Skrotnisse
What would Shervin do?
VärLd.
Han kanske flyttar ofta?
VärLd.
HAHAHA. Du har inga egna barn va?
Sist jag korrigerade ett barn blev manlig vårdnadshavare skogstokig på mig. Jag skulle minsann inte tala om för hans barn att man inte fick köra på folk med kundvagnen på IKEA. Men barnet i fråga begrep nog vad jag ville kommunicera ut till det, ett enkelt budskap innefattande handling- konsekvens.
Men skam den som ger sig. Jag försöker korrigera en medmänniska om dagen för en bättre värld.
Nu är jag med, fast jag förstår inte riktigt heller varför man skaffar barn utan ekonomisk trygghet.Förstår precis vad du menar och jag håller med gällande den politiska viljan.
För att förtydliga.
Det som fascinerar mig är att mamma och pappa fattar beslutet att skaffa ett till barn, kanske ett tredje eller fjärde, när de redan är skuldsatta upp över öronen. Ej heller är det ovanligt att det bara finns en fast inkomst i familjen. Att ett par med socialt och ekonomiskt stabila förhållanden har ett antal barn som de har förutsättningar att sörja för på alla sätt och vis är en annan pilsner.
Kanske har tagit intryck av flickvännen som jobbat inom socialtjänsten i en mindre bemedlad stadsdel söder om Stockholm (Hembesök med polisen osv...) och bekantskapskrets som består av uniformerad personal. De får se en hel del skit. Själv skulle jag få spelet om jag jobbade inom de sektorerna av samhället.
BTW: Visst har du flyttat, bodde inte du i Solberga förut?
Kanske är det samma mekanismer som i u-länder, att barn "bara händer" utan något direkt aktivt val...
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|