Idag är jag förbannad därför att...

Dr.Bike

Guest
Traffikförsäkringsföreningen :( dom påstår att jag inte har betalat min premie till LF och skall ha 1978 krornor för det :gråta....ringer dom nu...jag HAR ju betalat :( alltid är det nått...hatar MYNDIGHETER!!!!!

Välkommen i klubben!
Mig snodde de på en tusing för några dagar då säljaren av en mc hade lyckats bli av med försäkringen snabbt som ögat innan papperet om ägarbyte hade nått VV.

Ska vi bomba dem??
:finger :mad: :cdevil
Bomber och granater!
 

Dr.Bike

Guest
I dag är jag arg på min chef som ändrar schemat så nu har man ännu sämmre arbetstider än innan :mad:

HUr är det möjligt?
Du hade ju sämst :fakta innan.
Alltså måse du ha BÄST arbtider nu.

- x - är ju = +

Ja jag säger då som så:

Ingenting var bättre förr.
Men ta mig faaan så djävla dåligt som det är nu, det har det ALDRIG varit!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Välkommen i klubben!
Mig snodde de på en tusing för några dagar då säljaren av en mc hade lyckats bli av med försäkringen snabbt som ögat innan papperet om ägarbyte hade nått VV.

Ska vi bomba dem??
:finger :mad: :cdevil
Bomber och granater!

Dom SKALL inte få några pengar av mig...faaan!
Jag ringde LF och bölade i telefonen..dom skall överlägga och höra av sig i eftermiddag. "(nörsi) Det är dyrt NOG att ha hoj som det är...jag har inte råd med detta också..(snyft)"

LF (inte långa farbron) hade lovat att min betalning skulle gå på autogiro. Tydligen har det inte gått igenom..det är ju inte mitt fel, pengarna finns ju där. Tanten jag snackade förrut med sade att det kommer skötas utan att jag behöver göra något alls. DÅ TROR MAN JU PÅ DET!!!

Min ekonomi pallar inte detta..orka gå o vara orolig nu tills dom ringer. :uähhh
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Autogiro håller jag mig lååångt ifrån...
Höll på att bli vräkt 3 gånger på 3 månader pga av det där j*vla autogiro...
Funkar inte alls och man får ingen info om att det inte funkar...
Så när nån ens tänker autogiro så ber jag dom fara och flyga.. .
Numera kör jag dessutom med elektroniska räkningar bara för att vår postnisse söp hejdlöst på jobbet och slarvade bort massor med brev heeela tiden...
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Autogiro håller jag mig lååångt ifrån...
Höll på att bli vräkt 3 gånger på 3 månader pga av det där j*vla autogiro...
Funkar inte alls och man får ingen info om att det inte funkar...
Så när nån ens tänker autogiro så ber jag dom fara och flyga.. .
Numera kör jag dessutom med elektroniska räkningar bara för att vår postnisse söp hejdlöst på jobbet och slarvade bort massor med brev heeela tiden...

Mmm..kanske skall göar det samma. Har elektronisk räkning på Tele2..funkar kanon.
Tack för rådet!
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Meh, 2st va kika på lägenheten och 1 var grannen som aldrig hade sett en 2;a me barkök förr !!!!

VAFAAAAN jag måste sälja den NU JUEEE FAAA N!!
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Traffikförsäkringsföreningen :( dom påstår att jag inte har betalat min premie till LF och skall ha 1978 krornor för det :gråta....ringer dom nu...jag HAR ju betalat :( alltid är det nått...hatar MYNDIGHETER!!!!!

Bara 2 papp? Jag åkte på 8000:- för jag hade ingen aning om att man inte fick äga ett oförsäkrat fordon som är påställt hos VV. Inte fan hörde nån av sig heller i god tid utan helt plötsligt fick man räkningen ifrån TFF. Jävla nazistfasoner :mad:
Inte nog med det utan hojen stod ju dessutom vinterförvarad, inlåst och är på sätt och vis försäkrad av han som äger vinterförvaringen :mad:
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Autogiro håller jag mig lååångt ifrån...
Höll på att bli vräkt 3 gånger på 3 månader pga av det där j*vla autogiro...
Funkar inte alls och man får ingen info om att det inte funkar...
Så när nån ens tänker autogiro så ber jag dom fara och flyga.. .
Numera kör jag dessutom med elektroniska räkningar bara för att vår postnisse söp hejdlöst på jobbet och slarvade bort massor med brev heeela tiden...

Jo de där med supande postgubbar känner jag igen, jag kör allt på nätet nu mera så jag har koll på det, de flesta räkningarna har ju samma ocr nummer så de går att lägga in dom innan :)

autogiro har inte än strulat mer än en gång, så jag kan inte klaga på de.

Men grannar som får ens post och lägger de i min låda nån vecka senare är inte KUL och inte snällt :mad: Och de är bara för att postfolket inte kollar adressen ordentligt :(
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jo de där med supande postgubbar känner jag igen, jag kör allt på nätet nu mera så jag har koll på det, de flesta räkningarna har ju samma ocr nummer så de går att lägga in dom innan :)

autogiro har inte än strulat mer än en gång, så jag kan inte klaga på de.

Men grannar som får ens post och lägger de i min låda nån vecka senare är inte KUL och inte snällt :mad: Och de är bara för att postfolket inte kollar adressen ordentligt :(

Vi får vår post special sorterad och specialförpackad numera...
Jag drog iväg ett mail till utdelningschefen och berättade att jag var less
på att aldrig få räkningar, få ringa till företagen och försöka slippa påminnelseavgifter och undrade lite lätt hur mycket mer post som inte kommit fram och om posten tänkte betala min betalningspåminnelser..

Sen kom det ett brev från den nya brevbäraren samt all post i special kuvert... :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Vi får vår post special sorterad och specialförpackad numera...
Jag drog iväg ett mail till utdelningschefen och berättade att jag var less
på att aldrig få räkningar, få ringa till företagen och försöka slippa påminnelseavgifter och undrade lite lätt hur mycket mer post som inte kommit fram och om posten tänkte betala min betalningspåminnelser..

Sen kom det ett brev från den nya brevbäraren samt all post i special kuvert... :D

De kanske kan vara nå, :va kan man göra lika med grannarna tror du ?? :rolleyes:
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Bara 2 papp? Jag åkte på 8000:- för jag hade ingen aning om att man inte fick äga ett oförsäkrat fordon som är påställt hos VV. Inte fan hörde nån av sig heller i god tid utan helt plötsligt fick man räkningen ifrån TFF. Jävla nazistfasoner :mad:
Inte nog med det utan hojen stod ju dessutom vinterförvarad, inlåst och är på sätt och vis försäkrad av han som äger vinterförvaringen :mad:

JAAAA :D Nursey 1 byråkratin 0 !!!!
Läs mer i le-tråden ;) för jag ler som fan nu!!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Så du smet en liten stund visade att du kunde åka bakhjul och sen stannade :confused:
Vet inte redigt vad jag sysslade med riktigt :va , bakhjulskörningen var ofrivillig, blev jäktad av att ha snuten i hasorna så framhjulet kom upp och sen av vana höll man kvar.

Jag hade arbetskläderna på mig med firmanamnet tryckt i stora bokstäver på ryggen+jag kände att de inte var läge att ge sig in på nåt allvarligare smitningsförsök så jag stannade.

Var första gången man stannade och de var fan läskigare än att smita :gnissla
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Det är inte bara jag som är förbannad, det är min router också. Min router har inte fått arbeta i fred och grannens router har behandlat min illa.

Problemet verkar vara löst sedan jag gjorde några ändringar på måfå och döpte om den till Gunborg. :va
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
vafan nu vart jag förbannad idag med bara för jag inte fick vara förbannad på f bolaget utan att du skulle leka smart

Eftersom du tydligen missat det så ska jag upplysa om att f-bolagen gått efter ursprungseffekt de senaste 10 åren ungefär. Det händer dock att de fortfarande missar det själva.

har liksom inte sett någon anledning att veta de innan eftersom detta är min första hoj. och för tio år sedan fick jag inte ens köra moppe. men de är ju tur att de finns folk som kan sin historia.
 
Last edited:

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
För att jag är så bakfull att jag inte orkar ta mig till nästa fest riktigt än.. :stön
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Utan inbördes ordning:
  1. Vädret suger
  2. Jag har ont i nacken
  3. Det snart är slut på ledigheten
  4. Värmepumpen har pajat
  5. Jag har ingen gathoj
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top