Arga människor, folk som står och gapar och skriker, måste de verkligen göra så?
Jag blir så trötter.
Folk som beter sig betydligt argare och otrevligare än vad situationen motiverar är ett jävla pack. Kommer ihåg en arg herre från min ungdom som uppenbarligen hade felkalibrerade lasermätare i sina ögon då han tyckte (var fullständigt övertygad om) att jag körde alldeles för fort där jag kom puttrande i marginellt mer än lagligt (75 på 70-sträcka) i min gamla sunkiga golf diesel. Vevade med armarna och gestikulerade att jag skulle sänka farten gjorde han, och när jag inte gjorde det fick jag ett argt finger vevat mot mig. Hela alltet kändes lätt överdrivet, så jag vände och åkte tillbaka för att fråga gubben vad fan han sysslar med. Jag körde upp till honom, vevade ner rutan och sa lugnt och sansat "Jag uppskattar inte den där gesten, kan du tala om vad det där skulle vara bra för?". Gubben fullständigt skriker då:
- DU KÖR ÅT HELVETE FÖR FORT DIN FÖRBANNADE IDIOT!!
"75 på mätaren, är det åt helvete för fort?" frågar jag, återigen lugnt och sansat.
- DÅ ÄR DET FEL PÅ DIN MÄTARE, STICK NU!!!
"Jaja, du kan gott bättra på attityden" muttrar jag lågmält för mig själv, varpå gubben (som nu är på väg bort från min bil) tar två raska kliv mot mig, sticker in huvet genom rutan som jag ännu inte hunnit veva upp och illvrålar:
- VAD FAN SA DU TILL MIG VA!?
"Jag sa att du kan gott bättra på attityden" svarar jag lugnt (om än något irriterat vid det här laget).
- DET KAN FANIMIG DU OCKSÅ!!! STICK HÄRIFRÅN NU!!
Jaja, han hade väl inte fått nuppa på länge eller något... Jävla blådåre...