Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Tråkigt - hoppas hunden tillfrisknar. Hundar verkar ibland ha en märkliga förmåga att plötsligt tillfriskna. Mina föräldrars 13-åriga hund började få epileptiska anfall emellanåt, efter att ha blivit sövd vid en tandbehandling hos veterinären. Fick medicin och blev som vanligt igen. Senare började han svimma plötsligt ibland. Visade sig att hjärtat stannar ibland. Fick se EKG från veterinären, där hjärtat plötsligt kunde stå still i flera sekunder innan det hoppade igång igen. Hunden fick följa med hem igen, för att få god mat och kärlek i ett par dagar och alla var inställda på att när det blev problem igen skulle de åka in med honom för avlivning. Men då tillfrisknade jycken plötsligt och har varit pigg och glad som om han varit i sina bästa år i flera veckor nu. Skumt.
Tackar.
Jag försöker hålla mig positiv så länge det går men han har tydligen inte svarat alls på den antibiotikan som sattes in i natt, utan har fortsatt lika hög feber. De skulle göra ny röntgen och leta visare efter källan till eländet, så förhoppningsvis får vi ett positivt besked under eftermiddagen.
Det är bra jäkla märkligt hur man är egentligen. Jag bryr mig väldigt lite om människor över huvud taget, men när det kommer till djur går jag sönder direkt när något inte står rätt till.