Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det finns en enda cirkulationsplats där jag bor. Utplacerade nysvenskar tillämpar högerregeln dvs stannar mitt i rondellen och släpper fram trafik som skall in i rondellen - och viftar med händerna genom öppna sidorutan när man signalerar "kör ditt spån". Inte förbenad, möjligen resignerad. Lyckligtvis verkar den offantliga hyresvärden ha tröttnat på socialens gräddfil så numera ser det inte så mörkt ut på avbytarbänken. <tm Arne Hegerfors>
Den kan ju bli spännande för bakomvarande trafikanter i rondellen En krock som väntar på att hända...
Problemet i mitt fall är just det, att man känner på sig att en dag kommer här smälla helt i onödan för att folk inte kan läsa skyltar... Ligger man i vänsterfilen och ska rakt fram, dvs om man själv ska ta tredje utfarten, då förväntar man sig inte att där ska ligga något jävla kioskmongo till höger om en i ett försök att ta samma väg ut ur rondellen när man väl når dit. Övriga ska liksom trilla av efter utfart ett och två, eftersom man enligt gällande skyltning inte får fortsätta längre än så ifall man valt högerfilen. Men icke... Likadant ifall man befinner sig vid utfart två och ska in i rondellen, då borde man kunna förvänta sig att den som kommer från centrum och ligger i högerfilen kommer att köra ut innan mig och därmed är det safe att köra in i rondellen. Men icke... Det är verkligen som att INGEN fattat grejen, varje gång jag kör i den jävla rondellen så är det någon idiot som inte läst/fattat skyltjäveln så det ligger på en själv att förutsätta att "här kommer ytterligare en jävla mupp som inte klarar av rondellkörning" för annars får man aset i sidan. Varje gång, utan undantag. Till och med ambulansen (sjukhuset ligger 500m från rondellen så de borde rimligtvis ha kört här ett antal gånger och borde därmed veta hur man borde köra) gör fel i den jävla rondellen... Kan man be polisen komma dit och kontrollera folk tro? Allvarligt talat, de skulle skramla ihop hela årets förväntade trafikbötesbelopp bara på att granska just den rondellen i Karlshamn för det är fan inte många som vet hur man kör i den på rätt sätt...