Jag har tappat räkningen på hur många av våra katter, sedan jag var liten, har gått trafikdöden till mötes. Vi bodde inte så många hundra meter från gamla E20 och många gånger fick vi hämta hem våra katter i en kartong och kremera dem i vedpannan.
Bara en av mina egna katter som vuxen har blivit påkörd, som tur är.
Råttorna är alltid fetare på andra sidan vägen
Jag har en katt som är antingen jävligt dum eller jävligt smart. Narcissist är han hur som helst, han spatserar på gatan utanför vårt hus hela dagarna och är han ute runt 5-tiden så sitter han på platsen där jag parkerar bilen och väntar på mig.
Anledningen till att han inte har blivit påkörd är för att han inte gör något förhastat, kommer det en bil när han går mitt i gatan så är det bilen som får flytta på sig och inte han. På gott och ont. Någon dag kanske bilisten tror att han flyttar på sig men än så länge så kör de runt honom och jag har hört många gånger då de har tutat på honom men till slut får ta omvägen på gräsmattan runt honom
Jag parkerar mina bilar rätt så långt ut i gatan dessutom, så att inga kan mötas utanför vårt hus, och det är för att få bilisterna att sakta ned och det verkar fungera.
Inte så populärt, vare sig hos sopgubbarna, postbilen eller plogbilen men det skiter jag i då jag har försökt få kommunen att placera ut blomlådor som farthinder på hela gatan då bilarna kör för fort helt enkelt, det är en 30-sträcka.
Men få vi blomlådor på gatan så vet jag ju en katt som kommer sitta mitt mellan två stycken och spärra av "hans" gata...