Frid på dej?När jag spenderade några ofrivilliga månader på rehab var där 4 till som skadats när de kört mc.
1. Jag, drar in i en mötande, vänstersvängande bil. SZR 660, stånka 48 hk. Låga hastigheter i tätort.
2. Han krockade med mötande, vänstersvängande buss som hade solen i ögonen. Landsväg 90- skyltat. VF750S- 82.
3. Övningskörande tjej som inte slutade svänga och drog i amcoräcket på fel sida vägen. ER5, (tror jag). Krossat underben/fot. Inte roligt för pappa polis som var handledare...
4. Äldre herre som välte sin jättelika glidare på sig själv i rondell och krossade knä/underben/fot. Jättelik glidare jag inte orkar hålla reda på.
Visst, försöker man spränga ljudvallen på plastraket blir det fort farligt.
Det är inte hojen, det är omständighterna och det är föraren.
Jag jobbade ihop med en snubbe som for av asfalten i runt 200 knyck. Han flög låååångt ut på en åker, och fick rehab i ett år eller om det var två. Han hade brutit hälften av alla ben i kroppen eller nåt sånt, så väldigt trasig. Men han överlevde och jobbar igen nu.De som försöker spränga ljudvallen hamnar sällan på rehab..
När jag var bosatt på rehab var det två yngre förmågor som kraschat på cross, annars var det mest hästar och bilolyckor, eller snubblingar på mattor.När jag spenderade några ofrivilliga månader på rehab var där 4 till som skadats när de kört mc.
1. Jag, drar in i en mötande, vänstersvängande bil. SZR 660, stånka 48 hk. Låga hastigheter i tätort.
2. Han krockade med mötande, vänstersvängande buss som hade solen i ögonen. Landsväg 90- skyltat. VF750S- 82.
3. Övningskörande tjej som inte slutade svänga och drog i amcoräcket på fel sida vägen. ER5, (tror jag). Krossat underben/fot. Inte roligt för pappa polis som var handledare...
4. Äldre herre som välte sin jättelika glidare på sig själv i rondell och krossade knä/underben/fot. Jättelik glidare jag inte orkar hålla reda på.
Visst, försöker man spränga ljudvallen på plastraket blir det fort farligt.
Det är inte hojen, det är omständighterna och det är föraren.
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Fast just viltolycka, där spelar det knappast någon roll hur man själv har kört. Plötsligt händer det tyvärr. ?
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Jag beklagar sorgen, Christoffer och Carina. Jerker var en mycket omtyckt och uppskattad person här på forumet, väldigt flitig skribent och med den goda smaken att hålla sig ifrån gnat och internet-tjafsande.Hej på er alla!
Jag vill bara tacka er för alla fina och rörande kommentarer ni postat i forumet kring Jerker ”Moddlaren”
Han var min sambo/särbo och allra bästa vän i 22 år.
Han är och kommer alltid vara så otroligt saknad av mig ???
Det är bara några dagar sedan jag senast åkte med på motorcykeln.
Jag vet att han uppskattade detta forum otroligt mycket och ville därför posta något i hans minne. ?️
Du finns alltid i mitt hjärta min älskade
Jag saknar dig så mycket! ???
Vänligen Carina
Sköterskorna hade iaf aldrig sett en sån stämning, eller hört så mycket garv på avdelningen. De sa nåt om att den nog blivit ändrad till någon annan typ av vårdinstans...utan deras vetskap.När jag var bosatt på rehab var det två yngre förmågor som kraschat på cross, annars var det mest hästar och bilolyckor, eller snubblingar på mattor.
En sak..Frid på dej?
Gick det att köra där när vi hade allmän värnplikt?Inte för att jag kört där sedan 1991 men ändå lite tråkigt när en tradition måste avslutas. Man får hoppas att dom hittar en ny lösning, det kan ju rent av bli bättre.
Försvarsmakten sparkar ut GGN från Tofta skjutfält - P4 Gotland
Världens största endurotävling, Gotland Grand National, sparkas ut från Tofta skjutfält.Nu börjar arbetet med att hitta ny mark för framtidens tävlingar, ...sverigesradio.se
Inte för att jag kört där sedan 1991 men ändå lite tråkigt när en tradition måste avslutas. Man får hoppas att dom hittar en ny lösning, det kan ju rent av bli bättre.
Försvarsmakten sparkar ut GGN från Tofta skjutfält - P4 Gotland
Världens största endurotävling, Gotland Grand National, sparkas ut från Tofta skjutfält.Nu börjar arbetet med att hitta ny mark för framtidens tävlingar, ...sverigesradio.se
Gick det att köra där när vi hade allmän värnplikt?
MTB-Vättern Borensberg, dragracing mm på rinkabyfältet...
Det är ju jävligt svårt att kombinera någonting med ett aktivt skjutfält och försvaret har väl blivit av med en massa andra skjutfält på grund av..... buller!
Så dom måste nog hålla hårt i dom som finns kvar tyvärr.
Jag hoppas att det kommer till en lösning som alla parter kan vara nöjda med
Done that, det kändes absolut ingenting.Helgen planerad. Det blir till att operera ut en sprucken tand.
Tur att bedövning och lugnande inte kostar extra.
Förra gadden som havererat rycktes utan problem varken under eller efter besöket. Den här har tydligen riktigt muppiga rötter...Done that, det kändes absolut ingenting.
Dagen efter låg jag på golvet i fosterställning och grät.
Jag fick ett recept på värktabletter när jag lämnade sjukhuset men jag blödde så mycket att jag inte ville gå till apoteket, utan tänkte hämta ut dem dagen därpå.Förra gadden som havererat rycktes utan problem varken under eller efter besöket. Den här har tydligen riktigt muppiga rötter...
Har litet morfin kvar sedan en annan skada. Det kanske kan komma till pass?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|