Idag är jag fascinerad av........

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag är fascinerad av människor som tänker att det är en god idé att ta med sig sina barn till mataffären och låta dem springa runt och skrika, härja och kladda på allt de kommer åt. Speciellt när de sedan säger till sina ungar saker som "nu får du sluta pilla på allt för annars kommer snart de som jobbar här och säger till dig." Det är väll inte deras uppgift att uppfostra kundernas ungar, eller ingår det numera i arbetsbeskrivningen.:va

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Är nog få som tycker det är jätteroligt att ta med sina barn till mataffären. Min erfarenhet är att man ofta inte har något alternativ.

dappe

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
gsxr sjuufemti
Det är nåt speciellt med skåne, 90% av grannfejdens avsnitt är inspelade i skåne. Ingen annan del av landet har så många rasister.

Man kan nog sammanfatta det hela med att skåningar är Sveriges mest intoleranta människor.

Kan det ha att göra med att det är vi som får "lida"? Det är ju här dom landar med båtarna.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kan det ha att göra med att det är vi som får "lida"? Det är ju här dom landar med båtarna.

Ja bra tänkt, och alla stackars skåningar måste stå ut med andra skåningar till grannar så därför utspelar sig grannfejden till 90% i skåne.

Och Stockholmarna slipper lida för inga utlänningar söker sig till huvudstaden. :va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Är nog få som tycker det är jätteroligt att ta med sina barn till mataffären. Min erfarenhet är att man ofta inte har något alternativ.

Tror inte någon klagar på att barnen följer med till affären. Däremot så finns det ju en hel del föräldrar som tillämpar fri uppfostran.

Och andra sidan delar jag ändå inte rallyfiskens uppfattning till särskilt stor del. Jag tycker faktiskt vuxna beter sig mer dumt och oftare än barnen. Och framför allt så tål dom vuxna inte att man säger till dom ifall dom gör nåt oönskat. Det är direkt en personlig kränkning och dom måste börja jiddra.

Exempel, Nykter vuxen orkar inte stå på sina egna ben utan står och hänger på klena inventarier avsedda för varor. Säger man åt dom så kommer direkt svaret: -Vadå? Jag hänger inte!!! Det är ju järnrör! Dom går inte sönder! osv....
Har hur många exempel som helst på korkade vuxna.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tror inte någon klagar på att barnen följer med till affären. Däremot så finns det ju en hel del föräldrar som tillämpar fri uppfostran.

Och andra sidan delar jag ändå inte rallyfiskens uppfattning till särskilt stor del. Jag tycker faktiskt vuxna beter sig mer dumt och oftare än barnen. Och framför allt så tål dom vuxna inte att man säger till dom ifall dom gör nåt oönskat. Det är direkt en personlig kränkning och dom måste börja jiddra.

Exempel, Nykter vuxen orkar inte stå på sina egna ben utan står och hänger på klena inventarier avsedda för varor. Säger man åt dom så kommer direkt svaret: -Vadå? Jag hänger inte!!! Det är ju järnrör! Dom går inte sönder! osv....
Har hur många exempel som helst på korkade vuxna.

Generalisering:
Det är inte så många vietnameser där du bor, va?
Här i trakterna finns det två vietnamessläkten av drivna och trevliga personer (och en patrasksläkt).
Enda problemet är att de verkar betrakta köpcentrum som lekland.
De åker dit och släpper vilddjuren lösa.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
D-Day om landstigningen på Omaha beach på Discovery. Fy fan, det måste ha varit helvetet på jorden för dessa gossar som i de flesta fall inte var mer än 19 år. Oddsen att vinna slaget vore väl nästan lika med noll.

Mja, Rommel hade ju tagit fritt för att fira sin kärrings födelsedag, och ingen vågade väcka Adolf, som låg och degade. Därför fläskade inte Rommels försvarsplan igång som tänkt, och när dom väl vågade väcka Adolf var det i princip för sent, då hade invasionen redan inletts.

Jag var därnere och glodde för ett gäng år sedan. Mycket intressant och lärorikt. I synnerhet om man är lite påläst innan så man vet vad som hände på vilken landstigningsplats.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
... Varför i hela friden individer skaffar fler barn än de kan sörja för. :huvet

OT:
För övrigt borde flerbarnstillägget i barnbidraget avskaffas och ett flerbarnsavdrag införas. Det är ju etableringen som är en stor del av kostnaden för barn nummer ett, dvs säng, vagn, sparkdräkt, nappflaskor etc.

Nej ,jag har inte egna barn. Nej, jag har heller ej längtan efter egna barn. Ja, jag tål barn och har heller ej någonting emot dem. De är som fulla små dvärgar när de raglar omkring för att därefter somna. När de är i den åldern vill säga, sen blir de ju fulla på riktigt några år senare.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
... Varför i hela friden individer skaffar fler barn än de kan sörja för. :huvet

OT:
För övrigt borde flerbarnstillägget i barnbidraget avskaffas och ett flerbarnsavdrag införas. Det är ju etableringen som är en stor del av kostnaden för barn nummer ett, dvs säng, vagn, sparkdräkt, nappflaskor etc.

Nej ,jag har inte egna barn. Nej, jag har heller ej längtan efter egna barn. Ja, jag tål barn och har heller ej någonting emot dem. De är som fulla små dvärgar när de raglar omkring för att därefter somna. När de är i den åldern vill säga, sen blir de ju fulla på riktigt några år senare.

Nja, den åldrande befolkningen gör att vi behöver folk som skaffar många ungar... Tyvärr.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Så som det ekonomiska systemet med bl.a. pensioner i Sverige fungerar så krävs det i princip att varje generation är större än den innan för att inte samhällsekonomin skall kollapsa, oändlig tillväxt är melodin för att få någorlunda stabilitet i finanserna.
Sjukt men sant.
Därför finns det heller ingen politisk vilja att minska barnafödandet i Sverige. Snarare tvärtom.

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Generalisering:
Det är inte så många vietnameser där du bor, va?
Här i trakterna finns det två vietnamessläkten av drivna och trevliga personer (och en patrasksläkt).
Enda problemet är att de verkar betrakta köpcentrum som lekland.
De åker dit och släpper vilddjuren lösa.

Jag har bevittnat ett blöjbyte på bordet bredvid mig på Mc Donalds. Vietnameser är som regel bra folk men det finns kulturskillnader.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är fascinerad av människor som tänker att det är en god idé att ta med sig sina barn till mataffären och låta dem springa runt och skrika, härja och kladda på allt de kommer åt. Speciellt när de sedan säger till sina ungar saker som "nu får du sluta pilla på allt för annars kommer snart de som jobbar här och säger till dig." Det är väll inte deras uppgift att uppfostra kundernas ungar, eller ingår det numera i arbetsbeskrivningen.:va

HAHAHA. Du har inga egna barn va?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

De kanske använder sig av hotet eftersom barnen inte lyder sina föräldrar... Tredje part brukar barn ha klart mer respekt för.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Själv brukar jag försöka vända på det, jag kör vagnen och en hämtar varor och en scannar... Eller så får de köra med varsin liten kundvagn, hur som så är nog tricket att involvera dem istället för att tvinga med dem för man inte har något val.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Så som det ekonomiska systemet med bl.a. pensioner i Sverige fungerar så krävs det i princip att varje generation är större än den innan för att inte samhällsekonomin skall kollapsa, oändlig tillväxt är melodin för att få någorlunda stabilitet i finanserna.
Sjukt men sant.
Därför finns det heller ingen politisk vilja att minska barnafödandet i Sverige. Snarare tvärtom.

Förstår precis vad du menar och jag håller med gällande den politiska viljan.

För att förtydliga.
Det som fascinerar mig är att mamma och pappa fattar beslutet att skaffa ett till barn, kanske ett tredje eller fjärde, när de redan är skuldsatta upp över öronen. Ej heller är det ovanligt att det bara finns en fast inkomst i familjen. Att ett par med socialt och ekonomiskt stabila förhållanden har ett antal barn som de har förutsättningar att sörja för på alla sätt och vis är en annan pilsner.

Kanske har tagit intryck av flickvännen som jobbat inom socialtjänsten i en mindre bemedlad stadsdel söder om Stockholm (Hembesök med polisen osv...) och bekantskapskrets som består av uniformerad personal. De får se en hel del skit. Själv skulle jag få spelet om jag jobbade inom de sektorerna av samhället.

BTW: Visst har du flyttat, bodde inte du i Solberga förut?

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
De kanske använder sig av hotet eftersom barnen inte lyder sina föräldrar... Tredje part brukar barn ha klart mer respekt för.

Sist jag korrigerade ett barn blev manlig vårdnadshavare skogstokig på mig. Jag skulle minsann inte tala om för hans barn att man inte fick köra på folk med kundvagnen på IKEA. Men barnet i fråga begrep nog vad jag ville kommunicera ut till det, ett enkelt budskap innefattande handling- konsekvens.

Men skam den som ger sig. Jag försöker korrigera en medmänniska om dagen för en bättre värld.

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nepp, jag har inga egna barn. Ser inte hur det skulle påverka det hela. Förstår att det kan vara svårt att få till vardagen med småbarn. Men varför måste två föräldrar ta med sig sina småbarn till mataffären runt 16-tiden? Det är inte en god idé. Stanna med ungarna i bilen, åk hem med dem medan den andre handlar, vad som helst utom att ta med dem in i butiken!

Det var dock inte bara småbarn det hela handlade om, även ett par fall av döttrar i övre tonåren som var mindre roade av att vara med morsan i matbutiken, vilket ledde till ett par uppretade 45+ mammor som sprang runt och svor.:D

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping