Ja, väljer man att bo i helvetet, så har man knappt rätt att klaga..
Haha... Det är rätt okej att bo i helvetet (Märsta), det var där jag råkade få en lägenhet och på den vägen är det...
Ja, väljer man att bo i helvetet, så har man knappt rätt att klaga..
Ryggproblem, läkarna tror ryggskott men det verkar svårläkt och blir värre av och till... Vetefan om jag kommer bli bra under min livstid, så nu har man inte bara en förstörd axel utan även en förstörd rygg att dras med resten av mina eländiga dagar...
Trist att höra, men försök att motionera o röra dig ändå så mycket och varierat som möjligt. Gärna i garaget också...
Ryggproblem, läkarna tror ryggskott men det verkar svårläkt och blir värre av och till... Vetefan om jag kommer bli bra under min livstid, så nu har man inte bara en förstörd axel utan även en förstörd rygg att dras med resten av mina eländiga dagar...
Det tristaste är svensk sjukvårds inställning. Ringde sjukvårdsupplysningen när jag skadade mig. Svar: "troligen en sträckning, ta en panodil, avvakta och återkom om det håller i sig."
Ringd en vecka senare, fortfarande med ryggont: "Troligen sträckning eller ryggskott, ta två panodil och återkom om det håller i sig".
En månad senare: "Troligen en sträckning eller ryggskott, tar tid att läka. Två panodil, försök att röra dig så mycket som smärtan tillåter".
Tre månader senare, akut ryggont och knapp rörlighet, akuten: "Ortopedens väntetid är oändlig, ta två panodil, kontakta vårdcentral".
Vårdcentralen dagen efter: "Typiskt ryggskott, tar tid att läka. Knarka alvedon, vila och rör dig efter vad smärtan tillåter, avvakta. Ingen undersökning nödvändig"
Men, vad helvet??
Seften
Sedärja.
Sjukvården har gått frammåt.
Jag har haft ryggont från och till sedan fjortonårsåldern.
Sökte för det ett par gånger när det var riktigt illa.
Samtliga gånger blev det okulär besiktning på armlängds avstånd.
Samtliga gånger blev diagnosen: "Träningsvärk".
Vid 24 års ålder blev jag förbannad och röt till.
Visade sig vara två diskbråck.
Rekomenderad behandling: Sjukpension.
Ergo: Se till att få en ordentlig undersökning.
Det tristaste är svensk sjukvårds inställning. Ringde sjukvårdsupplysningen när jag skadade mig. Svar: "troligen en sträckning, ta en panodil, avvakta och återkom om det håller i sig."
Ringd en vecka senare, fortfarande med ryggont: "Troligen sträckning eller ryggskott, ta två panodil och återkom om det håller i sig".
En månad senare: "Troligen en sträckning eller ryggskott, tar tid att läka. Två panodil, försök att röra dig så mycket som smärtan tillåter".
Tre månader senare, akut ryggont och knapp rörlighet, akuten: "Ortopedens väntetid är oändlig, ta två panodil, kontakta vårdcentral".
Vårdcentralen dagen efter: "Typiskt ryggskott, tar tid att läka. Knarka alvedon, vila och rör dig efter vad smärtan tillåter, avvakta. Ingen undersökning nödvändig"
Men, vad helvet??
Seften
Men man kan ALLTID trösta sig med att det finns nån elak jävel där ute som har det mycket värre, det är en klen tröst
Bara för att det finns de som har det värre behöver inte betyda att det inte är synd om en.
Ryggskott hos en person som är yngre än jag själv. Jo man tackar för den diagnosen.....
Ryggskott läker inte man får träna upp rörligheten och musklerna i ryggen. Smärtstillande typ Alvedon/ipren skall man inte äta mer än i akutfasen. inget blir bättre av att äta det veckor i sträck. Där har du bra övningar
Sedärja.
Sjukvården har gått frammåt.
Jag har haft ryggont från och till sedan fjortonårsåldern.
Sökte för det ett par gånger när det var riktigt illa.
Samtliga gånger blev det okulär besiktning på armlängds avstånd.
Samtliga gånger blev diagnosen: "Träningsvärk".
Vid 24 års ålder blev jag förbannad och röt till.
Visade sig vara två diskbråck.
Rekomenderad behandling: Sjukpension.
Ergo: Se till att få en ordentlig undersökning.
Alltid lika munter.
Har du provat naprapat, kiropraktor eller akupunktur till och med masage.
Jag söker alltid hjälp hos dessa istället för sjukvården och har på detta sätt fått hjälp med diskbråck, trasigt knä samt krånglande axel!!
...för klen skäggväxt...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |