Idag är jag ledsen för att...

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
Honda CBR600RR -06
Tack :krama

Konstruktiv kritik tar jag gärna emot, men här var tyvärr inte mycket som var konstruktivt... Och inte ens det lilla jag försökte göra något konstruktivt fick jag någon respons på, när jag försökte förklara mitt sätt att se på saken fick jag bara "Du lyssnar fan aldrig, du bara kommer med undanflykter och fan och hans moster" bara för att jag inte stod och sög åt mig all skit som personen ifråga kräkte ur sig som om jag förtjänade det... Så nej, det var mindre kul... Tog upp det med chefen (i all enkelhet, inget specifikt, inga namn, bara "Jag har hört lite saker") och fick bekräftat att det finns vissa som har synpunkter och sprider elaka små rykten, det känns ju mindre kul... :/ Men men, jag ska inte vara kvar så länge till ändå. Börjar plugga till hösten. Taktiken framöver blir väl i princip att göra vad man blir tillsagd och inte mycket mer, lättare så. Egna initiativ, ifrågasättande och så vidare får man ju ändå bara skit för...
Ta inte åt dig av skitsnacket, de är dom som snackar skit de är synd om, ingen annan!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tack :krama

Konstruktiv kritik tar jag gärna emot, men här var tyvärr inte mycket som var konstruktivt... Och inte ens det lilla jag försökte göra något konstruktivt fick jag någon respons på, när jag försökte förklara mitt sätt att se på saken fick jag bara "Du lyssnar fan aldrig, du bara kommer med undanflykter och fan och hans moster" bara för att jag inte stod och sög åt mig all skit som personen ifråga kräkte ur sig som om jag förtjänade det... Så nej, det var mindre kul... Tog upp det med chefen (i all enkelhet, inget specifikt, inga namn, bara "Jag har hört lite saker") och fick bekräftat att det finns vissa som har synpunkter och sprider elaka små rykten, det känns ju mindre kul... :/ Men men, jag ska inte vara kvar så länge till ändå. Börjar plugga till hösten. Taktiken framöver blir väl i princip att göra vad man blir tillsagd och inte mycket mer, lättare så. Egna initiativ, ifrågasättande och så vidare får man ju ändå bara skit för...

Är det nu du ska plugga till helikopterpilot eller är det nåt annat på G?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack hörni :krama

Är det nu du ska plugga till helikopterpilot eller är det nåt annat på G?

Stämmer, börjar i augusti och innan det ska jag hinna med lite semester också :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hade en stressig och allmänt pissig dag på jobbet idag, och somliga av mina kollegor hanterar tydligen stress och piss lite sämre än vissa... När gruppchefen konade ur ordentligt fick jag plötsligt världens utskällning från ingenstans, omotiverat och ganska oförtjänt (jag är inte perfekt, men detta var lite väl tycker jag...), där jag beskylldes för att vara och göra både det ena och det andra (och inga bra grejer) och fick höra saker som "Det är inte bara jag som tycker du är det ena och det andra"... Jahapp liksom... Vet inte hur mycket som var raseri, stress och "stundens hetta", men även om det bara ligger några korn av sanning i det så är det ändå illa nog... Jag menar, känns ju kul att springa runt på en arbetsplats där många tydligen tycker illa om en... :( Så nej, inte på det bästa av humör just nu... Får väl prata med chefer och andra runtomkring och höra vad som faktiskt är vad, var ju lite av en kalldusch detta...

Såja. Militären är inte ens en arbetsplats, det är en lekstuga för män med skadade egon så ta det med en nypa salt vetja.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Låter som en kvinna på en kvinnodominerad arbetsplats. Förvånar mig att platsen är en arbetsplats som har ledarskap som specialitet.

Det är lite det som är grejen, en del av kritiken är bara så korkad att jag har svårt att ta både den och hela organisationen som sådan på allvar... Det är exempelvis inte sällan man får stark kritik av ett befäl för att man lyder ett annat befäls styrningar, och vissa befäl är bara så lättretliga och bråksugna att deras beteende närmast kan beskrivas som barnsligt... Jag kan ju exempelvis tycka att om man är ute på en lång och krävande vinterutbildning där man bor och vistas isolerat och tämligen tätt inpå varandra över en längre tid så kan det vara en klok idé att göra sitt yttersta för att alla ska komma överens och trivas såpass ihop att man iallafall överlever sagda längre vistelse tillsammans... Men nej, en del befäl SKA helt enkelt utkräva den respekt och den behandling de tycker att stjärnorna på bröstet berättigar dem att de inte drar sig för att leta fel och brister och skälla ut folk för små skitsaker även i en sådan miljö... De letar så ihärdigt och tar så allvarligt på de minsta av bagateller att de fullständigt går i taket för minsta irritationsmoment, och deras juvenila reaktioner sänker således hela gruppens stridsvärde i botten vilket leder till ytterligare friktioner inom gruppen och ytterligare gnäll från chefer då man jobbar mindre effektivt och löser uppgiften sämre när man är sur, ledsen och upprörd över något som redan från början bara var onödigt och löjligt att bli arg över... Det är så trattigt ibland så det finns inte.

Och vissa hanterar stressen sämre än andra, och är totalt övertygade om att eftersom de är chefer måste felet vara någon annans. Situationen som gjorde mig upprörd nu senast, utskällningen jag fick, uppkom efter att verksamheten en dag körde ihop sig så smått vilket ledde till merjobb och pappersarbete, och det fick min närmsta chef att fullständigt gå i stresskonen och skälla ut mig för att jag inte hört vad han sagt... Konversationen gick ungefär såhär:

Gruppchefen (tillika föraren av fordonet): "Fan vad det låter på flaket, lastsäkrade du inte??"
Jag- Jag? Nej, varför skulle jag ha gjort det? Jag var inte sist med att lägga in saker.
"Jag frågade ju dig innan om du lastsäkrat!"
- Nej?? Du frågade om grejerna jag la in fick plats i pallen, på vilket jag svarade att det mesta fick det men att en del större saker låg löst utanför.
"Jag frågade om du lastsäkrat!!"
- Men... Nej? Du frågade specifikt om min pall, jag har inte hört att du bett mig lastsäkra. Jag upplyste dig om att det ligger saker löst på flaket och att det efter att jag lastade min pall full var annat som lastades in. Och inte av mig. Jag var inte sist på flaket, och du bad mig inte lastsäk...
*avbryter*"Du är ju fan helt skön i huvet, vi ska fan ha ett allvarligt samtal om ansvar här, du kommer alltid med bortförklaringar, du står aldrig för vad du gjort och det är inte bara jag som tycker såhär!!" etc, herrans massa annat icke konstruktivt...

Så sammanfattningsvis vill han lägga ansvaret för den bristfälliga lastsäkringen på mig (ansvaret för säkring av lasten ligger dessutom ALLTID på föraren) när jag dels inte hört att han bett mig lastsäkra någonting, dels har upplyst honom om att flaket INTE är lastsäkrat av mig och dels påpekat att jag inte var sist med att lasta in saker på flaket... Och bara för att jag inte accepterar utskällningen för att jag "brustit i mitt ansvar" så är jag en idiot som aldrig lyssnar och som alltid gör fel och skyller ifrån mig... Riiiiiight... :huvet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är lite det som är grejen, en del av kritiken är bara så korkad att jag har svårt att ta både den och hela organisationen som sådan på allvar... Det är exempelvis inte sällan man får stark kritik av ett befäl för att man lyder ett annat befäls styrningar, och vissa befäl är bara så lättretliga och bråksugna att deras beteende närmast kan beskrivas som barnsligt... Jag kan ju exempelvis tycka att om man är ute på en lång och krävande vinterutbildning där man bor och vistas isolerat och tämligen tätt inpå varandra över en längre tid så kan det vara en klok idé att göra sitt yttersta för att alla ska komma överens och trivas såpass ihop att man iallafall överlever sagda längre vistelse tillsammans... Men nej, en del befäl SKA helt enkelt utkräva den respekt och den behandling de tycker att stjärnorna på bröstet berättigar dem att de inte drar sig för att leta fel och brister och skälla ut folk för små skitsaker även i en sådan miljö... De letar så ihärdigt och tar så allvarligt på de minsta av bagateller att de fullständigt går i taket för minsta irritationsmoment, och deras juvenila reaktioner sänker således hela gruppens stridsvärde i botten vilket leder till ytterligare friktioner inom gruppen och ytterligare gnäll från chefer då man jobbar mindre effektivt och löser uppgiften sämre när man är sur, ledsen och upprörd över något som redan från början bara var onödigt och löjligt att bli arg över... Det är så trattigt ibland så det finns inte.

