SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nix, då har du 5 -6 stycken som behöver vård och omsorg...
Fråga mig inte hur jag vet...
Är rädd för det jo.
Nix, då har du 5 -6 stycken som behöver vård och omsorg...
Fråga mig inte hur jag vet...
De har antagligen tagit körkortet i Stockholmsområdet
Det du beskriver är praxis här, ibland blir man förvirrad när man stöter på någon mer i högerfilen men det händer så sällan så det är inget stort problem...
Att många gör fel betyder inte att det blir rätt
Mötte en bil som körde rakt emot mig, alltså i fel fil.
Lyckades undvika en frontalkrock, den gamle mannen som satt bakom ratten fortsatte att köra mot trafiken, han såg mig inte ens.
Be careful out there !!
Synundersökning vart femte år skulle nog sålla bort en del som egentligen ska låta bli att vistas i tragiken.Hade du hållt dig till högerfilen hade du varit ensam!
Men gott att du var mer vaken än din mottrafikant!
En rattsurfare hade inte klarat det lika bra...
Synundersökning vart femte år skulle nog sålla bort en del som egentligen ska låta bli att vistas i tragiken.
Ser inte vad det står tyvärrHar inte du ganska kass syn?
Ser inte vad det står tyvärr
Synundersökning vart femte år skulle nog sålla bort en del som egentligen ska låta bli att vistas i tragiken.
Absolut inte, den dag jag inser att jag inte ska köra fordon så slutar jag.Man byter ju körkort var tionde år. Vore det för mycket begärt med en hälso- och synundersökning innan man får ut ett nytt?
Absolut inte, den dag jag inser att jag inte ska köra fordon så slutar jag.
Dagtid i alla fall
eeehhhhh, va?Så säger de flesta, vänta 30år.
De flesta brukar säga att de ska sluta köra bil, när de inte ser, hör, etc, bra nog.eeehhhhh, va?
I know, men inte jag.De flesta brukar säga att de ska sluta köra bil, när de inte ser, hör, etc, bra nog.
Men sen när det kommer till kritan så sitter de där, och vinglar ned för fel sida av motorvägen....
En 8 månader gammal pojke fick livshotande skador och höll på att förblöda efter att en man skurit av snoppen på honom. Nu sänks mannens straff.
Mannen i Hultsfred skar av snoppen som del av en vidskeplig och våldsam sedvänja.
Könsstympningen, som i många fall påbjuds av religiös eller pseudovetenskaplig övertygelse, är inte olaglig i Sverige om den utförs av legitimerad läkare med särskilt tillstånd. Mannen i Hultsfred var inte läkare.
Pojken fördes till sjukhus med livshotande skador och höll på att förblöda. Mannen dömdes i höstas av Kalmar tingsrätt till sex månader i fängelse och 45 000 kr i skadestånd för grov misshandel men mannen överklagade domen.
Hovrätten mildrar nu straffet till villkorlig dom och 100 timmars samhällstjänst för misshandel av normalgraden. Hovrätten menar att det är rätt att sänka straffet bl a eftersom föräldrarna samtyckt till att kapa snoppen på sin son.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|