång aset med startkablar heller, blir till att kolla på nytt batteri imorgon, mög :mad:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Att många gör fel betyder inte att det blir rätt :fakta

Jodå, vägrenskörning var förbjudet men eftersom många gjorde "fel" blev det tillåtet!
Omkörning till höger var inte tillåtet, nu får du göra det. Visserligen bara om det är skyltat högst 70 och om det är lämpligt för den fortsatta färden men hur många känner till det!

Och när många gör "fel" i det svenska språket blir det till slut "rätt" att göra "fel"... :fakta

Vi är i en minoritet som försöker göra "rätt"... :D

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hårklyveri, men det är inte tillåtet att göra en omkörning till höger. Du får passera till höger. Det är en viss skillnad.

Och hur många känner till att man inte får byta fil åt höger när det är köbildning om man inte ska till en avfart eller liknande.

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Mötte en bil som körde rakt emot mig, alltså i fel fil.
Lyckades undvika en frontalkrock, den gamle mannen som satt bakom ratten fortsatte att köra mot trafiken, han såg mig inte ens.

Be careful out there !!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Mötte en bil som körde rakt emot mig, alltså i fel fil.
Lyckades undvika en frontalkrock, den gamle mannen som satt bakom ratten fortsatte att köra mot trafiken, han såg mig inte ens.

Be careful out there !!

Hade du hållt dig till högerfilen hade du varit ensam! :D

Men gott att du var mer vaken än din mottrafikant! :tummenupp

En rattsurfare hade inte klarat det lika bra...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
En 8 månader gammal pojke fick livshotande skador och höll på att förblöda efter att en man skurit av snoppen på honom. Nu sänks mannens straff.

Mannen i Hultsfred skar av snoppen som del av en vidskeplig och våldsam sedvänja.
Könsstympningen, som i många fall påbjuds av religiös eller pseudovetenskaplig övertygelse, är inte olaglig i Sverige om den utförs av legitimerad läkare med särskilt tillstånd. Mannen i Hultsfred var inte läkare.

Pojken fördes till sjukhus med livshotande skador och höll på att förblöda. Mannen dömdes i höstas av Kalmar tingsrätt till sex månader i fängelse och 45 000 kr i skadestånd för grov misshandel men mannen överklagade domen.

Hovrätten mildrar nu straffet till villkorlig dom och 100 timmars samhällstjänst för misshandel av normalgraden. Hovrätten menar att det är rätt att sänka straffet bl a eftersom föräldrarna samtyckt till att kapa snoppen på sin son.

http://www.hoglandsnytt.se/skar-av-snoppen-och-holl-pa-att-doda-spadbarn-far-sankt-straff/

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848

Sånt här får en att allvarligt fundera på att ta upp tandläkeri som hobby. En eller flera amatörmässigt utförda rotfyllningar utan bedövning vore nog en bra början. Amatörkirugi är kanske också något man ska ha i åtankarna. Sen kan man ju undra vem eller vilka som har bäst behov av lite amatörmässigt utförd och utövad sjukvård. :mad:

Intet ont om tandläkare eller kirurger, inte alls men för oss glada amatörer finns det vinns potential i deras hantverk. :fakta

Hur mycket samtyckte offret själv då? :confused:

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
DAhXSUpXUAAn4qG.jpg

Tio terrorattacker 2016.
Redan sju stycken i år, 2017...

Nyheter