Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Nu är jag förbannad, jag lämnar den här jävla tråden tills den bytt ämne.
Beror på att 0 inte fanns då.Du menar att det gick direkt från 1 år bc, till 1 år AC? Är det fler år som man hoppar över?
Det låter lika dumt som att det inte skulle finnas någon temperatur noll.
År 628 uppfinner den indiske matematikern Brahmagupta siffran 0 och upphöjer därmed ingenting till ett tal. Den nya kunskapen är så förvirrande att människor i hela världen kommer att avsky nollan, och italienarna går så långt som att förbjuda den. När den indiske astronomen och matematikern Brahmagupta år 628 lade sista handen vid sitt stora vetenskapliga verk Brahma Sphuta Siddhanta, visste han inte att han skulle bli både berömd och hatad.
Jo, det där som hände 2000 -> 2001.Jag trodde vi pratade om millennieskiftet.
Jodå, 0 var ett välkänt när den gregorianska kalendern skapades.Beror på att 0 inte fanns då.
Jo, det där som hände 2000 -> 2001.
Nah, jag var där, och var ganska säker på att milleniebuggen inte skulle göra KAOZ me ALLT!Du var tydligen för ung för att ha varit med om det mileniefirandet. Eller skräcken alla hade för milleniumbuggarna som skulle krascha alla datorer.
De är fanemig sjuka i huvudet... Jag blev stoppad för många år sedan med 96 på 90-väg. Jätteallvarligt tydligen. Jag hade god lust och bara sparka den jäveln i nötterna så dryg han var. Säkert bara haft svart Lego som liten.Så är det. Risken är ju att transportstyrelsen gör en sk lämplighetsprövning.
Har telefonförhör med polisen imorgon ang min 55 på 50 väg.
Enig!De är fanemig sjuka i huvudet... Jag blev stoppad för många år sedan med 96 på 90-väg. Jätteallvarligt tydligen. Jag hade god lust och bara sparka den jäveln i nötterna så dryg han var. Säkert bara haft svart Lego som liten.
Jag har ju i alla år nästan konstant kört fort. Ibland bara en bit över, men ofta dubbelt upp eller mer. Det är ju tur att kontrollerna inte är mer frekventa om vi så säger.När jag blev stannad för 2 v av en mc polis ( Han var sjysst på alla sätt!) så nämnde han till mig att med den hojen jag åker så lasrar de per automatik... Jantelagen eller nåt...
Så det var alltså polisens fel att du körde för fort? Skriva ner 2 kmh? Testa att köra 2 kmh långsammare istället.Enig!
När jag blev av med kortet i augusti så klockades jag 102 på 70 väg. Utanför naturhistoriska museet. Mitt under industrisemestern, inte en bil på vägen. Jag försökte förhandla om att skriv ner 2 kmh så skriver jag under glatt och betalar boten.
Helt omöjligt enligt den alldeles för unga polisen, jag ifrågasatte samhällsnyttan med att ta mitt kort vilket innebär att jag inte kan jobba i samma utsträckning vilket blir för samhället en dyr affär.... Svaret jag fick gjorde mig än mer förbannad, " detta är för ett högre syfte du inte förstår" Möjligt att jag råkade avsluta konversationen med att de kunde väl åka till järvafältet och göra ngn nytta på riktigt.
Nåja, vad jag förstått så kan jag utgå från att transportstyrelsen kommer att ta mitt kort, handlar bara om när.
Det är inte det jag säger, självklart är det mitt fel.Så det var alltså polisens fel att du körde för fort? Skriva ner 2 kmh? Testa att köra 2 kmh långsammare istället.
Jag har som sagt fått kortet beslagtaget ett par gånger och ingen av gångerna var det någon annans fel än mitt eget.
Och hissar och kylskåp typ allt var det stor risk skulle kraschaDu var tydligen för ung för att ha varit med om det mileniefirandet. Eller skräcken alla hade för milleniumbuggarna som skulle krascha alla datorer.
Det kommer en upprepning 2038, även om det problemet redan blivit löst precis som y2k blev.Och hissar och kylskåp typ allt var det stor risk skulle krascha
Lagar och regler skall vara förankrade i en verklighet och vara proportionerliga. Det går inte att respektera saker man vet är fel eller orimliga. På riktigt spelar inte några knyck hit eller dit någon roll. Det är tusentals andra faktorer som har betydelse och tittar man på samhällsnyttan så kan man lätt se områden som skulle spara fler liv och vara långt nyttigare. Men det som retar mest är att stolpskotten tycks tro på amsagorna själva.Så det var alltså polisens fel att du körde för fort? Skriva ner 2 kmh? Testa att köra 2 kmh långsammare istället.
Jag har som sagt fått kortet beslagtaget ett par gånger och ingen av gångerna var det någon annans fel än mitt eget.
- I viss mån instämmer jag att man - alltid till sin egen fördel förstås - tycker att det petas i petitesser. Men det finns en nytta no.2 med att hålla sig till de regler som gäller i trafiken, och det är att en del behöver påminnas om att det kan utsätta andra för fara.Lagar och regler skall vara förankrade i en verklighet och vara proportionerliga. Det går inte att respektera saker man vet är fel eller orimliga. På riktigt spelar inte några knyck hit eller dit någon roll. Det är tusentals andra faktorer som har betydelse och tittar man på samhällsnyttan så kan man lätt se områden som skulle spara fler liv och vara långt nyttigare. Men det som retar mest är att stolpskotten tycks tro på amsagorna själva.
Jag har nog en ganska irländsk/italiensk syn på myndigheter och regler... Sverige är för svennigt.
Vino Tinto?(Italien och andra medelhavsländer har dessutom dödligaste trafiken inom EU, så den synen på myndigheter och regler är inte något att sträva efter direkt ; )
- Köro slarvoVino Tinto?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |