Idag är jag ledsen för att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vart rätt bitter när jag idag på lunchen upptäckte att jag redan spräckt förra månadens lön med närmare 5000kr, utan att egentligen köpt eller gjort någonting utöver det vardagliga.

Jag går en mörk framtid till mötes. :(

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ryggproblem, läkarna tror ryggskott men det verkar svårläkt och blir värre av och till... Vetefan om jag kommer bli bra under min livstid, så nu har man inte bara en förstörd axel utan även en förstörd rygg att dras med resten av mina eländiga dagar...:( :huvet

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Ryggproblem, läkarna tror ryggskott men det verkar svårläkt och blir värre av och till... Vetefan om jag kommer bli bra under min livstid, så nu har man inte bara en förstörd axel utan även en förstörd rygg att dras med resten av mina eländiga dagar...:( :huvet

Trist att höra, men försök att motionera o röra dig ändå så mycket och varierat som möjligt. Gärna i garaget också... :tungan

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Trist att höra, men försök att motionera o röra dig ändå så mycket och varierat som möjligt. Gärna i garaget också... :tungan

Det tristaste är svensk sjukvårds inställning. Ringde sjukvårdsupplysningen när jag skadade mig. Svar: "troligen en sträckning, ta en panodil, avvakta och återkom om det håller i sig."
Ringd en vecka senare, fortfarande med ryggont: "Troligen sträckning eller ryggskott, ta två panodil och återkom om det håller i sig".
En månad senare: "Troligen en sträckning eller ryggskott, tar tid att läka. Två panodil, försök att röra dig så mycket som smärtan tillåter".
Tre månader senare, akut ryggont och knapp rörlighet, akuten: "Ortopedens väntetid är oändlig, ta två panodil, kontakta vårdcentral".
Vårdcentralen dagen efter: "Typiskt ryggskott, tar tid att läka. Knarka alvedon, vila och rör dig efter vad smärtan tillåter, avvakta. Ingen undersökning nödvändig"
Men, vad helvet??:va :dummer
Seften:mad:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Ryggskott hos en person som är yngre än jag själv. Jo man tackar för den diagnosen.....

Ryggskott läker inte man får träna upp rörligheten och musklerna i ryggen. Smärtstillande typ Alvedon/ipren skall man inte äta mer än i akutfasen. inget blir bättre av att äta det veckor i sträck. Där har du bra övningar

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det tristaste är svensk sjukvårds inställning. Ringde sjukvårdsupplysningen när jag skadade mig. Svar: "troligen en sträckning, ta en panodil, avvakta och återkom om det håller i sig."
Ringd en vecka senare, fortfarande med ryggont: "Troligen sträckning eller ryggskott, ta två panodil och återkom om det håller i sig".
En månad senare: "Troligen en sträckning eller ryggskott, tar tid att läka. Två panodil, försök att röra dig så mycket som smärtan tillåter".
Tre månader senare, akut ryggont och knapp rörlighet, akuten: "Ortopedens väntetid är oändlig, ta två panodil, kontakta vårdcentral".
Vårdcentralen dagen efter: "Typiskt ryggskott, tar tid att läka. Knarka alvedon, vila och rör dig efter vad smärtan tillåter, avvakta. Ingen undersökning nödvändig"

Sedärja.
Sjukvården har gått frammåt.
Jag har haft ryggont från och till sedan fjortonårsåldern.
Sökte för det ett par gånger när det var riktigt illa.
Samtliga gånger blev det okulär besiktning på armlängds avstånd.
Samtliga gånger blev diagnosen: "Träningsvärk".
Vid 24 års ålder blev jag förbannad och röt till.
Visade sig vara två diskbråck.
Rekomenderad behandling: Sjukpension.

Ergo: Se till att få en ordentlig undersökning.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Sedärja.

Men, Svensk sjukvård sägs ju vara jättebra! Och gratis! :rolleyes:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Har du provat naprapat, kiropraktor eller akupunktur till och med masage.
Jag söker alltid hjälp hos dessa istället för sjukvården och har på detta sätt fått hjälp med diskbråck, trasigt knä samt krånglande axel!!

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är höst, ingen hona att värma sina frusna tår hos, jag är fan gammal, träningen ger inte tillräckligt bra resultat, har inte blivit färdig med sommaren trots att den är slut, för klen skäggväxt, fast i nikotinberoende, vill köra mer bana, kort om tid att göra mycket saker på.

Vafan, nu kan det ju iaf bara bli bättre, eller!?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hade hoppats på att vara helt frisk nu efter att ha varit hemma en vecka och tagit det lugnt efter en hjärtmuskelinflammation men jag är fan fortfarande orkeslös och andfådd :(
Har jobbat några timmar per dag sen i torsdags och inte ansträngt mig för mycket men flåset tappas ganska omgående och inatt sov jag 9 timmar som en klubbad säl och jag brukar vanligtvis sova max 7 timmar och vakna pigg som en mört medan jag nu vill sova några timmar till.

Men man kan ALLTID trösta sig med att det finns nån elak jävel där ute som har det mycket värre, det är en klen tröst :)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Men man kan ALLTID trösta sig med att det finns nån elak jävel där ute som har det mycket värre, det är en klen tröst :)

Bara för att det finns de som har det värre behöver inte betyda att det inte är synd om en.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ryggskott hos en person som är yngre än jag själv. Jo man tackar för den diagnosen.....

Ryggskott läker inte man får träna upp rörligheten och musklerna i ryggen. Smärtstillande typ Alvedon/ipren skall man inte äta mer än i akutfasen. inget blir bättre av att äta det veckor i sträck. Där har du bra övningar

Tack för tips och länk, ska försöka komma igång så fort det slutar göra så satans ont.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Sedärja.

Fifan... Tack för tipset, ska prata med dem igen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har du provat naprapat, kiropraktor eller akupunktur till och med masage.
Jag söker alltid hjälp hos dessa istället för sjukvården och har på detta sätt fått hjälp med diskbråck, trasigt knä samt krånglande axel!!

Frågade om det när jag var på sjukan. De så att man kan testa när det börjar bli bättre men inte för tidigt... Det du säger gör det dock klart mer intressant mer omgående i och med att jag som sagt har en taskig axel också... Får se om det finns någon vettig att gå till här i närheten. Tack :)

R5+1

Guest
...för klen skäggväxt...

:ajjabajjaApp app! Har ingen hona berättat för herrn att skägg river sönder hakan vid hångelaktivitet?
Minns i sambandet då att huden på insidan av låren är än tunnare och känsligare än nånstans i ansiktet.
"Dålig" skäggväxt är inte dåligt!:mattias

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...