Och vissa hanterar stressen sämre än andra, och är totalt övertygade om att eftersom de är chefer måste felet vara någon annans. Situationen som gjorde mig upprörd nu senast, utskällningen jag fick, uppkom efter att verksamheten en dag körde ihop sig så smått vilket ledde till merjobb och pappersarbete, och det fick min närmsta chef att fullständigt gå i stresskonen och skälla ut mig för att jag inte hört vad han sagt... Konversationen gick ungefär såhär:

Gruppchefen (tillika föraren av fordonet): "Fan vad det låter på flaket, lastsäkrade du inte??"
Jag- Jag? Nej, varför skulle jag ha gjort det? Jag var inte sist med att lägga in saker.
"Jag frågade ju dig innan om du lastsäkrat!"
- Nej?? Du frågade om grejerna jag la in fick plats i pallen, på vilket jag svarade att det mesta fick det men att en del större saker låg löst utanför.
"Jag frågade om du lastsäkrat!!"
- Men... Nej? Du frågade specifikt om min pall, jag har inte hört att du bett mig lastsäkra. Jag upplyste dig om att det ligger saker löst på flaket och att det efter att jag lastade min pall full var annat som lastades in. Och inte av mig. Jag var inte sist på flaket, och du bad mig inte lastsäk...
*avbryter*"Du är ju fan helt skön i huvet, vi ska fan ha ett allvarligt samtal om ansvar här, du kommer alltid med bortförklaringar, du står aldrig för vad du gjort och det är inte bara jag som tycker såhär!!" etc, herrans massa annat icke konstruktivt...

Så sammanfattningsvis vill han lägga ansvaret för den bristfälliga lastsäkringen på mig (ansvaret för säkring av lasten ligger dessutom ALLTID på föraren) när jag dels inte hört att han bett mig lastsäkra någonting, dels har upplyst honom om att flaket INTE är lastsäkrat av mig och dels påpekat att jag inte var sist med att lasta in saker på flaket... Och bara för att jag inte accepterar utskällningen för att jag "brustit i mitt ansvar" så är jag en idiot som aldrig lyssnar och som alltid gör fel och skyller ifrån mig... Riiiiiight... :huvet

Läs Sun Tzu, man ska välja sina krig. Spela svag när du är stark, spela stark när du är svag.
Såna där är ingen ide att jidra med, låt skiten gå ut direkt genom andra örat och göra som de säger. Ett överordnat befäl har rätt även när han har fel.
Du kan med ett lagom litet leende visa att du är överlägsen samtidigt som du accepterar att ta på dig hans misstag.

Bara det inte blir en vana att han ska lämpa över sin skit på dig för då måste man ju istället visa att man inte låter sig pissas på.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
På den sista storbanedagen för min Z1000SX, som jag åkte på bara för att det var en kul och gratis grej och som ett litet avsked (kawasaki bandagsevent) så lyckades jag lägga hojen. Den kanade över hela banbredden, och tog stopp i gruset/gräset vid sidan av asfalten genom att gräva ner fotpinnen och gashandaget med resultatet att fotpinnen knäcktes, och styrhalvan kröktes. Och kanandet på asfalten gav en lite typisk patina som jag tänkte ha banhojen till. :( Inget gatköra på ett tag nu. Den här helgen blev ingen höjdare allt som allt.
10256568_739532742755942_8004871242936977513_o.jpg

En positiv sak jag upptäckte var att de lite extra fula grondögonblinkersarna fram fungerar även som kraschpuckar. De pallar med en hel del stryk tydligen. :3freak

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
På den sista storbanedagen för min Z1000SX, som jag åkte på bara för att det var en kul och gratis grej och som ett litet avsked (kawasaki bandagsevent) så lyckades jag lägga hojen.

Den viktiga frågan är ju om du är i ett stycke. Det andra är problem som löser sig genom att kasta pengar på dem. Hoppas att den värsta skadan är stukat ego. :krama

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den viktiga frågan är ju om du är i ett stycke. Det andra är problem som löser sig genom att kasta pengar på dem. Hoppas att den värsta skadan är stukat ego. :krama

Egot är väl inte så värst stukat ärligt talat. Jag hade redan försonats med att jag inom en ganska snar framtid skulle kana runt på asfalten, men jag hade lixom tänkt göra det med banhojen. Jaja, bara att höra med verkstaden hur lång tid det kommer ta för dem att byta lite prylar, om de tar halva sommaren så får jag nog fixa själv istället. :crash

Och jag är helt oskadd, en högst odramatisk lowsider, så jag gnuggade mest bara hål på stället på armbågen.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Hypotyreospatienter är inte nöjda med den behandling de får och många läkares attityd:

Thyroid patient advocacy's svar på British Thyroid associations uttalanden om användning av T3:

Thyroid patient advocacy's undersökningar av 1500 hypotyreos-patienter:

78% av de på levotyroxin tyckte inte att de fått optimal hälsa tillbaka.

94% hade inte blivit informerade om andra behandlingsmetoder än levotyroxin.

16% hade fått ge upp sitt jobb

20% hade varit lediga pga sköldkörtelsjukdomen

42% hade varit tvungna att sluta motionera eller ändra motionen pga hypotyreossymptom

33% tyckte deras nära förhållanden blivit lidande pga sjukdomen

http://www.tpa-uk.org.uk/tpauk_hypothyroidsurvey.php

Så jäääävla sjukt man blir bemött i vården, skriver under på det! Kan nu inte gå promenader längre, gråter offentligt på jobbet, är trött hela tiden och läkarmottagning blir stötta när jag vill boka nytt besök "du är ju frisk?"... nej det är jag inte, jag har en jävla massa vitamin o mineralbrister och orkar snart inte kämpa mer utan några förbättringar, orkar ju ingenting längre o har ju inte ens lust att köra hoj...

läkares oförmåga till att lyssna och förstå gör mig ledsen...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det är lite det som är grejen, en del av kritiken är bara så korkad att jag har svårt att ta både den och hela organisationen som sådan på allvar...

Vet många som lämnat det militära bakom sig just pga saker du beskriver.
De lessnade på allt tjafs och påhittade problem.
De förlorade hoppet när varenda kotte fick en befälstitel av något slag och många av dem bara var ute efter en finare titel snarare än sköta sina uppgifter. Kändes inte okej att åka till krigszoner med folk de inte litar på.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Hörde att Rik Mayall gått bort.
Han var ett komiskt geni.

Han var så jävla rolig i The Young Ones, Bottom och Comic Strip.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
För fjärde året i rad förlorade jag årets midsommar med barnen.
Jag fattar det inte. Varannan borde vara logiskt och rättvist, men så är ju inte världen... jag borde lärt mig det vid det här laget. Envis som jag är hoppas jag varje år att det ska bli året då jag får binda blomsterkransar och göra dom midsommarfina... men varje år förlorar jag igen.

Det gör mig ledsen idag. Blir och sitta med sambon på baksidans veranda med varsin kall öl i näven... och ja visst är det inte helt jobbigt men jag är mamma, jag saknar mina barn faktiskt :(

Hatar helgdagar

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Hypotyreospatienter är inte nöjda med den behandling de får och många läkares attityd:

Thyroid patient advocacy's svar på British Thyroid associations uttalanden om användning av T3:

Thyroid patient advocacy's undersökningar av 1500 hypotyreos-patienter:

78% av de på levotyroxin tyckte inte att de fått optimal hälsa tillbaka.

94% hade inte blivit informerade om andra behandlingsmetoder än levotyroxin.

16% hade fått ge upp sitt jobb

20% hade varit lediga pga sköldkörtelsjukdomen

42% hade varit tvungna att sluta motionera eller ändra motionen pga hypotyreossymptom

33% tyckte deras nära förhållanden blivit lidande pga sjukdomen

http://www.tpa-uk.org.uk/tpauk_hypothyroidsurvey.php

Så jäääävla sjukt man blir bemött i vården, skriver under på det! Kan nu inte gå promenader längre, gråter offentligt på jobbet, är trött hela tiden och läkarmottagning blir stötta när jag vill boka nytt besök "du är ju frisk?"... nej det är jag inte, jag har en jävla massa vitamin o mineralbrister och orkar snart inte kämpa mer utan några förbättringar, orkar ju ingenting längre o har ju inte ens lust att köra hoj...

läkares oförmåga till att lyssna och förstå gör mig ledsen...

Jag hade världens tur och fick en läkare som satte rätt diagnos redan vid första besöket. Tog honom inte mer än max 5 minuter. Hans inställning är underbar. "Vi ökar dosen successivt tills du mår bra. Om du får för hög dos så märker vi det och minskar lite." Mådde också skit innan jag kommit rätt med levaxinet. Dum som jag var jobbade jag vidare med mina 50 timmar i veckan trots att jag var käpp slut. Egenföretagare har inte råd att vara sjuka. Körde rätt slut på mig själv och känner fortfarande av det 2 år efter.
Mitt råd är att försöka byta läkare tills du hittar någon som fattar vad det handlar om. Hoppas det går bra för dig för det är ju en skitsjukdom eftersom den är så lätt att "bota" och helt utan biverkningar. Lycka till.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Idag är jag ledsen för att skolterminen är över.
Ja det är sant.
Så många utbytesstudenter man lärt känna och tycker om, som nu åker tillbaka till sina hemländer och man aldrig kommer träffa igen.
T.o.m. många av mina kompisar som bor här i Umeå reser bort över hela sommaren.
Känns som man nästan är ensam kvar i stan.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Idag är jag ledsen för att skolterminen är över.
Ja det är sant.
Så många utbytesstudenter man lärt känna och tycker om, som nu åker tillbaka till sina hemländer och man aldrig kommer träffa igen.
T.o.m. många av mina kompisar som bor här i Umeå reser bort över hela sommaren.
Känns som man nästan är ensam kvar i stan.

Häng på dem över sommaren!

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...