Mm det e fan bad, brukar inte officiellt reflektera över avslut så men ibland är det bara sorgligt.
Det kan vi vara överens om
Upp med hakan över ytan allihop, flum out.
Det kan vi vara överens om
Att många cyklister och motorcyklister checkar ut hjärnan när de tajta kläderna åker på.
Jamen om du slutar reta upp dom och uppför dig som FOLK eller åtminstone mumin så ska du se att det blir bättre![]()
Arga människor, folk som står och gapar och skriker, måste de verkligen göra så?
Jag blir så trötter.![]()
Folk som beter sig betydligt argare och otrevligare än vad situationen motiverar är ett jävla pack. Kommer ihåg en arg herre från min ungdom som uppenbarligen hade felkalibrerade lasermätare i sina ögon då han tyckte (var fullständigt övertygad om) att jag körde alldeles för fort där jag kom puttrande i marginellt mer än lagligt (75 på 70-sträcka) i min gamla sunkiga golf diesel. Vevade med armarna och gestikulerade att jag skulle sänka farten gjorde han, och när jag inte gjorde det fick jag ett argt finger vevat mot mig. Hela alltet kändes lätt överdrivet, så jag vände och åkte tillbaka för att fråga gubben vad fan han sysslar med. Jag körde upp till honom, vevade ner rutan och sa lugnt och sansat "Jag uppskattar inte den där gesten, kan du tala om vad det där skulle vara bra för?". Gubben fullständigt skriker då:
- DU KÖR ÅT HELVETE FÖR FORT DIN FÖRBANNADE IDIOT!!
"75 på mätaren, är det åt helvete för fort?" frågar jag, återigen lugnt och sansat.
- DÅ ÄR DET FEL PÅ DIN MÄTARE, STICK NU!!!
"Jaja, du kan gott bättra på attityden" muttrar jag lågmält för mig själv, varpå gubben (som nu är på väg bort från min bil) tar två raska kliv mot mig, sticker in huvet genom rutan som jag ännu inte hunnit veva upp och illvrålar:
- VAD FAN SA DU TILL MIG VA!?
"Jag sa att du kan gott bättra på attityden" svarar jag lugnt (om än något irriterat vid det här laget).
- DET KAN FANIMIG DU OCKSÅ!!! STICK HÄRIFRÅN NU!!
Jaja, han hade väl inte fått nuppa på länge eller något... Jävla blådåre...
Ja, typ sådant är det jag menar, och visst man kan väl ha en bitter, men jag tycker att det är lite väl vanligt.![]()
Igår blev katten som flyttade in i ladan för 2 år sedan påkörd och dog i bilen på väg till smådjurskliniken.
Den snällaste katten jag någonsin träffat, man kunde göra lite vad som helst med honom men han gjorde aldrig något.
Han hälsade alltid när vi kom hem, följde med så långt han vågade på promenader och låg i närheten och pep lite när vi var ute på tomten.
Det var så tyst på morgonen idag när han inte satt på trappen och jamade.
View attachment 443731
Igår blev katten som flyttade in i ladan för 2 år sedan påkörd och dog i bilen på väg till smådjurskliniken.
Den snällaste katten jag någonsin träffat, man kunde göra lite vad som helst med honom men han gjorde aldrig något.
Han hälsade alltid när vi kom hem, följde med så långt han vågade på promenader och låg i närheten och pep lite när vi var ute på tomten.
Det var så tyst på morgonen idag när han inte satt på trappen och jamade.
View attachment 443731
Idag fick jag en lite downerstart på dagen, när jag kommer fram till jobbet och ska stanna hojen. Sätter ner högerbenet och det bara vägrar bära någon vikt, och jag lägger hojen och fastnar med benet under.
Tog en stund att komma loss med benet fastlåst under hojen sådär.
Men, i gengäld så var det bara bromsgreppet, bromspedalen. styränden och kopplingskåpan som fick några märken alls, så alltid något antar jag.
Sätter du ner höger fot när du stannar?
Fick lära mig alltid vänster så man kan ha foten på bromsen när man startar i backe....
iof använder jag alltid handbromsen...
synd att man sitter i 322 med utsikt åt andra hållet, hade ju piggat upp dagen annars![]()
Sätter du ner höger fot när du stannar?
Fick lära mig alltid vänster så man kan ha foten på bromsen när man startar i backe....
iof använder jag alltid handbromsen...
synd att man sitter i 322 med utsikt åt andra hållet, hade ju piggat upp dagen annars![]()
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |