Idag är jag ledsen för att...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Finns ju som hästsvansar, grisknorrar o allt möjligt...har jag hört. :rolleyes

Och vart hittar man sådana prylar då? Jag ser framför mig hur jag lyckas med den perfekta julklappen till tjejen, när den öppnas på julaftonskvällen när hennes föräldrar är närvarande. Och hur lång tid det tar innan de förstår vad det är :hihi

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Och vart hittar man sådana prylar då? Jag ser framför mig hur jag lyckas med den perfekta julklappen till tjejen, när den öppnas på julaftonskvällen när hennes föräldrar är närvarande. Och hur lång tid det tar innan de förstår vad det är :hihi

Mohahahaha, lovely. Jag återkommer när jag undersökt detta närmre. :D

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
:krama

Jag säger farväl på torsdag på en begravning. Värre dock för mina två allra bästa vänner vars pappa det är. :(

Beklagar sorgen :krama
I mitt fall är personen tack och lov fortfarande vid liv, men vissa omständigheter gör det omöjligt för oss att umgås framöver :(

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Läste första inlägget i den här tråden och funderade på om det blivit bättre men insåg att det gått åt helt motsatt håll, sedan trådstarten så har jag förlorat ännu fler hojvänner.
Så här års brukar man slå sig ner på en pub och planera nästa säsongs nya idèer och resmål, hojbyten och banåkning.
Nu, nada :(

För jävla trist.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Läste första inlägget i den här tråden och funderade på om det blivit bättre men insåg att det gått åt helt motsatt håll, sedan trådstarten så har jag förlorat ännu fler hojvänner.
Så här års brukar man slå sig ner på en pub och planera nästa säsongs nya idèer och resmål, hojbyten och banåkning.
Nu, nada :(

För jävla trist.

Ja. Vi kan planera in en residépub om du vill. Imorgon kl 11?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jobbar alldeles för mycket och inser nu att det egentligen bara är ytterligare ett självskade beteende/sett att slippa tänka på att jag inte har en aning om hur jag ska ta mig vidare på något plan..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Grannens katt blev påkörd idag och dog omedelbart :(
Skitmysig katt som brukade komma över till oss och busa med vår äldsta katt och få stryk av vår yngsta katt och han försökte även jaga vår "tama" efterblivna skata i trädgården någon gång också och han var fan sämst på att jaga fåglar.

Vad fan ska katter ut på vägen att göra hela tiden, är det någon defekt gen de har :va :mad:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Grannens katt blev påkörd idag och dog omedelbart :(
Skitmysig katt som brukade komma över till oss och busa med vår äldsta katt och få stryk av vår yngsta katt och han försökte även jaga vår "tama" efterblivna skata i trädgården någon gång också och han var fan sämst på att jaga fåglar.

Vad fan ska katter ut på vägen att göra hela tiden, är det någon defekt gen de har :va :mad:

Lite bra att den tvärdog, dock.
Vad katterna gör på vägen vet jag inte, men räven går dit och hämtar trafikdödat, fåglarna hämtar småsten till krävan och hjortdjur är ute efter saltet.
Katter är ju inte särskilt intresserade av det som redan dött, så den enda anledningen jag kan komma på är att asfalten är varm(are).

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Väg är ett ord med gammal persisk härkomst som betyder "dit feliner går för att dö"
Tråkigt är det.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Som så många andra djur så tror de att de hinner innan. Vi har en del katter här, de smyger i diket tills man åkt förbi, tror att de är osynliga. Jag hoppas att de fortsätter vara så försiktiga som de är nu.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har tappat räkningen på hur många av våra katter, sedan jag var liten, har gått trafikdöden till mötes. Vi bodde inte så många hundra meter från gamla E20 och många gånger fick vi hämta hem våra katter i en kartong och kremera dem i vedpannan.
Bara en av mina egna katter som vuxen har blivit påkörd, som tur är.
Råttorna är alltid fetare på andra sidan vägen :va

Jag har en katt som är antingen jävligt dum eller jävligt smart. Narcissist är han hur som helst, han spatserar på gatan utanför vårt hus hela dagarna och är han ute runt 5-tiden så sitter han på platsen där jag parkerar bilen och väntar på mig.
Anledningen till att han inte har blivit påkörd är för att han inte gör något förhastat, kommer det en bil när han går mitt i gatan så är det bilen som får flytta på sig och inte han. På gott och ont. Någon dag kanske bilisten tror att han flyttar på sig men än så länge så kör de runt honom och jag har hört många gånger då de har tutat på honom men till slut får ta omvägen på gräsmattan runt honom :D
Jag parkerar mina bilar rätt så långt ut i gatan dessutom, så att inga kan mötas utanför vårt hus, och det är för att få bilisterna att sakta ned och det verkar fungera.
Inte så populärt, vare sig hos sopgubbarna, postbilen eller plogbilen men det skiter jag i då jag har försökt få kommunen att placera ut blomlådor som farthinder på hela gatan då bilarna kör för fort helt enkelt, det är en 30-sträcka.

Men få vi blomlådor på gatan så vet jag ju en katt som kommer sitta mitt mellan två stycken och spärra av "hans" gata...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kattfolk, håll reda på era kreatur.:mad:

Jo, så är det ju. Man kan ju inte bli arg på bilförarna då det är katternas fel att de är så jävla korkade men det är lika trist ändå.
Jag anser inte att man ska hålla katterna inhägnade då de inte är farliga för sin omgivning som hundar däremot är/kan vara. Om man inte har en sibirisk tiger som husdjur då förstås, men jag vet inte vart man drar gränsen egentligen. Lokatt kanske?

För övrigt är kattfolk jävligt konstiga människor som klär sig i rosa mysbyxor och oftast är överviktiga. Jag är inte kattmänniska, jag är nog husdjursmänniska. Katt eller hund, har alltid haft det men har numera bara katt. Hund ser jag som ett nyttodjur till jakt och dylikt och eftersom jag inte har användning för hund så ofta så klarar jag mig med föräldrarnas byracka. Katter är meningslösa djur, passar mig perfekt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bitter i min ensamhet ikväll. :(
Funderar helt allvarligt på något så tragiskt som att dra igång ett parti harpan. :3freak

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA