Idag är jag ledsen för att...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Du skulle aldrig förstå, det är en fråga om heder och principer.

Jag vet precis, men jag är erfaren nog att välja mina strider.
Tjejen ville inte att jag skulle ha rakat hår (typ 6mm), okey sa jag, får väl spara ut.
Hon klipper mig nu mera, senast idag, kan ju inte påstå att håret är speciellt långt :D
Som sagt, välja striderna o få dem att tro att dem vunnit så vinner man oftast själv i slutändan.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Idag är jag lite nedstämd för att jag sitter ensam på allahjärtans dag.
En dag som tidigare inte varit så speciell för mej utan något jag faktiskt tagit för givet i så många år. Utan att reflektera över att denna dag faktiskt betyder något.
Första 14 Feb som jag suttit själv på många år.

Snowman89

Guest
En dag som tidigare inte varit så speciell för mej utan något jag faktiskt tagit för givet i så många år. Utan att reflektera över att denna dag faktiskt betyder något.
+1 på den.. Sitter dessutom på jobbet just nu, ska dock masa mig iväg till gymmet strax. Sen är det bara att sova och vänta på morgondagen:näsblod

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Äh, ryck upp er för h-vete, det ÄR bara en vanlig dag, eller följer ni slaviskt alla andra av handeln påhittade högtider också?

Kanelbullens dag

Elektronikhandelns dag

Ostkakans dag

Halloween
osv...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Äh, ryck upp er för h-vete, det ÄR bara en vanlig dag, eller följer ni slaviskt alla andra av handeln påhittade högtider också?

Kanelbullens dag

Elektronikhandelns dag

Ostkakans dag

Halloween
osv...

Kanelbullens dag är helig! Och ostkakans med.
Resten av de där dag-dagarna kan man tvångsmata valfri politiker med.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2

Kanelbullens dag

Elektronikhandelns dag

Ostkakans dag

Halloween
osv...

Dagarna innan nu har jag känt att "alla hjärtans dag" kommer nog bli en liten jobbig dag. Men nu är dagen här och jag känner mig lika ensam idag som jag gjorde igår, iförrgår och veckan innan det.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Självklart skall du tillåta dig att deppa.
När man gråtit ut sorgen, så är det bara en kärna av saknad kvar.
Den skall vara kvar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dagarna innan nu har jag känt att "alla hjärtans dag" kommer nog bli en liten jobbig dag. Men nu är dagen här och jag känner mig lika ensam idag som jag gjorde igår, iförrgår och veckan innan det.

Ja, det var det jag på ett klumpigt sätt försökte uttrycka

Att vara ensammen kan vara fruktansvärt jobbigt ibland, men inte för att det är en speciell dag, utan för att man ibland skulle behöva en förstående person i sin närhet, vilken dag som helst.

Kanelbullens dag firar jag flera gånger i veckan.

Ostkakans dag ungefär en gång i veckan....

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Idag är jag ledsen för att mamma och brorsan bråkar om något jefla missförstånd, och så slutar det med att JAG får skit... Vafan...:(

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
...Sitter hemma och tänker på en vän. En av de mest lojala människor jag någonsin träffat, han stod mig så nära.
Tyvärr valde han att ta sitt liv. :(

Knappt fem år sedan nu. Saknar honom så vansinnigt mycket.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
...Sitter hemma och tänker på en vän. En av de mest lojala människor jag någonsin träffat, han stod mig så nära.
Tyvärr valde han att ta sitt liv. :(

Knappt fem år sedan nu. Saknar honom så vansinnigt mycket.

Beklagar saknaden :krama... När de kommer te kritan så bestämmer man över sitt eget liv, har man inte mått REDIGT kasst själv så kan man inte förstå en så "egoistisk gärning"... Din vän låg garanterat sömnlös länge å vägde mående gentemot familj å vänner...

Istället för å fråga varför... Hedra honom genom å tänka på alla minnesvärda stunder ni haft :tummenupp

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Gått arbetslös i 1 år nu.

Känns inte som det nånsin kommer lösa sig faktiskt.
Det kan lösa sig, men i dagens läge är det gott om unga arbetssökande och inte många lika många jobb. Utan att veta något om dig kommer här en del råd från en medelålders snubbe som varit med på uppgångar och nedgångar inom arbetsmarknaden. Kanske vet du redan det mesta.

Först av allt , försök tänka positivt även om det är svårt. Det låter kanske larvigt och meningslöst, men det kan göra skillnad.

Kontakter är A och O. I dagsläget tillsätts många jobb informellt. Har man inga kontakter så måste man skapa sådana. Polare, föräldrar, släktingar, polares släktingar, gamla arbetsgivare, före detta kollegor etc etc. Se varje person som du träffar som en möjlig kontakt. Visa framfötterna och visa att du är villig att jobba och att du kan ta initiativ.

Har du ingen efterfrågad kompetens så måste du fixa dig en sådan. Kompetens får man normalt genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. Finns det ingen utbildning som du skulle kunna tänka dig? Försök hitta något som intresserar dig och som du kan tycka är roligt att lära dig.

Allt blir mycket enklare att lära sig om man tycker det är roligt, eller i a f inte mördande tråkigt. Man kan förstås utbilda sig själv om man nu vill det, läsa böcker på egen hand, även om det kräver rätt mycket disciplin. Men du har kanske någon hobby, som du kanske skulle kunna få jobb på om du
lärde dig mer. Tycker om man mc borde man ju passa på en mc-butik, framemot sommaren borde de ju ha behov av extrapersonal. Gå runt till mc-butiker, presentera dig och lämna in din CV och visa ett äkta intresse. Du vet själv bäst vad du gillar och är bra på.

Att gå runt att vänta på arbetsförmedligen ska hitta ett bra jobb åt en, brukar vara ett säkert sätt att fortsätta vara arbetslös.

Aktivera dig och sätt upp mål för vad du ska åstadkomma under tiden du är arbetslös. Slöa inte bort tiden. Ju längre du är arbetslös, desto svårare kommer det att vara att få ett nytt jobb. Sök utanför din nuvarande bostadsort. Var inte rädd för att ta "skitjobb". I Norge är det bra arbetsmarknad, varför inte fundera på det?
I London har jag hört att det är lätt att få butiksjobb. Betalningen är dålig och boendet dyrt, men det är bättre än att vara arbetslös.

Det mesta är upp till dig och det är du som har bäst förutsättningar att fixa detta, inte arbetsförmedlingen, Reinfeldt eller någon annan. Det kan krävas mycket jobb för att få ett jobb, och det kan ta tid, men anstränger du dig riktigt hårt är jag övertygad om att du klarar det. Man kan få jobb p g a tur, slumpen och lite vad som helst men till allra största delen är det upp till dig.

Personligen har jag jobb, men jag är lite ledsen för att jag idag gjorde ett test för ett nytt jobb. Det mesta tyvärr gick åt pipsvängen på testet som var svårare än vad jag hade räknat med.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*

Jo, det mesta du nämnde har jag fått höra. Har kontakt med diverse bemanningsföretag och jobbcoacher.

Alla säger likadant. Att arbetsförmedlingen inte kommer lägga jobbet i knät på mig det vet jag redan :näsblod

Har ju utbildning, som bilmekaniker. Jävligt duktig om jag får säga det själv. Dessutom självlärd Mc mek. Rätt vass på det också.

Men jag vill fan inte jobba med bilar.. Vill aldrig mer skruva på en bil i hela mitt liv om jag ska va ärlig. Hojar ger mig så mycket mer.

Är halvdan svetsare, inget proffs överhuvudtaget men att sammanfoga 2 plåtbitar är inget problem.

Sjukt bra på att sälja verbalt, så ett jobb som säljare hade passat mig som hand i handsken. Är väldigt social (och trevlig :rolleyes:)

Låter som en dålig dejt-info. Men så är det!

Jag har verkligen försökt komma in lite överallt. Men det enda svaret man får är "ring inte oss, vi ringer dig".

Och efter 20-30 sådana svar så dör gnistan en del. För att inte tala om dom som inte svarar alls.

Vi får se vad som händer. Börjar dock bli lite bråttom nu.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Beklagar saknaden :krama... När de kommer te kritan så bestämmer man över sitt eget liv, har man inte mått REDIGT kasst själv så kan man inte förstå en så "egoistisk gärning"... Din vän låg garanterat sömnlös länge å vägde mående gentemot familj å vänner...

Istället för å fråga varför... Hedra honom genom å tänka på alla minnesvärda stunder ni haft :tummenupp

Du har helt rätt i det du skriver. Jag klandrar inte på något sätt minnet över de som gått den vägen. Man kan välja själv, som sagt. Skälen till det valet vissa gör är skilda men det gemensamma de har är att de väljer det själva.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Tvingade ta beslutet att avliva katten. :död :gråta

(Njurarna hade nästan helt slutat fungera, dom kunde med intensivbehandling försöka hålla liv i henne och kanske hade kunnat få ut ett halvt år till kombinerat med behandlingar och specialfoder men det kändes inte värdigt henne, hade ju varit för min egen skull och dessutom var värdena så dåliga att veterinären trodde att det var ganska liten chans ens för det)

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom