Idag är jag ledsen för att...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tvingade ta beslutet att avliva katten. :död :gråta

(Njurarna hade nästan helt slutat fungera, dom kunde med intensivbehandling försöka hålla liv i henne och kanske hade kunnat få ut ett halvt år till kombinerat med behandlingar och specialfoder men det kändes inte värdigt henne, hade ju varit för min egen skull och dessutom var värdena så dåliga att veterinären trodde att det var ganska liten chans ens för det)

Ajaj. Vad trirst.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tvingade ta beslutet att avliva katten. :död :gråta

(Njurarna hade nästan helt slutat fungera, dom kunde med intensivbehandling försöka hålla liv i henne och kanske hade kunnat få ut ett halvt år till kombinerat med behandlingar och specialfoder men det kändes inte värdigt henne, hade ju varit för min egen skull och dessutom var värdena så dåliga att veterinären trodde att det var ganska liten chans ens för det)

Sånt är jävligt tungt, lider med dig :( Det är ju oundvikligt att husdjuren dör men det är lika jävla jobbigt varje gång det sker.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag sålde ishojen igår och idag kör de som fan på isen i Kärsta utanför Örebro ryktas det om :(
Nåja, kommer det mer snö och vinter så får jag stressköpa en ny så man blir glad igen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Natten måndag/tisdag blev hojen stulen. Veckan har varit, om inte perfekt, så helt okej hojväder. Idag kom räkningen för försäkringen. Det är till att strö salt i såren. :(

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
För ett år sedan var jag tvungen att avliva min egen häst. Skaffade ingen ny, utan har nöjt mig med ridskolans. Nu är det dags igen. :huvet Favoriten bland ridskolans hästar ska avlivas. :gråta

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Idag är jag ledsen för att jag aldrig kan få ett break... Allting jag försöker går åt helvete...:(

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Tyvärr så kan jag inte prioritera på det viset, jag måste prioritera att få allt att funka, och det är det jag inte lyckas med..

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Z750 09 - VZ800
Har varit ute halva dan och försökt slanga, men jag är så jävla sämst!
höll på att göra en "John traVOLTA" 3-4 gånger.... :(

Vill inte ens se hojen just nu.. :huvet

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Har varit ute halva dan och försökt slanga, men jag är så jävla sämst!
höll på att göra en "John traVOLTA" 3-4 gånger.... :(

Vill inte ens se hojen just nu.. :huvet

Du ska vara glad att din hoj har potentialen att slanga., Min är inte direkt optimal för detta ändamål. Btw harru tagit ut lite luft från bakdäcket, brukar vara enklare att slanga då.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Tyvärr så kan jag inte prioritera på det viset, jag måste prioritera att få allt att funka, och det är det jag inte lyckas med..
Det kan vara jäkligt svårt att få allt i livet att funka. Ett jobb man trivs med och som betalar tillräckligt, vänner man kan prata med om det som känns viktigt, vänner man kan ha roligt med, känna sig uppskattad och helst älskad, vara frisk, ha skapligt inflytande i sitt eget liv. Nästan ingen jag känner är nöjd med alla delar av sitt liv. Många gör stora eftergifter på flera områden för att vara helt nöjd med en eller ett par delar. Vad är det du menar när du skriver ”allt”?

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det kan vara jäkligt svårt att få allt i livet att funka. Ett jobb man trivs med och som betalar tillräckligt, vänner man kan prata med om det som känns viktigt, vänner man kan ha roligt med, känna sig uppskattad och helst älskad, vara frisk, ha skapligt inflytande i sitt eget liv. Nästan ingen jag känner är nöjd med alla delar av sitt liv. Många gör stora eftergifter på flera områden för att vara helt nöjd med en eller ett par delar. Vad är det du menar när du skriver ”allt”?

Okej, jag har inget jobb, jag är sjukskriven och har strul med f-kassan så att jag har inte fått någon sjukpenning på länge, så snart har jag ingen lägenhet. Jag är ofrivilligt singel, jag har inget som helst inflytande på liv.

I januari drog jag igång en process för att tillbaka mitt jobb eftersom jag blivit uppsagd p.g.a arbetsbrist och min F.D arbetsgivare sökte folk, då visade det sig att mitt dåvarande fackombud har skrivit på en överenskommelse bakom ryggen på mig där JAG avsäger rätten till företräde vid nyanställning, vilket gör att mitt case mot arbetsgivaren blir jefligt svagt.

Han vägrar dessutom att prata med min advokat om VARFÖR i helvetehan skriver på papper bakom ryggen på mig. Min respons var att polisanmäla den fan, en anmälan som blev nedlaggd direkt p.g.a att polisen har ett jefla skitdatasystem. Utöver det så är jag osäker på om jag har några riktiga vänner och jag ser öht. inget som tyder på att det kommer att bli bättre. Så jag vore glad om någonting kunde gå bra..:(:(:(

Det blev långt det där, hoppas att du orkar läsa det...

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Okej, jag har inget jobb, jag är sjukskriven och har strul med f-kassan så att jag har inte fått någon sjukpenning på länge, så snart har jag ingen lägenhet. Jag är ofrivilligt singel, jag har inget som helst inflytande på liv.

I januari drog jag igång en process för att tillbaka mitt jobb eftersom jag blivit uppsagd p.g.a arbetsbrist och min F.D arbetsgivare sökte folk, då visade det sig att mitt dåvarande fackombud har skrivit på en överenskommelse bakom ryggen på mig där JAG avsäger rätten till företräde vid nyanställning, vilket gör att mitt case mot arbetsgivaren blir jefligt svagt.

Han vägrar dessutom att prata med min advokat om VARFÖR i helvetehan skriver på papper bakom ryggen på mig. Min respons var att polisanmäla den fan, en anmälan som blev nedlaggd direkt p.g.a att polisen har ett jefla skitdatasystem. Utöver det så är jag osäker på om jag har några riktiga vänner och jag ser öht. inget som tyder på att det kommer att bli bättre. Så jag vore glad om någonting kunde gå bra..:(:(:(

Det blev långt det där, hoppas att du orkar läsa det...
Jag vet hur det kan vara och kännas när allt verkar vara emot en. Vad som är bra att veta, och som blir tydligt när man kommer ut på andra sidan i ljuset igen, är att negativa erfarenheter gör det lätt att upptäcka nya potentiella (och mycket osannolika) hot och risker som man aldrig hade noterat annars. Det kan vända på hela steken att prata med utomstående som kan se på ens livsomständigheter i ett helt annat sken och komma med lösningar som man inte själv är i stånd att se, upptäcka, tänka ut eller forumulera. Så ta hjälp av andra och gör klart för dem att du verkligen behöver och vill ha hjälp.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Akvariepumpen gick sönder så hälften av alla fiskar dog

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...